Trådade hörlurar med sladdmic

Permalänk
Medlem

Trådade hörlurar med sladdmic

Hej,

Behöver hjälp med rekommendation på hörlurar till frugan. Kraven är relativt specifika:
- Budget runt 1000 kr
- Trådade (bluetooth funkar tyvärr ej pga anledning)
- Mic på sladden (för Teams)
- Dugligt musikljud
- Ej/avstängdbar NC
- On eller over ear

Vad bör jag titta på?

Permalänk
Rekordmedlem

Varför ska mikrofonen sitta på kabeln och inte på den del man bär på huvudet ?
Det finns annars lösa förlängningskablar med mikrofoner på och då kan du ansluta vilken hörlur som helst via en sån kabel så blir det som ett headset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför ska mikrofonen sitta på kabeln och inte på den del man bär på huvudet ?
Det finns annars lösa förlängningskablar med mikrofoner på och då kan du ansluta vilken hörlur som helst via en sån kabel så blir det som ett headset.

Det gåtfulla kvinnofolket verkar bry sig om estetik. Jag tror det exakta citatet var "jag vill inte se ut som någon jävla kundtjänst". Don't shoot the messenger.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av izzie:

Det gåtfulla kvinnofolket verkar bry sig om estetik. Jag tror det exakta citatet var "jag vill inte se ut som någon jävla kundtjänst". Don't shoot the messenger.

Men det finns modeller där mikrofonen inte sitter på en separat arm utan i öronkåpan däremot är det inte alla som kopplar in mikrofonen via kabel när man ansluter dem kablat men vill man ändå ha mik på kabel kan man ändå skaffa nån passande kabel av den här typen, man behöver bara välja rätt kontakter utefter val av hörlur
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

En lavalier mic + godtyckliga lurar?

Permalänk
Rekordmedlem

Ja vad ska det anslutas till, en dator eller telefon, vilken typ av anslutning för det är ju olika kontakter typ 1 eller 2st 3,5 mm tele eller usb
och varför får det inte vara trådlöst ?
Kan man ha mikrofonen och hörluren separatanslutna blir det också enklare eller om man kan använda usb för det ökar utbudet av modeller att välja mellan.

Visa signatur

Permalänk

Jag kör själv med ett par Logitech Pro X, går att ansluta med USB, 3.5mm, avtagbar bom mic, microfon på sladden, fysisk mute switch på sladden, någon hundring över 1000:- två olika öronkuddar för egen preferens.

har inte haft så många olika headsets, så kan inte jämnföra så mycket, men jag är nöjd med dem, sitter bekvämt, slipper massa RGB/GAMER grejer utan rätt stilrena.
Om man är villig att hantera deras Logitech G-Hub så finns det tillgång till brusreducering på mic etc, har inte testat brusreduceringen, så jag kan inte svara på hur bra den funkar eller inte, men de som har suttit på andra ändan har sagt att det är ett bra ljud, men då med bom micen.
Finns i Pro, Pro-x och Pro-X wireless, vet inte skillnaden mellan Pro och Pro-X mer än att det ska finnas surround på Pro-X, men testade det och ljudet blev inte så bra med surround, är mer virtuellt surround.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingheadset/tradbundet-h...

om ni har någon elgiganten, netonnet eller något sånt i närheten, gå och testa och se vad som känns bra på huvudet, är rätt personligt vad som är bekvämt eller inte.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |