Följ Black Week på SweClockers

Kan MSI MAG B550 Tomahawk Ha två Gen 4 SSD'er

Permalänk
Medlem

Kan MSI MAG B550 Tomahawk Ha två Gen 4 SSD'er

Tjena
Undrar om MSI MAG B550 Tomahawk Kan ha två Gen 4 SSDer. Den ena SSD hållaren är en "Lightning Gen 4" vilket kan ha en Gen 4 SSD men den andra är marknadsförd som Gen 3 SSD hållare men skulle den kunna ha en Gen 4 SSD (WD Black SN770 NVMe 2TB M.2) trots att det står Gen 3. Är lite förvirrad. Tack för svar

MVH Songfei

Permalänk
Medlem

Du kan sätta en PCIe 4.0 SSD i den andra M.2-porten som bara har stöd för PCIe 3.0, det enda är att du bara får ut PCIe 3.0-hastighet på den. I praktiken lär du knappt märka någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Du kan sätta en PCIe 4.0 SSD i den andra M.2-porten som bara har stöd för PCIe 3.0, det enda är att du bara får ut PCIe 3.0-hastighet på den. I praktiken lär du knappt märka någon skillnad.

Okej Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Tjena kom på en fråga såhär i efter hand. Vilken ssd borde jag sätta på PCIe 4.0? Den som jag har alla mina spel på eller den jag har windows 11 på?

MVH // Songfei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songfei:

Tjena kom på en fråga såhär i efter hand. Vilken ssd borde jag sätta på PCIe 4.0? Den som jag har alla mina spel på eller den jag har windows 11 på?

MVH // Songfei

Jag skulle lägga OS:et på den snabbaste eftersom det påverkar allt, men det gör troligtvis ingen större skillnad i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag skulle lägga OS:et på den snabbaste eftersom det påverkar allt, men det gör troligtvis ingen större skillnad i praktiken.

Tacksåmycket för hjälpen