Apple Iphone från 2007 säljs för 650 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av propellerhatt:

Människor alltså..

Samlarobjekt brukar bli dyra. Titta på alla frimärken som går för oerhörda summor. British Guiana 1c Magenta har ett uppskattat värde på 9 miljoner euro...för en liten bit papper med bläck på.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Jag har ett wow konto med en swift spectral tiger.. dom går för ca 25k på ebay.

Spelar inte wow längre så är nästan sugen på att sälja kontot.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Samlarobjekt brukar bli dyra. Titta på alla frimärken som går för oerhörda summor. British Guiana 1c Magenta har ett uppskattat värde på 9 miljoner euro...för en liten bit papper med bläck på.

Ja lika galet det. Förstår att det finns en viss charm med att ha nåt ingen annan har, men börjar man betala flera miljoner för frimärken så har man det nog lite för bra. Iphonen sålde ju i 6 miljoner exemplar dock... Så visst, kanske svårt att hitta en förseglad nu men det var ju knappast nåt sällsynt liksom, någonsin. Oh well, man gör som man vill.

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av propellerhatt:

Ja lika galet det. Förstår att det finns en viss charm med att ha nåt ingen annan har, men börjar man betala flera miljoner för frimärken så har man det nog lite för bra. Iphonen sålde ju i 6 miljoner exemplar dock... Så visst, kanske svårt att hitta en förseglad nu men det var ju knappast nåt sällsynt liksom, någonsin. Oh well, man gör som man vill.

Ja men dom försvinner ju. Likadant med bilar. När dom är några år gamla är dom värda lite. Kolla på en gammal volvo 240 som man kunde köpa besiktigad och klar för 5000kr för 20 år sen. Idag blir dom allt dyrare eftersom det börjar bli få kvar.
Men alla tycker om olika saker antar jag.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja men dom försvinner ju. Likadant med bilar. När dom är några år gamla är dom värda lite. Kolla på en gammal volvo 240 som man kunde köpa besiktigad och klar för 5000kr för 20 år sen. Idag blir dom allt dyrare eftersom det börjar bli få kvar.
Men alla tycker om olika saker antar jag.

Så är det. Precis, känner nån att nostalgitrippen eller vad det nu hänger på är värd 600 tusen så absolut. Deras pengar, deras beslut. Sen är ju mycket en investering för folk som sedan sitter på det och låter det öka mer i värde men nån dag öppnar ju nån säkert denna låda och jag kan inte tänka att jag skulle känna annat än antiklimax, även om jag var ekonomiskt oberoende. Men det är som du säger och nån kommer en dag totalflippa av att unboxa den där gamla prylen. Återigen, människor alltså. Haha.

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Tycker plasten ser märklig ut på bilden, känns inte som Apple-kvalitet. Rewrapped?

Har för mig plasten på min iPhone va lika dålig när jag fick hem den, känslan av att öppna kartongen och se sin iPhone va magisk, sen va den totalt värdelös då många funktioner saknades och kom istället när iPhone 3GS släpptes. Har kvar den liggandes i källaren i bitar, kanske kan se vad man kan sälja en defekt iPhone idag 😛

Permalänk

Sjukaste med detta att jag hade den också min hamnade i en köttkvarn på en kebab fabrik. Jag skojar inte.

Haha jaja så kan det vara😂

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Ah…min är kvar hemma. Från 2008 dock

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Minns när jag såg den i action första gången. En bekant hade laddat ner en ljussabel-app, så när han rörde på mobilen lät den som att han höll i en. Där och då förstod jag storheten i smartphones

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Sjukaste med detta att jag hade den också min hamnade i en köttkvarn på en kebab fabrik. Jag skojar inte.

Haha jaja så kan det vara😂

Nää det tror vi inte på alls. Inom den typen av livsmedelstillverkning tillåts inga sådana saker.
Bra försök

Permalänk
Skrivet av i7:

Nää det tror vi inte på alls. Inom den typen av livsmedelstillverkning tillåts inga sådana saker.
Bra försök

Jodå den jag jobbade på var i Upplands Väsby där smusslade man med mobilen ändå

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Jodå den jag jobbade på var i Upplands Väsby där smusslade man med mobilen ändå

Holy Crap!

Permalänk
Skrivet av i7:

Holy Crap!

Ja ville mera dela ett dyrt klantigt misstag men kul var det inte då och definitivt inte nu när en sådan (visserligen oöppnad) såldes för mer än en halv miljon

Visa signatur

The Breath of True