Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Hej

Ja det är en helomvändning med modifikation
Testat förut med LCHF och det funka inte alls och vet inte vad jag gjorde för fel

Sedan testa jag laga soppor från grunden
Kött, Kyckling, Fisk, Grönsak, Vegetariska SOPPOR för att få i mig hela näringskedjan
Gick ned 10 kilo men hade om vartannat hungerkänslor och åt bröd, godis och annan skit

Bara en misstanke här men vad åt du till dina soppor?

Du vet väl att man ska ha annat på sidan och inte bara äta t.ex soppa fem gånger om dagen?

Eftersom du verkar hoppa från extrem diet till extrem diet så känns det som att du missat de mest grundläggande sakerna inom kost?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bara en misstanke här men vad åt du till dina soppor?

Du vet väl att man ska ha annat på sidan och inte bara äta t.ex soppa fem gånger om dagen?

Eftersom du verkar hoppa från extrem diet till extrem diet så känns det som att du missat de mest grundläggande sakerna inom kost?

Du kanske har konsten att skriva men även att missförstå.
Valet av soppor är ingen diet utan min egna vilja att laga mat från grunden.
Likadant med mitt andra tillvägagångssätt, ingen diet.

Egna påfund helt enkelt.
LCHF testa jag för många år sedan så det är inte nyligen.

Summering, ätit vanlig kost och testa med soppor och fungera delvis men inte helt ut.
Sedan gröt, två ägg som brunch och sedan middag (vanlig kost) men mindre portioner.

Så vart får du olika dieter ifrån är för mig främmande.
Men nu, som jag skrev, tänker jag avhållsamhet och ska testa Karnivore.

Tänker egentligen inte diet utan tänker vilken livsstil passar mig och mitt välmående.
För som dom skrivit tidigare i tråden blir det bara JOJO med diet.
Utan jag söker och letar efter levnadsvillkor som jag kan stå ut med och följa som en del av min vardag och för den jag är.
Och sedan att man även har målsättningar och förhoppningar om resultat är ju bara mänskligt.

Jag går min egen väg och följer sällan den stora massan.
På så sätt lyckades jag skaffa mig en edge inom trading.

MVH

Permalänk

Lycka till!

Det skulle vara intressant om du ville dela med dig av framstegen, vikt innan du började, fett/muskel % i kroppen osv och hur det förändras under vägen.

Har läst att hård ost/yoghurt/grädde ofta räknas in som carnivore, hur tänker du där?

Permalänk

Intressant
Jag som många andra gråter när jag tänker på plånboken.
Skulle va kul se hur mycket det kostar dig per månad.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Intressant
Jag som många andra gråter när jag tänker på plånboken.
Skulle va kul se hur mycket det kostar dig per månad.

Lycka till.

Tidigare i tråden nämndes siffran 5000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshuacalventine:

Lycka till!

Det skulle vara intressant om du ville dela med dig av framstegen, vikt innan du började, fett/muskel % i kroppen osv och hur det förändras under vägen.

Har läst att hård ost/yoghurt/grädde ofta räknas in som carnivore, hur tänker du där?

Okej jag ska blir lite mer personlig, men det är självutlämnande och sårbart, men vi gör ett försök.

2003 blev jag pappa och sluta röka, vägde 75/80 kg och gick upp 13 kg.
Fick enorm aptit eftersom jag slutat röka och åt mer mat.
Gick upp uppskattningsvis 5/10 till.

Sedan börja jag röka igen och sluta igen och även då gick jag upp i vikt.
Men nu rökfri sedan 10 år tillbaka.

Hade jag vetat om det här i förväg hade jag aldrig slutat röka.
Eftersom övervikt och DT2 samt trötthet blev åkommor.

Sedan ett tag tillbaka vägde jag 138 kg och tänker att om det fortsätter så dör jag.
Idag 125 kg.
Klappar mig själv på axeln, bra jobbat.

Övervägt Gastric Bypass men vill inte göra ett sådant stort ingrepp utan satsar på att ändra livsstil.
Min huvudsakliga motion är promenader, hatar gym.

Sedan har jag kollat in träna online - hemma - hos MyMOVO som har ett bra månadspris jämfört med andra.
Men det kräver disciplin och motivation och arbetar mentalt på den biten, samt reflekterar över upplägg.

Är 180 cm lång.

Och jag satsar på strikt Karnivore, kött, kyckling, fisk, ägg, smör, salt, vatten med undantaget fettkaffe.

Ang kostnad så jobbar jag deltid och efter hyra och utgifter är betalda har jag 12200 kr kvar till övrigt.
Såsom mat, spara, nöjen.

Så räkna med 5000 kr mat och då med högsta kvalitet.
Sedan 7000 till spara, nöjen, övrigt.
Så jag klarar mig finfint.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Intressant
Jag som många andra gråter när jag tänker på plånboken.
Skulle va kul se hur mycket det kostar dig per månad.

Lycka till.

Skrivet av joakim99:

Tidigare i tråden nämndes siffran 5000 kr.

Stämmer, och då verkar jag äta förhållandevis mycket jämfört med många andra som pysslar med detta.

Håller man sig till nötfärs och ligger runt snittet så bör man klara sig på 3000:-~/mån. (förbannat tråkigt dock)

Kött är dyrt i sig, men det är å andra sidan det enda du behöver köpa. Inga såser, kryddor, drycker, alkohol osv.

Jag lever billigare idag än vad jag gjorde innan denna diet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det finns väl ett gäng olika lager att ta hänsyn till här tänker jag.
Du kommer antagligen inte att bli sjukare av att äta djur som behandlats sämre eller bott trängre vid uppfödseln. Eller fått mer antibiotika (däremot är det väl ett hot mot antibiotikaresistens).
Flinten är kvar oavsett. Eller ja - stress och så kan kanske påverka innehåll - men det blir för komplext. Lämnar den iaf.

Rimligt. Jag tror att djur som mår dåligt i den meningen att de har kroniskt höga nivåer av stresshormoner också är sämre att äta. Det är känt att stress ökar djurens vattenvikt - kortisol ger svullnad, ungefär - men jag vet inte riktigt varför jag tror det ör ohälsosamt för oss eller *hur* dåligt det är.

Skrivet av Söderbäck:

Däremot används en hel del bekämpningsmedel i matproduktion - och en del av det här är dåliga även för oss. Så en del förbjuds efterhand. Även djuren får ju foder med mer eller då mindre bekämpningsmedel. Ackumuleras det i deras kroppar så får vi väl i oss mer av det också.
Den svårare frågan är väl vilka bekämpningsmedel som påverkar oss. Det är i mångt och mycket upp till framtiden att avgöra (eller mer och bättre granskning av dess följder).
Så ekologiska varor är väl lite av en gardering. Håller man nere intaget av alla besprutningsmedel så kommer man få i sig mindre av det som längre fram kan anses mer farligt än vi vet idag. Något mått finns väl däremot inte.

Ja DDT är väl det mest uppenbara historiska exemplet, och i närtid glyfosat som är omdiskuterat.

Skrivet av Söderbäck:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skadligt-bekampningsmedel-...
https://sverigesradio.se/artikel/5976659

Men ja - ibland blir det tvärt om. Ekologiska upplägg används - som ger högre gifthalter...
https://www.naturskyddsforeningen.se/artiklar/ekologiska-agg-...

Så det är svårt att garantera att det ena alltid är bättre än det andra.

Intressant! Jag snålar på äggen numera men innan inflationen drog igång brukade jag köpa icke-ekologiska ägg från utomhushöns då de får äta lite småkryp och sånt, inte bara kraftfoder. Jag tyckte det var en bra pris:presanda-avvägning.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Rimligt. Jag tror att djur som mår dåligt i den meningen att de har kroniskt höga nivåer av stresshormoner också är sämre att äta. Det är känt att stress ökar djurens vattenvikt - kortisol ger svullnad, ungefär - men jag vet inte riktigt varför jag tror det ör ohälsosamt för oss eller *hur* dåligt det är.

Ja DDT är väl det mest uppenbara historiska exemplet, och i närtid glyfosat som är omdiskuterat.

Intressant! Jag snålar på äggen numera men innan inflationen drog igång brukade jag köpa icke-ekologiska ägg från utomhushöns då de får äta lite småkryp och sånt, inte bara kraftfoder. Jag tyckte det var en bra pris:presanda-avvägning.

Ang ägg
Va på Lidl idag
Ekologiska ägg 46 kr
Konsum 52 kr

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Ang ägg
Va på Lidl idag
Ekologiska ägg 46 kr
Konsum 52 kr

Mvh

Hur många ägg? 15?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Hur många ägg? 15?

12
Och priset kanske är 46.95 Lidl 52.95 Konsum
Osäker men låt oss säga fem paket per månad
30 kr

Skulle köpt deras pulver kaffe Bellarom Gold
Som motsvarar Nescafe men cirka 13 kr billigare
Men samma smak
Tre burkar per månad och tjäna 39

Men det fanns inte på lager

Mvh

Permalänk
Medlem

En öppen fråga

Räkna och kom fram till 56 kr per portion
Med ekologiskt direkt från bonden
Och 3500 för cirka 6,7 kilo kött
Och 1500 övrigt som ägg smör kaffe

Men om man handlar på erbjudanden och uteslutande Svenskt producerat kött (ej ekologiskt)
Men ändå god kvalitet
Då kanske man kan pressa ned kostnaden till 4000 kr

Vad tror ni

Eller är det värt att få i sg det där lilla extra fina för 1000 kr mer varje månad
Tänker man kan vara mer flexibel genom egna inköp
Genom matpriskollen för butik med bäst erbjudanden

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

12
Och priset kanske är 46.95 Lidl 52.95 Konsum
Osäker men låt oss säga fem paket per månad
30 kr

Skulle köpt deras pulver kaffe Bellarom Gold
Som motsvarar Nescafe men cirka 13 kr billigare
Men samma smak
Tre burkar per månad och tjäna 39

Men det fanns inte på lager

Mvh

Vårt ICA tar 54 kr för 15 st.

När det gäller kaffet sparar du 39 kr, inte tjänar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

En öppen fråga

Räkna och kom fram till 56 kr per portion
Med ekologiskt direkt från bonden
Och 3500 för cirka 6,7 kilo kött
Och 1500 övrigt som ägg smör kaffe

Men om man handlar på erbjudanden och uteslutande Svenskt producerat kött (ej ekologiskt)
Men ändå god kvalitet
Då kanske man kan pressa ned kostnaden till 4000 kr

Vad tror ni

Eller är det värt att få i sg det där lilla extra fina för 1000 kr mer varje månad
Tänker man kan vara mer flexibel genom egna inköp
Genom matpriskollen för butik med bäst erbjudanden

Mvh

Efter att räknat lite tog jag beslutet och sa upp köttlådan
Som kosta 1743 kr för cirka 6,7 kg kött
Cirka två veckor mat 250 g per portion två måltider

655 kr för 6,7 kilo kött genom erbjudanden hos matpriskollen
Denna vecka hos Lidl och Ica

Har nu testat och har något att jämföra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshuacalventine:

Lycka till!

Det skulle vara intressant om du ville dela med dig av framstegen, vikt innan du började, fett/muskel % i kroppen osv och hur det förändras under vägen.

Har läst att hård ost/yoghurt/grädde ofta räknas in som carnivore, hur tänker du där?

Fuska
Tänkte inte väga mig förrän den 18e oktober
Men var nyfiken om det händer något

138 kg gammal vikt
125 kg nyligen

Dagens morgon vikt 120,6 kg

Uppdaterar tråden den 18e varje månad om resan
Blodprover och vikt
Om det i övrigt inte blir fler inlägg

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Fuska
Tänkte inte väga mig förrän den 18e oktober
Men var nyfiken om det händer något

138 kg gammal vikt
125 kg nyligen

Dagens morgon vikt 120,6 kg

Uppdaterar tråden den 18e varje månad om resan
Blodprover och vikt
Om det i övrigt inte blir fler inlägg

Mvh

Så du går på en vecka från pastamått till carnivore, och sen räknar med att hålla på minst 18 månader? Imponerande om du lyckas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

En öppen fråga

Räkna och kom fram till 56 kr per portion
Med ekologiskt direkt från bonden
Och 3500 för cirka 6,7 kilo kött
Och 1500 övrigt som ägg smör kaffe

Men om man handlar på erbjudanden och uteslutande Svenskt producerat kött (ej ekologiskt)
Men ändå god kvalitet
Då kanske man kan pressa ned kostnaden till 4000 kr

Vad tror ni

Eller är det värt att få i sg det där lilla extra fina för 1000 kr mer varje månad
Tänker man kan vara mer flexibel genom egna inköp
Genom matpriskollen för butik med bäst erbjudanden

Mvh

Är inte 6.7kg kött väldigt lite eller är det per vecka?

Du får ju bara kring 50g protein om dagen om det är för en månad, plus ägg/smör (men du räknar på bara två ägg om dagen) så egentligen bör du väl nästan dubblera mängden kött du köper?

Just nu äter du ju under minimum rekommenderat proteinintag?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Okej jag ska blir lite mer personlig, men det är självutlämnande och sårbart, men vi gör ett försök.

2003 blev jag pappa och sluta röka, vägde 75/80 kg och gick upp 13 kg.
Fick enorm aptit eftersom jag slutat röka och åt mer mat.
Gick upp uppskattningsvis 5/10 till.

Sedan börja jag röka igen och sluta igen och även då gick jag upp i vikt.
Men nu rökfri sedan 10 år tillbaka.

Hade jag vetat om det här i förväg hade jag aldrig slutat röka.
Eftersom övervikt och DT2 samt trötthet blev åkommor.

Sedan ett tag tillbaka vägde jag 138 kg och tänker att om det fortsätter så dör jag.
Idag 125 kg.
Klappar mig själv på axeln, bra jobbat.

Övervägt Gastric Bypass men vill inte göra ett sådant stort ingrepp utan satsar på att ändra livsstil.
Min huvudsakliga motion är promenader, hatar gym.

Sedan har jag kollat in träna online - hemma - hos MyMOVO som har ett bra månadspris jämfört med andra.
Men det kräver disciplin och motivation och arbetar mentalt på den biten, samt reflekterar över upplägg.

Är 180 cm lång.

Och jag satsar på strikt Karnivore, kött, kyckling, fisk, ägg, smör, salt, vatten med undantaget fettkaffe.

Ang kostnad så jobbar jag deltid och efter hyra och utgifter är betalda har jag 12200 kr kvar till övrigt.
Såsom mat, spara, nöjen.

Så räkna med 5000 kr mat och då med högsta kvalitet.
Sedan 7000 till spara, nöjen, övrigt.
Så jag klarar mig finfint.

MVH

Gå till en dietist som lär dig äta rätt och skippa alla underkurer/hokus pokus på nätet.
Finns bara en väg till att gå ner i vikt, äta mindre och röra sig mer, och framför allt, äta en balanserad kost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är inte 6.7kg kött väldigt lite eller är det per vecka?

Du får ju bara kring 50g protein om dagen om det är för en månad, plus ägg/smör (men du räknar på bara två ägg om dagen) så egentligen bör du väl nästan dubblera mängden kött du köper?

Just nu äter du ju under minimum rekommenderat proteinintag?

Hej 6,7 det är två veckor cirka och cirka 15 kg per månad
250 g kött portion

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Gå till en dietist som lär dig äta rätt och skippa alla underkurer/hokus pokus på nätet.
Finns bara en väg till att gå ner i vikt, äta mindre och röra sig mer, och framför allt, äta en balanserad kost.

Om det var sant så skulle det inte finnas en
Miljardindustri för viktminskning 😀

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Om det var sant så skulle det inte finnas en
Miljardindustri för viktminskning 😀

Mvh

Än är inte sista idioten född

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Precis - befolkning har lyssnat på kostråd sedan 80-talet. Minska på fett och rött kött. Ät mer margarin, lightprodukter (mindre fett fett - mer socker), vegetabiliska oljor, modernt mjöl och annat processat skräp.

Svenskar tränar i oerhört större utsträckning idag, jämfört med hur det såg ut innan 80-talet.

Samtidigt så har sjuka till följd av metabolisk sjukdom i grunden ökat lavinartat.

"Ät mindre rör på dig mer" - funkar inte som allmänt råd till samhället.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Hej 6,7 det är två veckor cirka och cirka 15 kg per månad
250 g kött portion

Mvh

500g kött är väldigt lågt protein intag är ju enbart 20g/100g i snitt. Du ligger under 1g/kg kroppsvikt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Om det var sant så skulle det inte finnas en
Miljardindustri för viktminskning 😀

Mvh

Skrivet av BergEr:

Än är inte sista idioten född

Att kalorier fortfarande är ett mysterium för folk är fan riktigt imponerande. Det står bokstavligt talat på varje förpackning hur mycket energi födan innehåller, sedan behöver man kunna plus och minus.

Skrivet av Bart:

Precis - befolkning har lyssnat på kostråd sedan 80-talet. Minska på fett och rött kött. Ät mer margarin, lightprodukter (mindre fett fett - mer socker), vegetabiliska oljor, modernt mjöl och annat processat skräp.

Svenskar tränar i oerhört större utsträckning idag, jämfört med hur det såg ut innan 80-talet.

Samtidigt så har sjuka till följd av metabolisk sjukdom i grunden ökat lavinartat.

"Ät mindre rör på dig mer" - funkar inte som allmänt råd till samhället.

Ät färre kalorier och rör på dig funkar utmärkt till 99% av befolkningen. Brukar vara 0.5-1.5% av personer med fetma i undersökningar som har något slags medicinskt problem som påverkar metabolismen.

Det är dock svårt att träna undan en dålig kost då det går extremt mycket snabbare och lättare att trycka i sig kalorier än att bränna dem. Vill man gå ner i vikt skall man i första hand hålla koll på vad man stoppar i sig, och se träningen som en hälsosam aktivitet.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Om det var sant så skulle det inte finnas en
Miljardindustri för viktminskning 😀

Mvh

Denna miljardindustri bevisar bara att det är hokus pokus.
Annars skulle den självdö om deras preparat skulle fungera.
De överlever bara på grund av folks desperation.

Det är jobbigt att gå ner i vikt och det finns inga genvägar utan man får lida för att bli fin.

Att häva i sig 15kg kött varje månad är helt vansinnigt om man är rädd om sin kropp.
Rekommendationen är MAX 500gr/vecka helst 350gr.
Du är rädd för att få diabetes men ökar istället risken för hjärt-kärlsjukdomar och tarmcancer.

Jag har själv diabetes typ 2 och övervikt.
Jag har minskat min lunch till halva portioner.
Äter proteinbröd med ägg på morgonen eller Keso.
På kvällen äter jag Keso eller tonfisksallad.
En frukt om dagen.

Keso är ingen favorit, men det har kommit en variant med paprika/chili som har lite sting och faktiskt är god.
Vanilj smakar som risgröt och ananas och blåbär är rätt okey.
Man får snabbt mättnadskänsla och Keso innehåller mycket protein och knappt något fett eller socker.
Keso och tonfisksallad kan jag äta i stort sett obegränsat av utan att blodsockret påverkas.
Men det är big no, man skall aldrig fylla matsäcken för mycket då man vill den skall krympa för snabbare mättnadskänsla.

Jag tar en rask promenad varje dag på min 20 min men oftast 30-45min.
Har märkt att 20 min är brytpunkten för mig. Har en glukos-sensor där jag ser effekten efter någon timme.

Köpte en elcykel som gör det mycket roligare att cykla då man kommer så mycket längre.
Brukar ta en tur på 1-2 mil två gånger på helgen.

Man går alltid ner mer i början, beroende på hur mycket övervikt man har så brukar det gå "lätt" de första 10kg.
Sen tar det stopp och går långsammare. Det är då många tröttnar.
Mitt mål är att gå ner 0,5kg i veckan. 2kg i månaden och på längre sikt 1kg/mån.
Detta är jättebra om det håller. Många har för stora mål och ger upp om det inte händer snabbt.

Går man ner 1kg/mån i två år har man gått ner 24kg.
Bättre gå ner 24kg på två år än jo-jo bantning.
I den takten kommer kommer det vara mycket, mycket, mycket, lättare att behålla vikten då du inte
har rasat av självsvält utan lagt om din livsstil.
När man nått målvikten kan man äta mer normal kost fast i mindre portioner då man blir mätt snabbare än när man
började sin viktminskning.

Det viktigaste är att inte återgå till gamla vanor och gå upp till ursprunglig vikt och mer.
Därför är det viktigt att köra långsiktigt, och aldrig sluta med sina rutiner med motion.

Permalänk
Medlem

Körde själv carnivore-dieten i 3 års tid slaviskt och har aldrig mått så bra som jag gjorde under den perioden. Då var jag 32, vägde ca 140kg (fördelat på 2m) och rätt dåliga värden, inte katastrofala, men inte bra. Tre år senare låg jag på 97kg, mådde mycket bättre mentalt och fysiskt samt att värdena låg på bra till väldigt bra.

Förutom vikt var några av fördelarna för min del:
- Väldigt mycket bättre sömn. Från att nästan alltid känna att jag aldrig fick nog med sömn till att jag kände mig fullt utvilad och gick upp självmant efter 5-7h sömn.
- Stadig energi på dagarna. Inte vågor av energi och kraschar. Matkoma var ett begrepp som försvann från vardagen.
- Psoriasis och vuxenacne försvann helt och hållet. Från att behöva skrubba och doppa händer/ansikte i dyra feta krämer för att inte spricka och bli sårig till att inte använda hudkräm öht.

Kan säkert skriva mycket mer om allt, men fråga på istället så blir det enklare än att bara spola ur sig.

Ställ era frågor!

Mvh,
WW

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pompado:

Om det var sant så skulle det inte finnas en
Miljardindustri för viktminskning 😀

Mvh

Jo, det är sant. Men bara för att något är sant betyder inte att det är lätt.
I teorin är det hur enkelt som helst att gå ned i vikt. Inga konstigheter eller specialdieter behövs. Vi vet även att utan kirurgi är det ohyggligt få som varaktigt klarar att minska sin vikt. 5årsuppföljningar visar färre än 5%

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Om det var sant så skulle det inte finnas en
Miljardindustri för viktminskning 😀

Mvh

Fast det är precis så det är.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WhakkaWhack:

Körde själv carnivore-dieten i 3 års tid slaviskt och har aldrig mått så bra som jag gjorde under den perioden. Då var jag 32, vägde ca 140kg (fördelat på 2m) och rätt dåliga värden, inte katastrofala, men inte bra. Tre år senare låg jag på 97kg, mådde mycket bättre mentalt och fysiskt samt att värdena låg på bra till väldigt bra.

Förutom vikt var några av fördelarna för min del:
- Väldigt mycket bättre sömn. Från att nästan alltid känna att jag aldrig fick nog med sömn till att jag kände mig fullt utvilad och gick upp självmant efter 5-7h sömn.
- Stadig energi på dagarna. Inte vågor av energi och kraschar. Matkoma var ett begrepp som försvann från vardagen.
- Psoriasis och vuxenacne försvann helt och hållet. Från att behöva skrubba och doppa händer/ansikte i dyra feta krämer för att inte spricka och bli sårig till att inte använda hudkräm öht.

Kan säkert skriva mycket mer om allt, men fråga på istället så blir det enklare än att bara spola ur sig.

Ställ era frågor!

Mvh,
WW

Den stora frågan är väl, varför slutade du? Och har du lyckats fortsätta hålla vikten nere?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Den stora frågan är väl, varför slutade du? Och har du lyckats fortsätta hålla vikten nere?

En relation som gick åt helvete, hattade omkring i andrahandsboenden utan kloka kök och en rätt åtstramad ekonomi. Livet som man brukar säga. Nu är väl det mesta tillbaka på banan igen så målet är att hoppa på tåget snarast möjligast.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||