Helgsnack: Vad spelar du i sommar?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad spelar du i sommar?

Sommartider är också speltider. Den här helgen snackar vi om vilka titlar som står på menyn under sommarens varma dagar och nätter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om temperaturen blir lite lägre så tänkte jag testa det andra Pathfinder spelet, och lite brädspel och figurspel hoppas jag på.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 16, HiFi Rush, Ghost Trick: Phantom Detective och Oxenfree 2 blir mina sommarspel. De tre sistnämnda kommer spelas på Steam Deck under ett parasoll.

Permalänk
Medlem

Farming Simulator. Fast i verkligheten!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Tetris. Är inne i en period när jag kikar serier och bränner en miljard games tetris på kvällarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter Witcher 3-patchen tänkte jag köra igenom spelet (för andra gången då) med lite RT-godis. Sedan kör jag en del BF2042 också eftersom de äntligen fått lite ordning på spelet efter 1,5 års patchande.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fortnite och Farming Simulator.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Det blir lite D4 på kvällarna i sommarstugan,
synd bara att gaming laptopen låter som att den är påväg att lyfta i hettan 😞

Permalänk

DIABLO 3 😊

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Battle bits! Sjukt djävla kul med vänner

Permalänk
Medlem

Automobilista 2 och System shock

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Massor med Diablo 4

Permalänk
Medlem

Spelade Dredge. Mysigt litet spel om man gillar båtar, fiske och Cthulhu så som folk gör mest.

Permalänk
Medlem

No Man Sky, Civilization, kanske även lite Arma när det kommer tillbaka till Mac. Cities Skylines 2 kommer i höst så jag kommer nog köra ettan igen. Homeworld brukar jag spela någon gång per år.
Kanske ska fokusera lite.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att börja beta av backloggen!

På PC: Kör just nu Doom Eternal. Ska sedan spela BF5 campaign, Rise of Tomb Raider, Subnautica, Death Stranding, Wolfenstein: New Colossus och Control.
På Switch: Just nu Shredders Revenge, sedan Hollow Knight, Ori and the Blind Forest, Little Nightmares och Oxenfree.

Och sedan finns det många andra storspel jag har köpt men aldrig ens provat....

Permalänk
Medlem

Portabla ACn kommer på tisdag. Går knappast att lira i vanlig sommartemperatur utan att kunna tempstyra rummet. Men hittills bara Quake Champions "med gänget". Kommer väl bli Final Fantasy 16 senare i sommar när jag fått upp nya TVn.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har väll tänkt spela fallout 4 moddar som är stora som DLC.
Annars har jag nog inget planerat.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Väntar på att Switchen och TV:n ska bli ledig så jag kan börja spela Tears of the Kingdom, men frågan är hur lång tid det dröjer innan sambon känner sig "färdig" med det...

Fick under den väntan lite feeling och började spela igenom Half-Life-serien. Spelade 2:an när det släpptes utan att ha spelat 1:an, och 1:an har jag inte haft tålamodet att riktigt dyka in i förrän nu. Ni vet det där då man bara vill spela igenom ett spel för att ha gjort det, men då bryr man sig inte om storyn tillräckligt mycket för att spelet faktiskt ska göra rätt för sig.

Med nya ögon för vad som är bra och dåliga spel, och lite mer tålamod, så måste jag säga att jag förstår varför både 1:an och 2:an blev stilbildande klassiker. Storyn och framförallt hur den berättas är verkligen något mästerligt. 2:an kunde spelas i ett helt nytt ljus nu, och jag körde precis Episode One och vill bara ha mer.

Skrivet av tBiorrith:

Jag har bestämt mig för att börja beta av backloggen!

På PC: Kör just nu Doom Eternal. Ska sedan spela BF5 campaign, Rise of Tomb Raider, Subnautica, Death Stranding, Wolfenstein: New Colossus och Control.
På Switch: Just nu Shredders Revenge, sedan Hollow Knight, Ori and the Blind Forest, Little Nightmares och Oxenfree.

Och sedan finns det många andra storspel jag har köpt men aldrig ens provat....

Ååh, Hollow Knight är verkligen nåt att se fram emot!

Permalänk
Medlem

Har nyss installerat Assassin's Creed Unity och hittat otroliga visuella mods till!. Jag spelar om det på 4K med mods.
Nu missa jag ingenting!! Expansions till Unity är nu gratis.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Marvel’s Spider-Man Remastered, gött att svinga runt på Manhattan!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Farming Simulator 22
Cities Skylines
ARK: Survival Evolved

Permalänk
Medlem

Deadfire-omgång med alla expansioner, thaumaturge of Magran, Marux Amanth här kommer jag.
Senua två när det än kommer och om det fungerar via Proton.
System Shock-remaken kaa-anske; spelade originalet när det begav sig och tyckte det var riktigt kul. Klarade aldrig av det. Gillade Flechette Gun, stämningen och faktiskt Cyberspace-scenerna. Storyn känns hyfsat relevant - att lossa på en AIs etiska gränser.

Ett antal skivor köpta på Bandcamp som inte hunnit lyssna på mer än nån gång.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

far cry 5. det bästa spelet någonsin.
jag håller dock ett öga på red dead redemption 2 på steam.
det var precis på rea men jag köpte inte...
det kanske var dumt. då detta spelet tydligen är ett av de bättre spelen det här årtiondet.
jag väntar tåligt på nästa rea
👍

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk

Brukar sällan känna att jag ha ro att sätta mig in i spel med någon längre speltid på grund av vardagens göromål, så spelar mest kortare indiespel och/eller spel som inte kräver särskilt mycket tid. Det renderar dock i att "backloggen" blir allt större. Somrarna är dock mindre hektiska så har därför påbörjat en genomspelning av Cyberpunk 2077 och om jag hinner väntar Elden Ring därefter.

Permalänk
Medlem

Ingen aning. Behöver ett bra mobilspel då jag är bortrest typ 5 veckor. Sist spelade jag igenom nästan hela Giana Sisters medan jag nattade barnen (=väntade på att de skulle somna) men nu är de lite större. Öppen för förslag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Har lite nostalgisommar så spelar The Settlers (originalet), Colonization och Populous, Amigaversionerna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har lite nostalgisommar så spelar The Settlers (originalet), Colonization och Populous, Amigaversionerna.

Vad roligt, jag fick mig också fått en rejäl känga Amiga-nostalgi nu i sommar, så jag passade på att föra över hela min A1200 installation till Steam Decken (emulerat), riktigt trevligt, då man med Steam Input kan både styra mus, handkontroll och vanliga tangentbordskommando med enheten. För mig har det blivit en blandad kompott, men jag har gett mig fanken på att klara Alien Breed Tower Assault, som definitivt känns betydligt intressantare att spela nu som vuxen, kontra när man gick i mellanstadiet.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt spela Doom Eternal men de har gjort det så sjukt svårt att jag har gett upp. Utvecklarna tyckte tydligen att det var så nyskapande med de här "grenarna" som man svingar sig i att de måste ha dem precis överallt. Det var likadant med Shadow of the Tomb raider. Där tyckte man att det var så nyskapande att kunna hänga i väggar och tak att de måste ha med de överallt i spelet. Fast där var det i alla fall inte helt omöjligt att klara.

Nu blir det Elite Dangerous istället till Baldurs Gate 3 släpps.

Permalänk
Medlem

Om det blir något alls så blir det nog Steam Deck, senaste tillskottet är Zeepkist, man åker lådbil, ganska kul

Permalänk
Medlem

Blir en del BF4 och lite simracing kvällstid om det
är någorlunda hygglig innetemperatur.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia