Permalänk
Medlem

Clarksons Farm på Prime är dödsmysig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

verkar bra, men är det en pågående serie? 2021, är ju rätt så nytt ändå, så det lär komma fler säsonger?

Ja de jobbar på säsong två. Men de blev lite tagna på sängen av att den första säsongen togs emot så bra. Så säsong två släpps nog tidigast 2024 från vad jag läst.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av mangemani:

tecknat och anime, gärna den där WWII

Du kanske kan gilla Sabatons animerade videos, inte en vanlig serie men de är bra. Sabaton blev utnämnda till årets folkbildare i år och det är nog ovanligt att musikvideos är så pass bra och det finns många videos som berör WW2.
https://www.youtube.com/channel/UCjQhd1APsd5NQhiVZV7GYzg
Sabaton history är rent historieprat, på sätt och vis en serie men det är ingen dramaproduktion.
https://www.youtube.com/@SabatonHistory

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

house of cards
spartacus
prison break
breaking bad
House M.D.
The Sopranos
The Wire
OZ

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

The West Wing!

Sju säsonger, 154 avsnitt.

Är själv på säsong sju just nu. Dock för femte gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

eller förresten, jag kan passa på att fråga om tecknade serier med, om det finns några bra? typ år 2000 och upp?
jag såg tex för många år sen nu en animerad serie som utspelade sig under WWII, såg typ bara en trailer eller små klipp utav den, inget namn har jag, vet ni vilken jag pratar om så posta namnet tack.
men "riktiga" tecknade serier, anime, ja, det som är bra, gärna med en massa säsonger.

Futurama
Rick and Morty
South Park
Bojack Horseman

Finns mer, men dessa var högst upp i huvudet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

eller förresten, jag kan passa på att fråga om tecknade serier med, om det finns några bra? typ år 2000 och upp?
jag såg tex för många år sen nu en animerad serie som utspelade sig under WWII, såg typ bara en trailer eller små klipp utav den, inget namn har jag, vet ni vilken jag pratar om så posta namnet tack.
men "riktiga" tecknade serier, anime, ja, det som är bra, gärna med en massa säsonger.

Rick and Morty är riktigt bra. Tecknad Sci-Fi humor, med lite mörka sidor. Det finns en del toxicitet bland en del av deras fans dock, men det spelar ju ingen roll om man inte ska ge sig in i debatter med dem.

De försökte göra en till liknande serie, Solar Opposites, som är helt ok. Den handlar om en familj utomjordingar som kommit till jorden. Humorn påminner mycket om Rick and Morty, men inte riktigt lika bra, men också mer ren humor utan så mycket seriösa bitar emellan. Inte för att Rick and Morty är så seriöst, men vissa avsnitt kan vara rätt mörka.

Star Trek: Lower decks är också rätt nice. Alla vet ju vad Star Trek är förstås, och denna serie handlar om de längre ner i hierarkin på ett rymdskepp som man inte har fått höra så mycket om innan. Riktigt kul.

Bojack Horseman är också bra, men mer drama. Handlar om en avdankad skådis (-häst).

Permalänk
Medlem

Supernatural.

Permalänk
Medlem

Farscape, fantastisk sci-fi!

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Annars The Boys

Tycker The Boys är bättre som tidning än som tv-serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

verkar bra, men är det en pågående serie? 2021, är ju rätt så nytt ändå, så det lär komma fler säsonger?

Om du tittar på en serie på IMDB så står det mellan vilka år den var, tex 2015-2020, men om det bara står året den kom ut och ett bindestreck efter (typ 2021-) så är det för att den inte är avslutad ännu

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Om du tittar på en serie på IMDB så står det mellan vilka år den var, tex 2015-2020, men om det bara står året den kom ut och ett bindestreck efter (typ 2021-) så är det för att den inte är avslutad ännu

tack för infon, det hade jag faktiskt inte ens lagt märke till

underbart mycket serier, jag har all tid i världen till att spendera framför serier, men helt plötsligt känns den tiden som väldigt begränsad med alla dessa serier, vill ju se på så mycket som ni postar :D, men jag bad ju om det så

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Tycker The Boys är bättre som tidning än som tv-serie.

Okej, vet inte om jag håller med dig riktigt där, men tur att folk tycker olika :). Ska dock sägas att jag inte läst alla tidningar, endast vol 1-3. Är å andra sidan ingen comicläsare och förmodligen därför jag slutade läsa den.

Själv så tycker jag att TV-serien är en av de bättre TV-serierna som släppts senaste 10 åren.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Dexter
Breaking Bad
Heroes
Prison Break
House M.D.
House Of Cards

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Skrivet av Thex:

Tipsar om en serie som nämns alltför sällan, Halt and catch fire.

+1 på den. Magiskt bra!

Började själv kolla på Silo i helgen. Lovande!

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Our flag means death på HBO. Väldigt skojig serie löst baserad på Stede Bonnet, the Gentleman Pirate. Säsong 2 sägs vara på väg.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk

- Mr Robot
- Arcane
- Dragon's Blood om du gillar Dota2!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk

Förväntar mig någon redan skrivit band of brothers redan

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Grimm. Var på Netflix innan men försvann för ett tag sedan. Ingen Band of Brothers kvalité på produktionen kanske, men rätt bra driv i mainstoryn för det mesta och helt enkelt underhållande. Inte så mycket elände / dystopi / mörker utan mer relaxat och lättsamt.

Permalänk

Om du gillar Marvel filmerna till och med Endgame så kan jag rekommendera Agents of S.H.I.E.L.D. Första säsongen käns lite B i början, men den växer från säsong till säsong, med undantag för sista säsongen som jag hellre hade klarat mig utan, frånsett då att den knyter ihop serien.

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/item/341128/592795550/kvinnofangelset...

Permalänk
Medlem

Bosch
Bosch Legacy
Bodyguard
The Newsroom
The New Adventures of Old Christine
Two and a half men
Everybody Loves Raymond

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

The last airbender och uppföljaren är två bra animerade serier.

Permalänk
Medlem

Breaking Bad är den serie jag rekommenderar främst.

Permalänk
Medlem

Har egentligen bara en serie som jag tycker alla sci-fi-fantaster borde se.
The Expanse
https://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_...
Riktigt bra casting och skådespelarinsatser. Välskrivna dialoger.
Som game of thrones fast i rymden.

Tog 2-3 avsnitt att komma in i den ordentligt, men sen är man fast.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag gillar The Great

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Flesta 00-talets serier kan man ju sopa under mattan och glömma. Speciellt drama såsom Prison Break och Lost. Håller inte alls jämfört med vad som hände när filmfolket kom in och började göra serier på monsterbudgetar runt mitten av 10-talet framåt. En del komediserier däremot som Scrubs, Parks and rec, The Office osv håller sig bra.

Arcane är decenniets och förra decenniets bästa serie. De tog sju år på sig att producera en säsong, men det blev en jävligt ball sådan.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Generation Kill kan jag tipsa om.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Skulle också säga Babylon-5. Äldre Sci-Fi så effekterna lever inte upp till dagens nivå (och var förövrigt skapade på Amiga datorer)

Mentalist - hela serien... har bra och tillfredsställande avslutning på serien.
Castle - Har ännu inte tittat klart sista säsongen. Men alla innan dess är väldigt bra särskilt när man fatta att det finns referenser till många olika andra serier i denna
Firefly - Se innan Castle för att fatt en den "inside jokes"

Massa andra som redan nämnts, men just dessa ville jag push:a för.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.