Använda AirPods Max som gaminglurar?

Permalänk
Medlem

Använda AirPods Max som gaminglurar?

Hallå!

Jag har ett par AirPods Max som jag köpte 3 månader tillbaka inkl AppleCare , och jag har helt ärligt inte använt dessa mycket alls. Kanske och jag köpte också för någon vecka sedan ett par Logitech G PRO X2, Logitech nya gaminglurar.

Funderar på att lämna tillbaka dessa och istället köpa kabel till mina AirPods och en någorlunda bra mic, men undrar om det är någon annan som använder sina MAX för spelandet? (Självklart inte trådlöst) och hur bra ljud man får ut?

Har försökt läsa mig till ett svar på reddit, men det är bara en massa chat om hur dåligt det är om man kör bluetooth ville tjat inte kommer göra, ingen skriver något om det verkligen låter bra med kabel.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hasson39:

Hallå!

Jag har ett par AirPods Max som jag köpte 3 månader tillbaka inkl AppleCare , och jag har helt ärligt inte använt dessa mycket alls. Kanske och jag köpte också för någon vecka sedan ett par Logitech G PRO X2, Logitech nya gaminglurar.

Funderar på att lämna tillbaka dessa och istället köpa kabel till mina AirPods och en någorlunda bra mic, men undrar om det är någon annan som använder sina MAX för spelandet? (Självklart inte trådlöst) och hur bra ljud man får ut?

Har försökt läsa mig till ett svar på reddit, men det är bara en massa chat om hur dåligt det är om man kör bluetooth ville tjat inte kommer göra, ingen skriver något om det verkligen låter bra med kabel.

Problemet med att köra trådlöst är troligen inte ljudkvaliten utan latensen men skaffar du kabelkitet så är latensen försumbar och luren är väl inte usel så vitt jag läst i tester på den utan en rätt normal sluten lur i sin klass så den borde funka

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag använder mina Airpods Max till datorn med kabel och det låter väldigt bra. Du har redan tänkt på att det kommer fungera skit med bluetooth och även med inbyggda micken.

Köp en kabel till lurarna och en extern mick så kommer hörlurarna fungera hur bra som helst till spelande. Du hittar nog inget när du söker på det då inte många lägger 6-7k på ett par hörlurar för att spela datorspel med, även om det fungerar.

Tänk på att du behöver köpa en officiell kabel från Apple.se för att det ska fungera, du kan inte använda vilken 3,5mm->Lightning kabel som helst.
https://www.apple.com/se/shop/product/MXK22ZM/A/lightning-til...