Vad är de väsentliga skillnaderna på dessa två Mini PCs? [LÖST]

Permalänk
Medlem

Vad är de väsentliga skillnaderna på dessa två Mini PCs? [LÖST]

Hej,

Jag tittar på dessa två olika (i hur de är konfigurerade) Mini PCs:

  1. PN64-BB7004MDE1 på Proshop.se

  2. ASUS PN64-BB7000X1TDR på Amazon.com

Som jag förstår det kommer nummer 2 med 16 GB RAM och en 256 GB SSD (förstår dock inte om det är en M.2 NVMe eller en SATA) laddad med Chrome OS (som det bara är att skriva över om så behövs).

Det jag inte fattar är om nummer 2 kommer med Amerikansk eller Europeisk nätadapter (jag misstänker Amerikansk adapter)?

Vet någon här mer? Jag förstår det som att om Amazon är listad som säljare så kan man inte kontakta dem på samma sätt en liten privat säljare t.ex.

Permalänk
Medlem

#2 kommer garanterat med amerikansk adapter då du länkar till amerikanska Amazon! Dyrare också, då du får betala 197$ i frakt och tull.

Gå in på Amazon.se eller använd prisjakt för bättre jämförelse

Visa signatur

Ryzen 5 5600 || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16GB || Corsair 2x16GB 3200MHz || NZXT H1 V1 Custom Mod ||

Permalänk
Medlem

W/O betyder without så det är inte något RAM eller SSD som ingår i köpet från Amazon.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det ingår inte RAM i den från Proshop heller. "RAM 0 GB". Förmodligen ingen lagring heller.

Jag vet men TS verkade tro att det ingick hos Amazon

Permalänk
Avstängd

Länken är ju till amerikanska amazon så amerikansk adapter absolut, dessutom en dryg månads leveranstid och diverse skatter och avgifter. Angående disk så är det väldigt oklart, det står tre olika bud på tre olika ställen, ingen disk, 256 GB och 1 TB. Jag gissar att det inte är disk med. Jag hade nog försökt köpa från en svensk eller i alla fall europeisk butik av diverse skäl, avgifterna är ett men också garanti och så. Proshops funkar annars, verkar vara väldigt mycket samma modell. Skillnaden i namnet kan bero på att den ena är en europeisk modell, men det kan också vara något annat förstås. Kanske nätverkskortet är av en lite annan modell exempelvis, även om de verkar ha samma specar ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apollo11:

Hej,

Jag tittar på dessa två olika (i hur de är konfigurerade) Mini PCs:

  1. PN64-BB7004MDE1 på Proshop.se

  2. ASUS PN64-BB7000X1TDR på Amazon.com

Som jag förstår det kommer nummer 2 med 16 GB RAM och en 256 GB SSD (förstår dock inte om det är en M.2 NVMe eller en SATA) laddad med Chrome OS (som det bara är att skriva över om så behövs).

Det jag inte fattar är om nummer 2 kommer med Amerikansk eller Europeisk nätadapter (jag misstänker Amerikansk adapter)?

Vet någon här mer? Jag förstår det som att om Amazon är listad som säljare så kan man inte kontakta dem på samma sätt en liten privat säljare t.ex.

De verkar väldigt lika, både till konfiguration (inget RAM, ingen SSD i någon av dem), samt pris:
Proshop: 8 690,00 kr
Amazon: Order total: SEK 8.987,56
(Det senare Amazons egen omräkning till SEK, samt med moms och billigaste fraktalternativet)

Rimligen amerikansk nätadapter på den som säljs i USA, möjligen om det följer med flera pluggar, men skulle inte räkna med det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ok, håller mig till Proshop.se. Tack för hjälpen.