Permalänk
Medlem

Vi är ett företag med IT/Systemkonsulter så vi är IT-avdelningen.
Ca. 20st som driftar många företags IT, mest i närområdet.
365, Azure, servrar, klienter, nätverk med mera.

Problem med intern IT? Lös det då.
Vi är grymma på samarbete och har högt i tak, riktigt trevlig arbetsplats.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag jobbar på ett företag.

Mitt företag har en IT-avdelning.

IT-avdelningen är fylld av grymma människor, med något enstaka rötägg. 😁👍

Hej då!

Permalänk
Medlem

Jobb: Tillverkningsindustri
Personal: 130
IT-Avdelning: 0

Vi har en IT-Avdelning som sitter på en annan ort så de måste åka 2 timmar enkel väg med bil varje gång minsta lilla krånglar som inte vår underhållsavdelning kan ta hand om (industri elektriker) eller som kan lösas genom fjärrstyrning, nu är jag ganska händig själv så laga skrivare och datorer och liknande löser jag ibland även om jag inte får

Har lagt fram att jag kan ta hand om IT utrustningen och sköta nyinstallationer och ha utbildningar i ny mjukvara på dagtid men inget företag är intresserad av i dagsläget tyvärr då jag är utbildad support/servicetekniker på gymnasienivå.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Jobb: Tillverkningsindustri
Personal: 130
IT-Avdelning: 0

Vi har en IT-Avdelning som sitter på en annan ort så de måste åka 2 timmar enkel väg med bil varje gång minsta lilla krånglar som inte vår underhållsavdelning kan ta hand om (industri elektriker) eller som kan lösas genom fjärrstyrning, nu är jag ganska händig själv så laga skrivare och datorer och liknande löser jag ibland även om jag inte får

Har lagt fram att jag kan ta hand om IT utrustningen och sköta nyinstallationer och ha utbildningar i ny mjukvara på dagtid men inget företag är intresserad av i dagsläget tyvärr då jag är utbildad support/servicetekniker på gymnasienivå.

Det är inte alltid företaget har egen IT-avdelning. Men stå på dig, det kan vara att hjälpa till lite som senare blir mer.

Det finns ett fenomen som kallas för urbanisering som kortfattat betyder att på vissa orter så när barnen blir de färdigutbildade så söker de jobb i de större städerna som finns. Kvar på orten finns då äldre och många som jobbar som lastbilschaufförer, sjukvård etc. Vissa fabriker som har funnits sedan länge finns också kvar.

Jag ser distansjobb som en räddning för dessa orter, som er IT-avdelning har valt av någon anledning.