2x PC, 144Hz IPS, Vattenkylning, Högtalare
Hej SweC!
Jag har en hel del prylar att sälja nu efter att jag styckat mitt dubbel-pc skrivbords-bygge.
Komponenter
- Intel i7 8700K 6c/12t - delidded
- Z390 Maximus XI Formula - vattenkylda VRM:er, premium-moderkort, tyvärr har den lite skav på ena VRM:en (syns tydligt på bild) och vid grafikkortet, inget som påverkar funktionen.
- Corsair RM1000x Grå label
- 16GB 3600MHz RAM
- 1TB 970 Samsung EVO M.2 SSD
- ASUS Turbo 1080 Ti + vattenblock
- Z170I Gaming Pro
- Intel 6600K 4c/4t
- 16GB 2133MHz RAM
- Corsair RM550x Grå label
- 5st Noctua A12x25 - de flesta tillbehör finns, saknas 1 anti-vibration för radiator (de vanliga anti-vibrationsskydden är mer än tillräckliga). Skickar även med två 3-1 splitters.
- Fractal Design Meshify C - plåtsida (alltså inte tempererat glas), en fot saknar gummi så den vickar lite, går att fixa med tass.
- Fractal Design Define R6 - detta saknar både toppanel och framdörr. Har hårddisk-buren men tror det saknas något för att fästa den också... Funkar om man vill vattenkyla i. Kan skänka detta, annars tänker jag att det går till skroten.
Skärm
- XB271HU 144Hz IPS - repa finns, kan ses på bild vid kurvan längst ner på skärmen https://imgur.com/a/UJ2PYvS .
Högtalare
- Edifier R1280DBS - slänger med en Optisk till RCA konverterare, fungerade fint när jag ville köra från Xbox till dessa högtalare, utan missljud. Fjärrkontrollen är skräp men medföljer.
Vattenkylning
- EK Radiator LC Solution CoolStream PE 360mm - fungerar fint, sköljd, har ett par tilltryckta fins, enbart kosmetisk defekt.
- EK Radiator LC Solution CoolStream SE 360mm - OBS denna säljes först när jag fått hem en reserv-fitting till den.
- EK D5 Pump/Res Combo - troligen 200ml, rengjord, fästen för montering ingår.
- EK Velocity CPU Block Nickel & Plexi - fäste för 1151 men förmodligen också många andra intel-socklar.
- EK Velocity CPU Block Nickel & Acetal - fäste för flertalet Intel + AMD socklar, kan inte garantera att den har stöd för 1700.
- 10/16 Soft tubing Svart - Ca 3,2m
- 12st 10/16 EK-Quantum Torque STC Fittings
- 3st 10/16 STC Fittings, osäker på modell, nickel + plastcover
- 4st 10/13 STC Fittings, EK, nickel
- 10st 12mm OD HTC EK-Classic Fittings
- 2st Drain Valves
- 5st 90 graders fittings
- 4st Double joint rotary fittings
- 1st 4 way split
- 1st Slangkapare
- 1st Tratt med fitting
- 1st Temperaturprobe - sladden är inte perfekt, den flätade delen har rymt ur krympslangen, kan fixas med eltejp eller krympslang, eller lämnas som det är.
- 1st Hona till Hona fitting - behövdes för att få in temperaturproben i loopen
- 1st Påfyllningsflaska
- 1st EK Cryofuel ca 500ml kvar
Övrigt
- TP-Link Tapo C200 Övervakningskamera
- 2st HP NC360T Gigabit Ethernet Card
Jag saknar tyvärr emballage för många av sakerna, och kan alltså inte skicka allt. Jag kommer därför till en början prioritera hämtning i Bromma, Lillsjönäs/Abrahamsberg.