Hej alla snusare, Koll om Nettotobak

Permalänk
Medlem

Hej alla snusare, Koll om Nettotobak

Bara kolla om någon annan beställt från Nettotobak och fått sina varor.

Jag beställde för 2 veckor sedan, de har markerat det från första dagen 27/9 som skickat både genom e-post och på "Mina sidor" men enligt Postnord har de bara beställt frakt men inte lämnat in. Är rädd för att förlorat mina 1 100 kronor Klarna dragit från mitt bankkonto och företaget håller på att kursa och då tar in beställningar, tar betalt men inte skickar något. Ungefär som med datorbutiken.com där många här förlorade massa pengar: #8731950

Men kan ju ha helt fel och oroar mig i onödan och problemet löst redan i år. Någon som fått sina varor därifrån senaste veckorna?

Var ett litet stavfel i bolagets namn
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Inte beställt men har du använt klarna så kommer dom lösa det, anmäl till klarna att inget kommer och att du inte får svar från butiken så brukar dom vara snabba på att hetsa!

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Har du kontaktat Nettotobak? Gör det.

Du har ju även klarnas köpskydd, kontakta Klarna i samma veva och berätta om den uppstådda situationen.

Permalänk
Medlem

NetTobak som du skriver har jag aldrig hört talas om, däremot NettoTobak, felskrivning?

Hur som helst så har jag beställt därifrån 2-3ggr och alltid fått mina saker, dock så verkar de segare än alla andra.
En av de bästa är SnusExpress (enligt mig), har alltid haft min beställning dagen efter om jag beställt innan lunch iaf, och de brukar oftast vara billigast.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om butiken i fråga men fortsätter på spåret många andra tagit upp och går ett steg längre - beställer du via klarna så ska du inte ens betala innan något har levererats. Om tiden på fakturan öht börjar räkna innan något har skickats / levererats så säger du bara till klarna att "hej, jag väntar fortfarande på leverans så ni kan ta och förlänga fakturan till dess, tack".

Permalänk
Medlem

Vad säger bolaget ifråga när du kontaktar dem, iom att de har markerat ordern som skickad?

Inte heller beställt från bolaget ifråga, men eftersom vi tipsar om bolag som vi har bra erfarenheter av så beställer jag oftast från SnusBolaget. Kanske inte alltid billigast om man börjar leta, men skickar i regel samma dag eller dagen efter och jag har aldrig haft några problem under många år.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk

Jag har heller aldrig hört talas om NetTobak..

Sista 10 gångerna har jag beställt från minprilla.se

Tycker dom ligger billigast samt sjukt snabba leveranser

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem

Jo https://www.nettotobak.com/ finns och jag har ändrat namnet i mitt första inlägg. För att svara alla på en gång så har jag kontaktat Nettotobak och har ärende hos Klarna. Hos Nettotobak står det:

Ordern lagd: 2023-09-22 kl 19:24
Orderstatus: Skickad

Postnord svarar idag:
Avsändaren har endast köpt fraktsedeln utav oss, vilket innebär att vi ännu inte har tagit emot din vara för att transportera den vidare till dig. Då avsändaren köpte fraktsedeln den 27/9 men inget mer har hänt efter det skulle jag be dig kontakta avsändaren för en reklamation. Varför vi hänvisar dig till avsändaren för en reklamation är för att de är dem som kan ge dig ersättning/ersättningvara.

Väntat på svar från Nettotobak flera dagar men de svarade bara en gång om att de bytt lager osv så får datorbutiken.com vibbar då de körde med samma svar, dock var jag ej drabbad.

Skrivet av Mortal1ty:

Har du kontaktat Nettotobak? Gör det.

Du har ju även klarnas köpskydd, kontakta Klarna i samma veva och berätta om den uppstådda situationen.

Tror inte det gäller om bolaget bedrägligt meddelat Klarna och mig att de skickat varan och redan fått pengarna. Som jag förstår det gäller Klarnas köparskydd bara om inga pengar har dragits från ens bankkonto och hamnat hos företaget. Och jag har kontaktat bolaget men inte fått ut något av det. Kan tycka det är fel att det räcker med att köpa en frakt så för Klarna över pengarna.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Tror inte det gäller om bolaget bedrägligt meddelat Klarna och mig att de skickat varan och redan fått pengarna. Som jag förstår det gäller Klarnas köparskydd bara om inga pengar har dragits från ens bankkonto och hamnat hos företaget. Och jag har kontaktat bolaget men inte fått ut något av det. Kan tycka det är fel att det räcker med att köpa en frakt så för Klarna över pengarna.

Jag hamnade en gång i situationen att jag betalade ett köp via Klarna med kort, men innan företaget hann leverera varorna gick de i konkurs. Då kontaktade jag Klarna via chatt och förklarade lugnt och sakligt läget. Personen jag pratade med ville att jag skulle be leverantören att de skulle avsluta betalningen hos Klarna, eller hur de nu uttryckte det. Jag förklarade det inte gick att kontakta leverantören, de var under konkursförvaltning. Dagen efter fick jag tillbaka pengarna.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag har beställt därifrån i flera år. Har inte upplevt några problem. Alltid snabb leverans. Men det var för ett par månader sen. Tack för info. Ska följa denna tråd för det är snart dags att beställa igen.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Men de har väl egentligen medgivit att de har problem pga flytten? Mest rimligt är att de brustit i sina rutiner och paketet har hamnat på avvägar på något av deras lager.
Kontaka butiken igen och be dem om återbetalning, hänvisa till att postnord aldrig hämtat upp och att butiken kan kontakta dig igen när de löst sina interna problem och hittat paketet. Då kan du eventuellt göra ett nytt köp beroende på hur snabbt det går då du behöver snus nu, på direkten...
Oavsett hur de svarar eller svaret uteblir får du underlag att ge vidare till klarna om det behövs.

Permalänk
Medlem

Kollade lite, Nettotobak ägs av Snusbolaget som jag brukar handla hos. Så jag är också intresserad av vad som händer.

Förhoppningsvis är det som de säger att det blivit strul med lagerbyte, men lite oroväckande att de hanterar det så dåligt.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Kollade lite, Nettotobak ägs av Snusbolaget som jag brukar handla hos. Så jag är också intresserad av vad som händer.

Förhoppningsvis är det som de säger att det blivit strul med lagerbyte, men lite oroväckande att de hanterar det så dåligt.

Kanske man skulle kontakta snusbolaget då nettotobak inte klarar av att svara mig. Kanske pga att de gjort fel med massor av kunder och supporten inte räcker till. Hoppas på att Klarna utreder saken som de sa.

Kommer återkomma om det löser sig eller inte för alla som är snussugna. Beställde två stockar från Haypp.com som kom snabbt så klarar mig ett tag men känns onödigt att ligga ute med pengar.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Kanske man skulle kontakta snusbolaget då nettotobak inte klarar av att svara mig. Kanske pga att de gjort fel med massor av kunder och supporten inte räcker till. Hoppas på att Klarna utreder saken som de sa.

Kommer återkomma om det löser sig eller inte för alla som är snussugna. Beställde två stockar från Haypp.com som kom snabbt så klarar mig ett tag men känns onödigt att ligga ute med pengar.

Heh, vill du veta en rolig grej? Läs "Om oss" på Haypp.com... https://www.haypp.com/se/om-haypp/

Vi verkar ha hittat moderbolaget till både Snusbolaget och Nettotobak.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

NetTobak som du skriver har jag aldrig hört talas om, däremot NettoTobak, felskrivning?

Hur som helst så har jag beställt därifrån 2-3ggr och alltid fått mina saker, dock så verkar de segare än alla andra.
En av de bästa är SnusExpress (enligt mig), har alltid haft min beställning dagen efter om jag beställt innan lunch iaf, och de brukar oftast vara billigast.

Bra tips. Handlat från Snusbolaget och på senare tid så är det varierande hur lång tid det tar. I början vad det lika snabbt som det du beskriver, men lite då och då så tar det en vecka.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Bra tips. Handlat från Snusbolaget och på senare tid så är det varierande hur lång tid det tar. I början vad det lika snabbt som det du beskriver, men lite då och då så tar det en vecka.

Ajdå, har som sagt var användt Snusbolaget i många år och alltid fått direkt, men nu har jag handlat fysiskt ett par gånger så är nog ett par månader sen jag beställde faktiskt. Bra att veta om det börjar svaja i leveranserna.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Heh, vill du veta en rolig grej? Läs "Om oss" på Haypp.com... https://www.haypp.com/se/om-haypp/

Vi verkar ha hittat moderbolaget till både Snusbolaget och Nettotobak.

Det var som fasiken. Som med alla VPN företag som ligger under samma paraply😆

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Fick äntligen svar från Nettotobak idag som frågade om jag ville ha nya varor eller pengar tillbaka. Jag begärde att de skulle skicka varorna inte bara beställa frakten. Vi får se hur det går. Snart 3 veckor sedan jag beställde.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Hoppas det löser sig för dig! Snuset är ju bland de viktigaste för en fungerande vardag😁

Beställer regelbundet ca en ggr månaden från nettotobak då dem är billigast på de snuset jag snusar.

En gång fick jag vänta en vecka på snuset men annars kommer varorna normal fort dvs ett par dagar, har även ibland beställt på helgen och fått de på måndagen vilket i min mening är rikgit bra 👍

Så bli inte avskräckt det kan alltid bli fel ✌️

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

Då var det klart. Tog väll tre veckor men jag får pengarna tillbaka snart.

Svar från nettotobak:
Vi insåg nyss att produkterna är slut i lager och det är oklart om eller när dessa kommer tillbaka.
Vi har nu med tanke på det som skett, krediterat din faktura/betalning via KLARNA.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Jag handlade tidigare av snusbolaget.com, men efter dom började bråka med att inte vilja skicka till Instabox så valde jag Nettotobak. Handlade där senast den 25:e förra månaden och fick varorna den 28:e : )
Kommer att handla där nästa gång också, dock alltid tråkigt när det blir försenat : (

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Då var det klart. Tog väll tre veckor men jag får pengarna tillbaka snart.

Svar från nettotobak:
Vi insåg nyss att produkterna är slut i lager och det är oklart om eller när dessa kommer tillbaka.
Vi har nu med tanke på det som skett, krediterat din faktura/betalning via KLARNA.
<Uppladdad bildlänk>

Aja, men då har det löst sig. Inte supersmidigt hanterat, men vi får väl acceptera att det var lagerflytt som strulade den här gången.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"