Hjälp mig i gaming headses djungeln

Permalänk

Hjälp mig i gaming headses djungeln

Vill införskaffa ett par lurar till min dator, googlat runt en del och även försökt kika på trådar här på forumet men inte riktigt hittat något konkret.
Letar egentligen efter något så billigt som möjligt, men som har bra kvaliteter. Alltså något prisvärt.
Spelar ingen större roll om det är trådlöst eller trådat, ska vara till en dator.
Prisidé runt 1000-lappen men kan tänka mig spendera lite mer om man får något som verkligen är bra.
Spelar en del fps och behöver en mick med någorlunda bra ljud.
Kikat på detta från Webhallen, lite dyrare men verkar ha bra ljud och bra mick. Blandad komfort verkar det som enligt dem som köpt.
https://www.webhallen.com/se/product/356917-Corsair-Virtuoso-...

Något som verkar vettigt?
Har ni något annat tips ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderalsen:

Vill införskaffa ett par lurar till min dator, googlat runt en del och även försökt kika på trådar här på forumet men inte riktigt hittat något konkret.
Letar egentligen efter något så billigt som möjligt, men som har bra kvaliteter. Alltså något prisvärt.
Spelar ingen större roll om det är trådlöst eller trådat, ska vara till en dator.
Prisidé runt 1000-lappen men kan tänka mig spendera lite mer om man får något som verkligen är bra.
Spelar en del fps och behöver en mick med någorlunda bra ljud.
Kikat på detta från Webhallen, lite dyrare men verkar ha bra ljud och bra mick. Blandad komfort verkar det som enligt dem som köpt.
https://www.webhallen.com/se/product/356917-Corsair-Virtuoso-...

Något som verkar vettigt?
Har ni något annat tips ?

Jag använder dessa, fast den trådlösa modellen och jag är super nöjd med komfort, ljud och har aldrig fått klagomål på att man hörs dåligt ifrån någon jag har spelat med, har haft dem sedan de kom ut på
marknaden. Har en polare som har den varianten jag länkade och han är jätte nöjd också, hörs tydligt och bra. Bra inställningar på Logitech G Hub programmet man använder till dem.

Ligger inom din prisram. Den trådlösa är utanför din budget, men ibland kör dem driver på dem trådlösa och då kan man få dem för en bra peng.

Logitech G Pro X

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Vill du ha något prisvärt så är HyperX Stinger Core svårslaget. Typ 300:- på Amazon och micen är riktigt bra, ljudet är okej och det är extremt lätt så man slipper nackbesvär.

Negativa är att det är något "plastigt".

Trådlöst hade jag köpt Razer Barracuda X 2022.

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Jag använder dessa, fast den trådlösa modellen och jag är super nöjd med komfort, ljud och har aldrig fått klagomål på att man hörs dåligt ifrån någon jag har spelat med, har haft dem sedan de kom ut på
marknaden. Har en polare som har den varianten jag länkade och han är jätte nöjd också, hörs tydligt och bra. Bra inställningar på Logitech G Hub programmet man använder till dem.

Ligger inom din prisram. Den trådlösa är utanför din budget, men ibland kör dem driver på dem trådlösa och då kan man få dem för en bra peng.

Logitech G Pro X

Kör också den grymt nöjd !
Ej den trådlösa men tycker inte tråden är ivägen
Dom är välbyggda och mycket bra ljud
(Helt sjuk vad priset gått upp på dessa när jag köpte dom kostade dom 599 🙂)

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Jag använder dessa, fast den trådlösa modellen och jag är super nöjd med komfort, ljud och har aldrig fått klagomål på att man hörs dåligt ifrån någon jag har spelat med, har haft dem sedan de kom ut på
marknaden. Har en polare som har den varianten jag länkade och han är jätte nöjd också, hörs tydligt och bra. Bra inställningar på Logitech G Hub programmet man använder till dem.

Ligger inom din prisram. Den trådlösa är utanför din budget, men ibland kör dem driver på dem trådlösa och då kan man få dem för en bra peng.

Logitech G Pro X

Kikat en del på dem.
Är inte helt 100 men har för mig att jag läste nånstans att folk klagade på att man inte hörde fotsteg alls i fps med dessa, kan dock ha fel för mig.
Vet att jag kikade på dem tidigare och tyckte dem såg intressanta ut.
Kanske värt att ta en närmre titt på dem igen.
Fanns som returvara i nyskick på elgiganten för 899, kändes helt okej.

Permalänk
Medlem

börja med att åka till Elgiganten eller Mediamarkt (eller liknande) och testa hur dom sitter.
Sen är det en smaksak vad man vill ha, vissa är bra för spel men sämre för musik och film.

Jag har Steelseries Arctis 7, fungerar galant för spel och är extremt sköna att ha i flera timmar.
Men dom gillar inte stora lan då många enheter på 2.4Ghz bandet ger störningar i ljudet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

börja med att åka till Elgiganten eller Mediamarkt (eller liknande) och testa hur dom sitter.
Sen är det en smaksak vad man vill ha, vissa är bra för spel men sämre för musik och film.

Jag har Steelseries Arctis 7, fungerar galant för spel och är extremt sköna att ha i flera timmar.
Men dom gillar inte stora lan då många enheter på 2.4Ghz bandet ger störningar i ljudet.

Kikat en del på arctis serien också.
En snabb googling gjorde att jag hittade dessa för relativt bra pris tyckte jag.
Kanske får åka och prova.
Någon som har erfarenhet av dess?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_steelseries-steelseries...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderalsen:

Kikat en del på arctis serien också.
En snabb googling gjorde att jag hittade dessa för relativt bra pris tyckte jag.
Kanske får åka och prova.
Någon som har erfarenhet av dess?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_steelseries-steelseries...

Det är uppföljaren till dom jag har så du lär inte bli besviken, men testa dom i butiken först är mitt tips.
Hur dom sitter och känns är halva grejen om du frågar mig. Bra pris var det iaf

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag bumpar tråden lite.

Även jag söker ett headset, tycker det är en djungel minst sagt...

De jag ägt hittils och som pajat på något sätt på 1 år eller mindre :

Steelseries actis 7 ( Headset pajar vid den plastiga delen som håller i själva kopparna den böjda svarta delen dvs samt tappade ljudet i högra ) använde dessa med stor försiktighet då de kändes plastiga pajade inom 5 månader, så dessa går bort direkt.

Razer har jag använt i många år med olika utförande problemet med dessa är att mikrofonen är en riktiga potatisar så svor mig att aldrig köpa dessa igen.. samtliga har även tappat ljudet på någon sida. 5-6st har jag nog förbrukat samt tjejen har nog skickat 2st..

De jag kollat på är Sennheiser, Logitech, HyperX men dessa känns som dom tappat kvalitén under åren så ej vågat. De jag funderar på just nu är nog Logitech eller HyperX Men vilka är värda mer? Ljudet är viktigt samt mikrofonen ska inte låta som en plastlåda efter nån månad utan jämn kvalité en lång tid framöver är det jag söker främst. prisklass allt från 1-2000kr även dyrare om det är något som sticker ut över det vanliga.

Permalänk
Medlem

https://www.rtings.com/headphones/reviews/best/by-usage/gamin...

Denna sida brukar göra gedigna tester. Går också gå till https://www.rtings.com/headphones/tools/table sortera på gaming och lägga till det andra du vill sortera på. Filtrera på pris osv för att se vilka modeller de gillar. Kanske Noise Cancelling är värt det om man åker på LAN eller bor i ett festområde. Enda problemet är att du automatiskt får dåligt gaming score om den inte inkluderar mikrofon.

Personligen slutade jag på en Philips Fidelio X2HR igår när jag kollade runt då jag ville hamna under 1000, ha öppen design, inte vill ha en mikrofon eller köpa en amp. Men inte fått dem ännu, så vet inte om de är bra eller dåliga personligen.

Extremt många verkar rekommendera PC38X. Sennheiser 560S och DT 900 Pro X om du vill ha mikrofon separat.

Oavsett vad, ta inte mitt ord på det. Jag spenderade en eftermiddag på att läsa recensioner. Finns många med mycket bättre koll.

Permalänk

Har kört både pc38x samt även 900 pro x med en dac. Älskade 900 pro x wow vilka lurar till gaming alltså. Pc38x nja var ej imponerad allt är så subjektivt.
Funderat på IEM? Finns många bra vettiga dock så får du köra extern microfon. Håller mig långt borta från alla Gaming modeller som ofta lovar mycket men levererar mindre.