iPhone 15 Pro Max laddare?

Permalänk
Medlem

iPhone 15 Pro Max laddare?

Jag vet att iPhone 15 serien kommer med USB-C. Frågan är vilka krav iPhone 15 Pro Max ställer när det kommer till laddaren? På Android finns ju PD 3.0/3.1 och QC. Vad ska man tänka på när det gäller iPhone 15 serien? Tips på bra och billiga laddare för iPhone 15 Pro Max?

Permalänk
Medlem

Inte så mycket att fundera på, stöder usb-c pd förstås och upp till 15w trådlöst med magsafe.
Du kan inte gå fel med apples egna 20w laddare för 270kr:
https://www.apple.com/se/shop/product/MHJE3ZM/A/20-w-usb-c-st...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Varför ska du ha en "bra och billig" laddare när du köpt en Pro Max? Bättre att köpa original när du ändå håller på så du vet att det inte är något skit. Ändå bara en spottstyver av vad telefonen kostade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Inte så mycket att fundera på, stöder usb-c pd förstås och upp till 15w trådlöst med magsafe.
Du kan inte gå fel med apples egna 20w laddare för 270kr:
https://www.apple.com/se/shop/product/MHJE3ZM/A/20-w-usb-c-st...

Den har jag sett. Jag var inte tydlig nog. Den ska kunna användas även till andra mobiler också som t.ex Samsung som gärna stödjer Super Charge 2.0. Helst med minst 45W/5A. Finns någon sådan laddare?

Skrivet av m4gnify:

Varför ska du ha en "bra och billig" laddare när du köpt en Pro Max? Bättre att köpa original när du ändå håller på så du vet att det inte är något skit. Ändå bara en spottstyver av vad telefonen kostade.

Om man hittar en bra och billig så varför ska man ta en dyrare? Dessutom är det inte till mig själv och försöker hitta en rätt laddare åt kompisen som behöver råd. Den får gärna funka med andra mobiler också som med Samsung och Super Charge 2.0 med minst 45W/5A.

Permalänk
Medlem

Jag har original 20W sedan innan då jag har iPad.

När jag kopplar in en Google Pixel 7 med samma laddare får jag notis om snabbladdning.
Likaså en äldre Huawei P10 Lite som jag har liggandes på jobb.

Men skall du plocka något annat så är det väl GaN-laddare som gäller.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Helst med minst 45W/5A. Finns någon sådan laddare?

Hur många som helst, som @iller skrev, leta upp någon GaN laddare med den effekt och det antal portar du vill ha.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Den har jag sett. Jag var inte tydlig nog. Den ska kunna användas även till andra mobiler också som t.ex Samsung som gärna stödjer Super Charge 2.0. Helst med minst 45W/5A. Finns någon sådan laddare?

Om man hittar en bra och billig så varför ska man ta en dyrare? Dessutom är det inte till mig själv och försöker hitta en rätt laddare åt kompisen som behöver råd. Den får gärna funka med andra mobiler också som med Samsung och Super Charge 2.0 med minst 45W/5A.

Alltid välja deras egna grejer utav Apple, viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLx:

Alltid välja deras egna grejer utav Apple, viktigt.

Eller inte välja Apple överhuvudtaget