Open AI lär AI att tyda bilder

Permalänk
Melding Plague

Open AI lär AI att tyda bilder

Open AI har presenterat språkmotorn GPT 4 som inte bara kan tyda text, utan kan även dra information från bilder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det samma typ av censur i den som i föregångaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Är det samma typ av censur i den som i föregångaren?

Det handlar nog främst om att de inte vill bli stämda, få dåligt rykte, eller råka läcka företagshemligheter

Permalänk
Medlem

Känns som om det går väldigt snabbt med AI-utvecklingen just nu.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de kallar sig "OpenAI". De är inte speciellt "Open". Brukar ju annars indikera open source, men så är inte fallet här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Förstår inte varför de kallar sig "OpenAI". De är inte speciellt "Open". Brukar ju annars indikera open source, men så är inte fallet här.

Kan det inte vara relaterat till att funktionaliteten är öppen för allmänheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

De var open source i början men har stängt ner mer och mer allt eftersom det blivit pengar inblandade.

Permalänk
Hedersmedlem

Bing verkar dock inte klara av bilder, eller gör det det för er? De har vad jag förstått en tidigare version av GPT-4 (som de släppte publikt innan GPT-4 släpptes).
När jag ber den göra saker med bilder säger den bara att den är en språkmodell som inte klarar av sånt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Jag trodde den skulle vara mer tränad nu? känns som dom använder samma data sen gpt 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrree:

Jag trodde den skulle vara mer tränad nu? känns som dom använder samma data sen gpt 3?

Jag gjorde en test, ställde samma fråga till 3.5 och 4.

Version 3.5:

Sen Version 4: Samma fråga

Verkar som version 4 är lite mera detaljerat och går djupare in i ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Bing verkar dock inte klara av bilder, eller gör det det för er? De har vad jag förstått en tidigare version av GPT-4 (som de släppte publikt innan GPT-4 släpptes).
När jag ber den göra saker med bilder säger den bara att den är en språkmodell som inte klarar av sånt.

Tror det måste göras via API.

Skrivet av Pyrree:

<Uppladdad bildlänk>

Mer tränad betyder dock inte nödvändigtvis att den är tränad på nyare information, bara att den är mer tränad

Visa signatur

Smurf