Alla fyndtips från mellandagsrean

Förslag på NVMe som extra disk

Permalänk
Medlem

Förslag på NVMe som extra disk

Hej Sweclockers! Jag funderar på att köpa en extra NVMe SSD till min dator och undrar vad ni tycker jag bör välja. Jag har sett att det finns några bra erbjudanden just nu, men skulle ni rekommendera någon annan modell istället?

1. Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 intern SSD (1TB) - 599 kr

2. Western Digital SN580 WDS100T3B0E Hårddisk, Blå, (1TB) - 662 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Hej Sweclockers! Jag funderar på att köpa en extra NVMe SSD till min dator och undrar vad ni tycker jag bör välja. Jag har sett att det finns några bra erbjudanden just nu, men skulle ni rekommendera någon annan modell istället?

1. Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 intern SSD (1TB) - 599 kr

2. Western Digital SN580 WDS100T3B0E Hårddisk, Blå, (1TB) - 662 kr

Av dom hade jag tagit Kingston disken, absolut inte WD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Får jag fråga varför? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

instämmer, har haft 2 M2 WD diskar som pajat

Permalänk
Medlem

Jag får väl komma in som motvikt till det negativa. Jag själv har 3 st WD-diskar, SN850X HS, SN850X och en SN770 alla på 1TB och har fungerat bra i över ett år. (och dryga 2 år med SN850X)
Men Kingston är ju lite snabbare i läshastigheten än 580. Jag vill påstå att du inte kan gå fel med nån av dem.

Permalänk
Medlem

Har också ett par WD blue diskar (SN570) (Sata disk) 1 TB styck, vilket funkar kalas bra för min del.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Får jag fråga varför? 🤔

Om jag inte är fel på det har väl WD haft problem förr med olika ssd genom åren, sen finns det som sagt betydligt bättre val på ssd marknaden som t.ex. Kingston.