Permalänk

Aruba APIN0305 accesspunkter

Hej!

Håller som kategorin skvallrar om på att resar ur förrådet (inte garderoben dock) och hittade 2st Aruba accesspunkter med vägg/takfäste.
Dessa är nya i kartong och den ena är upplockad och testad men sedan nedlagd igen, plasten kvar på.

Jag fick dessa då ett större företag bytte lokaler och under rensningen så skulle dessa slängas så jag frågade ifall jag fick ta dom och det var ok. Så jag har inget kvitto på dom men dom är icke stulna.

Jag vet inte supermycket om dom men vad jag förstår så är dom rätt avancerade och används för att sätta upp nätverk för företag.
Det finns säkert något där ute som har bättre koll och användning för dom är jag.
Har ni tekniska frågor tror jag Google är bättre än jag på att svara

Bibehåller mig rätten att acceptera bud eller välja att inte sälja.

Köparen står för frakten.

/Elias

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

En notis är att denna modell kräver en ArubaOS-kontroller för att fungera, de går inte att provisionera fristående (inget Aruba Instant-stöd). Så om du har ett företag med en Aruba-kontroller så funkar dessa utmärkt. Finns inga AP-kontrollers för hemmabruk såvida du inte kommer över en Aruba

Vet inte om du får någon lycka att sälja det i ett så litet community som SweC, jag har sålt ett par sådana här på Ebay som har en mycket större målkrets, men då får du räkna med att ev sända internationellt.

Lycka till med försäljningen! Dessa är väldigt kompetenta APs, men helt och hållet designade för företag med en kontroller.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av mrpijey:

En notis är att denna modell kräver en ArubaOS-kontroller för att fungera, de går inte att provisionera fristående (inget Aruba Instant-stöd). Så om du har ett företag med en Aruba-kontroller så funkar dessa utmärkt. Finns inga AP-kontrollers för hemmabruk såvida du inte kommer över en Aruba

Vet inte om du får någon lycka att sälja det i ett så litet community som SweC, jag har sålt ett par sådana här på Ebay som har en mycket större målkrets, men då får du räkna med att ev sända internationellt.

Lycka till med försäljningen! Dessa är väldigt kompetenta APs, men helt och hållet designade för företag med en kontroller.

Är du helt säker på det?
Har utan problem kört ett par IAP-205 RW utan kontroller.
Borde vara lika med dessa då de också är insta ap's.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av mrpijey:

En notis är att denna modell kräver en ArubaOS-kontroller för att fungera, de går inte att provisionera fristående (inget Aruba Instant-stöd). Så om du har ett företag med en Aruba-kontroller så funkar dessa utmärkt. Finns inga AP-kontrollers för hemmabruk såvida du inte kommer över en Aruba

Vet inte om du får någon lycka att sälja det i ett så litet community som SweC, jag har sålt ett par sådana här på Ebay som har en mycket större målkrets, men då får du räkna med att ev sända internationellt.

Lycka till med försäljningen! Dessa är väldigt kompetenta APs, men helt och hållet designade för företag med en kontroller.

Skrivet av Edvin-89:

Är du helt säker på det?
Har utan problem kört ett par IAP-205 RW utan kontroller.
Borde vara lika med dessa då de också är insta ap's.

Tack så mycket för input:)
Jag har som sagt testat den ena och jag fick till att konfigurera den samt att jag lyckades ansluta till internet via den utan problem. Jag vet att det stämmer som du säger att det finns en kontroller man kan använda för att utnyttja hela potentialen men funkar också att använda standalone.

Tack för tipset att sälja via Ebay. Detat kanske är fel målgrupp men jag ger det en stund för att se om det är någon som intresserad.

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig så kan de användas helt utan kontroller. IAP-305 där I:et är det viktigaste för att det ska fungera utan kontroller.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Ah, tack för uppdateringen. Vi har denna modell på jobbet och inga har levererats med Instant påslaget, men kan mycket väl vara så att man kan då konvertera dem till Instant om det finns i firmwaren. Har dock aldrig sett det på de 400+ AP:n av denna modell jag installerat, så därför jag utgick från att de endast var för kontrollers.

Men tack för infon, ska undersöka det under veckan med våra modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Om jag inte missminner mig så kan de användas helt utan kontroller. IAP-305 där I:et är det viktigaste för att det ska fungera utan kontroller.

Ja nu när du säger det... de jag har är "AP305", inte IAP... så det finns då alltså en modell med en annan firmware på då... intressant! Det förklarar då varför jag aldrig sett det.

Ja då är det jag som såg fel, och eftersom det är "IAP"-modellen som säljs här i annonsen så är det nog som det sägs, att de kommer med Instant på.

Tack, man lär sig nåt nytt varje dag