Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Begagnade gueuze-flaskor

Har samlat på mig en massa 37,5ml gueuze-flaskor under åren med ölbryggning, men aldrig gett mig på att använda dom. Lagt hobbyn på hyllan, så dags att göra sig av med dom. Tänkte jag kunde ställa frågan här innan dom åker i glasåtervinningen.

Alla är ursköljda, men inte diskade med rengöringsmedel. Borde vara mellan 50-75 st.Har inte räknat, men kan såklart ge en exakt siffra om det är av intresse.

Upphämtning centrala Linköping.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag bor i centrala Linköping och skulle gärna plocka upp dem. Kanske har tid nu i helgen, men vill inte svära på det. Om det kan vara intressant får du gärna DMa adress.

Är intresserad oavsett, men av nyfikenhet, har de här hals som passar typiska kapsyler (jag tror 26mm)? Vet att vissa surölflaskor brukar använda en lite bredare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lainey:

Hej!
Jag bor i centrala Linköping och skulle gärna plocka upp dem. Kanske har tid nu i helgen, men vill inte svära på det. Om det kan vara intressant får du gärna DMa adress.

Är intresserad oavsett, men av nyfikenhet, har de här hals som passar typiska kapsyler (jag tror 26mm)? Vet att vissa surölflaskor brukar använda en lite bredare.

Tja! Kul att nån var intresserad! Det är den större varianten (fick aldrig fick tummen ur och skaffade kapsylerare för dom).

Jag dm:ar för adress och tid.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Skulle inte @lainey ta dom så tar jag gärna! Bor i Linköping och kan hämta imorgon (söndag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av elwi:

Skulle inte @lainey ta dom så tar jag gärna! Bor i Linköping och kan hämta imorgon (söndag)

Vi håller på att bestämmer tid, men om han mot förmodan inte skulle vilja ha alla så återkommer jag. Ska räkna dom ikväll, och överlämna under veckan.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem
Skrivet av elwi:

Tja! Blev tyvärr inga över, då lainey ville ha samtliga.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Bleak