Fractal Design lanserar kompakta Ridge

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Chibariku:

Finns faktiskt helt okej möjligheter för formfaktorn
<Uppladdad bildlänk>

Aj, lyckades missa just den sidan. Dåligt.

Uppdaterade artikeln i relation till det

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men förstår inte vitsen med att sätta ett gäng fläktar 2mm från de redan befintliga fläktarna på grafikortet ... eller missar jag nåt?

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk

Den såg assnygg ut. Kanske blir perfekt till emulator dator. För en extrem gaming dator så har vi problems med kylning. Svårt att få till det. Men för en htpc och kodi+launchbox blir det assnyggt utan ta för mycket värme.

Såg priset blir faktiskt rätt nice. Snyggt som få speciellt den vita som passar i tvbänken:-)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Vit sprayfärg, valfritt silverstone HTPC-chassi för 300kr + dremel så har man rätt snart sparat in sisådär en 1500 kr?! Det här hade varit en grej för länge sen om det inte vore för att PCI-E-förlängningskablar varit så ofantligt dyra. Annars är det ju en vettig formfaktor för den som inte är höjdrädd om sina komponenter.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Känner det samma. Bygger någon fortfarande HTPC? Varför gör man det i så fall?

För min del kör jag en Shield för film och tv-serier, men har en htpc (byggd 2009) fortfarande för att köra en mpd server som skickar musik till receivern och styrs från telefoner, laptops eller vad som finns tillgängligt.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill mest gömma bort min PC?
behöver ju bara starta och komma åt usb ibland, och de kan man ju ändå om den är under skrivbordet eller så har man en hub.

såhär hade ju varit kanon!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Monarchy:

Bara jag som vill mest gömma bort min PC?
behöver ju bara starta och komma åt usb ibland, och de kan man ju ändå om den är under skrivbordet eller så har man en hub.

såhär hade ju varit kanon!
<Uppladdad bildlänk>

Lite väl dyrt chassi för att gömma undan men din idé är inte dålig i sig, om man är lite händig kan man till och med köpa en lös startknapp och sätta fast den någonstans lämpligt på skrivbordet och USB kan du få via en hubb eller vissa skärmstativ, t ex det jag köpte nyligen från maxgaming.

Ljudnivån skulle säkert upplevas mindre om datorn är gömd under skrivbordsskivan.