Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Bara ett litet tips för några kanske är att Costco i Arninge samma för 4999kr. Ingen aning om det finns i lager och hur mycket. Det kräver också medlemskap på 500kr men det kanske någon redan har. Om ni känner någon får de ta med två gäster in i butiken också men bara personen med medlemskapet får göra köpet. (Tror jag).
<Uppladdad bildlänk>

if you really want to, you can even cancel your membership anytime before it expires, and get your 500kr back.
yes you can bring two adults per card holder(not limit on children as long as you can manage them), so if you and your household partner come together it can be 4 adult friends. the rule is that you have to pay with your card but the cashiers might let your friends pay with their cards.
Costco has 90 returns day policy and 2 years of warranty with essentially exchange, so that's pretty generous compared to any other retailers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Originella inlägget jag citerade var för halepop deal för 414kr för S23 med 20GB surf så vet inte vad detta har med telenor att göra ?

Ja sorry Halebop skulle det ju vara men ser nu att jag snurrat ihop siffrorna med Comviqs också, Halebops är inte alls så prisvärt som det ser ut att vara

Blev en Pixel 8 pro med inbyte för mig på Comviq så får vi hoppas att jag blir nöjd med hoppet från Samsung

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Behöver man köpråd så har vi flera subforum beroende på pryl, letar man skärm så går man till Skärmar och TV-apparater, letar man lurar så går man till Ljud, etc etc etc. Detta är ingen köprådstråd.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

is it just me or this year we are getting better deals than last year?
it seems retailers realized that without better discounts, buyers are not going to buy, and in the end they will loose money

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

is it just me or this year we are getting better deals than last year?
it seems retailers realized that without better discounts, buyers are not going to buy, and in the end they will loose money

Redan nu har det varit mycket bättre en senaste två åren :). Föra året va det någon tv deal och sedan bredband men inte mycket mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

is it just me or this year we are getting better deals than last year?
it seems retailers realized that without better discounts, buyers are not going to buy, and in the end they will loose money

Power, Elgiganten, NetOnNet och Amazon kämpar för att sätta de bästa priserna och kunderna vinner

Permalänk
Medlem

https://www.samsung.com/se/computers/galaxy-book/galaxy-book3...

Vad tycker ni om Samsungs erbjudande för Galaxy Book3? Finns Ultra eller Pro, 360. Dom erbjuder en Tab S9 (Ultra) på köpet.

Är laptopen (Ultra eller Pro) tillräckligt bra för att kunna spela på (league of legends, world of wacraft) i minst 5 år framöver?

Vet att man kan få bättre prestanda för mindre pengar med andra laptops, men dom är så ofantligt fula och kostar ändå runt 20k. Så en snygg laptop + tablet på köpet låter inte så tokigt? Eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jonas79:

Produkt: Playstation 5 standard
Länk: https://allgiganten.se/produkt/gaming/sony-playstation-5-825g...
Kategorin: Spelkonsoler
Butik: Allgiganten
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113846

Pris 5480:- & dessutom 5% via rabatt koden. BF5ALL

Så blir 5206 kr

Allgiganten?

https://www.allabolag.se/5569078040/alfa-nordic-consulting-ab

Det bolaget vill man rimligen inte ha att göra med.

edit: För att förtydliga varför man inte bör handla av dem: Bolaget har varit registrerat i tio år men har inte haft någon registrerad omsättning förrän det senaste bokslutet. De har inga anställda utöver de två styrelsemedlemmarna, de har inga butikslokaler utan det rör sig om ett skrivbordsföretag. Även om man skulle få sin produkt är risken stor att företaget inte längre existerar om produkten strular och man behöver dra igång ett reklamationsärende, och det handlar med all sannolikhet om parallellimport och det kan därmed vara svårt att få hjälp av svenska distributörer vid en reklamation.

Som spiken i soppan är priset bara marginellt lägre än andra, etablerade aktörer. Man tar därmed en markant risk för väldigt liten vinning.

Handla säkert i E-handeln under Black Week

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

8TB 870 QVO

Skrivet av Shishkebaben:

Produkt: Samsung 870 QVO intern SATA 2.5" SSD 8TB
Länk: https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B089RD13TX/
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5419281
Pris: 3521kr

Verkar vara max 2 per kund.

Samsung MZ-77Q8T0BW Hårddisk Lagring 8 TB, 2,5", SSD, Intern, Svart
3 521,00 kr

Jag köpte 2 st av den som Shishkebaben skrev och kunde inte köpa 2 till efteråt.
Däremot var det inga problem att lägga 2 st av https://www.amazon.se/dp/B089RD13TX i kassan. Jag har dock inte gått vidare med köpet men det ser ut som att det ska gå.

EDIT: blä dom har fixat så det inte går längre

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av b5152342:

https://www.samsung.com/se/computers/galaxy-book/galaxy-book3...

Vad tycker ni om Samsungs erbjudande för Galaxy Book3? Finns Ultra eller Pro, 360. Dom erbjuder en Tab S9 (Ultra) på köpet.

Är laptopen (Ultra eller Pro) tillräckligt bra för att kunna spela på (league of legends, world of wacraft) i minst 5 år framöver?

Vet att man kan få bättre prestanda för mindre pengar med andra laptops, men dom är så ofantligt fula och kostar ändå runt 20k. Så en snygg laptop + tablet på köpet låter inte så tokigt? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag har en kompis som har 4070 versionen och den är ett riktigt monster, osäker på hur 4050 versionen är dock

Permalänk
Medlem

Tror vi att LG kommer lägga till Benify erbjudandet igen? Fan också att jag inte köpte en 77" Oled för 21700kr när jag hade chansen....

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Tror vi att LG kommer lägga till Benify erbjudandet igen? Fan också att jag inte köpte en 77" Oled för 21700kr när jag hade chansen....

Med tanke på att de försökt fixa buggen 2 gånger men någon smart har hittat loophole varje gång kanske du får försöka hitta ett nytt loophole
Jag har iallfall fått mail att de skickat min nu. (Jag dock betala 22,099 inkl kameran)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Tror vi att LG kommer lägga till Benify erbjudandet igen? Fan också att jag inte köpte en 77" Oled för 21700kr när jag hade chansen....

Med tanke på att 77B3 kostar 23 000 och att rabattkoden inte var ämnad att fungera då 77C3 redan var nedsatt, så nej. Däremot inte omöjligt att priset går ner till 20-23k kommande månader om du har is i magen. Du kan köpa den för 23 750 via Netonnet men då måste du köpa presentkort via benify med 5% rabatt.

Skrivet av latsson:

Med tanke på att de försökt fixa buggen 2 gånger men någon smart har hittat loophole varje gång kanske du får försöka hitta ett nytt loophole
Jag har iallfall fått mail att de skickat min nu. (Jag dock betala 22,099 inkl kameran)

Det vill jag minnas var priset som icke medlem. Hade du loggat in så hade du fått ner det ca 400 till men det var ju fortfarande en bra deal. 🙂

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Produkt: Playstation 5 standard
Länk: https://allgiganten.se/produkt/gaming/sony-playstation-5-825g...
Kategorin: Spelkonsoler
Butik: Allgiganten
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113846

Pris 5480:- & dessutom 5% via rabatt koden. BF5ALL

Så blir 5206 kr

Förlåt om jag bryter mot reglerna i tråden men är Allgiganten en seriös aktör man kan handla av? Dom byter priser nästan varje dag och många omdömen ser "fake" ut.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Erbjudandet är utgånget

detta behöver du inte lägga i tipstråden. Där ska bara tips finnas.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Med tanke på att 77B3 kostar 23 000 och att rabattkoden inte var ämnad att fungera då 77C3 redan var nedsatt, så nej. Däremot inte omöjligt att priset går ner till 20-23k kommande månader om du har is i magen. Du kan köpa den för 23 750 via Netonnet men då måste du köpa presentkort via benify med 5% rabatt.

Det vill jag minnas var priset som icke medlem. Hade du loggat in så hade du fått ner det ca 400 till men det var ju fortfarande en bra deal. 🙂

Haha jag var stressad och glömde logga in

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Förlåt om jag bryter mot reglerna i tråden men är Allgiganten en seriös aktör man kan handla av? Dom byter priser nästan varje dag och många omdömen ser "fake" ut.

Rimlig fråga, men varför lägger du det i den tråden när du vet att det bryter mot reglerna?

Jag hade inte handlat av dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hallå kamrater! Mitt första inlägg här. Har följt tråden i många herrans år och tycker ni gör ett förträffligt arbete, all eloge till er!

Efter har varit borta från spelandet, låt säga 8-10 år. Spelade sist Xbox 360 och tror sista spelar vara Call of duty - black ops. Ni hör, många år sen. Suget är stort igen. Har sneglat lite på PS5 och ser att dåvarande ockerpriser är förbi. Vad är bra pris skulle ni säga? Har absolut inte bråttom. Var sugen på Amazon dealen men sen rök deras 200kr erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbe33:

Hallå kamrater! Mitt första inlägg här. Har följt tråden i många herrans år och tycker ni gör ett förträffligt arbete, all eloge till er!

Efter har varit borta från spelandet, låt säga 8-10 år. Spelade sist Xbox 360 och tror sista spelar vara Call of duty - black ops. Ni hör, många år sen. Suget är stort igen. Har sneglat lite på PS5 och ser att dåvarande ockerpriser är förbi. Vad är bra pris skulle ni säga? Har absolut inte bråttom. Var sugen på Amazon dealen men sen rök deras 200kr erbjudande.

Om det inte är någon exklusiv spel titel som du vill spela som endast finns på PS5 så skulle jag rekommendera dig att köpa ett Xbox i stället med tanke på deras game pass tjänst som riktigt bra. Dessutom verkar det som att du redan är van med Xbox kontrollen sedan tidigare så det väl ett till plus.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Förlåt om jag bryter mot reglerna i tråden men är Allgiganten en seriös aktör man kan handla av? Dom byter priser nästan varje dag och många omdömen ser "fake" ut.

Såhär ser tydligen företagets lokal ut;

(bilden är från google: https://www.google.se/maps/place/Gustaf+Dal%C3%A9nsgatan+30,+...
länken

Jag skulle inte handla därfrån.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DrSwizz:

Såhär ser tydligen företagets lokal ut

Nu tycker inte jag heller att man, enligt mitt inlägg ovan, skall handla från denna aktör.

Dock behöver man ha i bakhuvudet att bilderna från Google maps i många fall är flera år gamla, så man skall inte nödvändigtvis tolka dem som representativa för hur det ser ut nu.

Vad gäller just den bilden är den alltså 14 år gammal.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Om det inte är någon exklusiv spel titel som du vill spela som endast finns på PS5 så skulle jag rekommendera dig att köpa ett Xbox i stället med tanke på deras game pass tjänst som riktigt bra. Dessutom verkar det som att du redan är van med Xbox kontrollen sedan tidigare så det väl ett till plus.

Tack för snabb återkoppling. Har faktiskt ingen uppfattning om utbudet på bägge konsolen. Likadant vilken som är bättre resp sämre. Vad är bra pris på Xbox:en resp PS5? Ska läsa på skillnaderna mellan dessa och ta ställning därefter. Har varit borta så pass länge att räkna vanan är försumbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Förlåt om jag bryter mot reglerna i tråden men är Allgiganten en seriös aktör man kan handla av? Dom byter priser nästan varje dag och många omdömen ser "fake" ut.

Inte för att jag hade tänkt handla för dem. Men en spontan tanke, betala med klarna och skulle problem dyka upp så vänder man sig direkt till Sony. Brukar ytters sällan vända mig till återförsäljaren varan är köpt ifrån när det kommer till garanti/reklamation.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever att Inets reavaror ofta är slut inom ett orimligt få antal minuter? Eller att det möjligtvis finns ett ensiffrigt antal produkter kvar som bäst.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Gabbe33:

Inte för att jag hade tänkt handla för dem. Men en spontan tanke, betala med klarna och skulle problem dyka upp så vänder man sig direkt till Sony. Brukar ytters sällan vända mig till återförsäljaren varan är köpt ifrån när det kommer till garanti/reklamation.

Klarna kommer inte hjälpa till om problem uppstår efter köpet, och Sony själva skriver exempelvis:

Citat:

Parallellimporterade produkter omfattas inte av reparationspolicyn Sony har för EES och Schweiz, så därför täcks inte service av de här produkterna av vår tillverkningsgaranti. Det innebär också att det inte finns någon garanti som täcker produkter som är trasiga vid leverans och skickas till en reparationsverkstad i EES eller Schweiz.

Parallellimporterade produkter från länder utanför EES och Schweiz.

Köper man av en oseriös aktör löper man alltså risken att tillverkare, deras generalagenter, distributörer etc. vänder ryggen till. Det kan bli dyrt att försöka spara in en hundralapp eller två, vilket är en stor anledning till att undvika dessa "fynd".

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Klarna kommer inte hjälpa till om problem uppstår efter köpet, och Sony själva skriver exempelvis:

Parallellimporterade produkter från länder utanför EES och Schweiz.

Köper man av en oseriös aktör löper man alltså risken att tillverkare, deras generalagenter, distributörer etc. vänder ryggen till. Det kan bli dyrt att försöka spara in en hundralapp eller två, vilket är en stor anledning till att undvika dessa "fynd".

Det där kände jag inte till. Tack för att du förtydligar detta, jätteviktig input.

Permalänk

Does anyone know how the Inet's Sweclockers exclusive works? Last time it was a link through which you could go to Inte.com & see exclusive offers.

This time I understand there is a live stream going on (right now), which I obviously don't understand (Google translate not there yet to translate real time in live streams )

So any idea how it works this time?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Does anyone know how the Inet's Sweclockers exclusive works? Last time it was a link through which you could go to Inte.com & see exclusive offers.

This time I understand there is a live stream going on (right now), which I obviously don't understand (Google translate not there yet to translate real time in live streams )

So any idea how it works this time?

They have removed the Sweclockers verification, so that's no longer relevant.
All you need is to be logged in to Inet.se, and access the secret link released around 19.30.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Skrivet av b5152342:

https://www.samsung.com/se/computers/galaxy-book/galaxy-book3...

Vad tycker ni om Samsungs erbjudande för Galaxy Book3? Finns Ultra eller Pro, 360. Dom erbjuder en Tab S9 (Ultra) på köpet.

Är laptopen (Ultra eller Pro) tillräckligt bra för att kunna spela på (league of legends, world of wacraft) i minst 5 år framöver?

Vet att man kan få bättre prestanda för mindre pengar med andra laptops, men dom är så ofantligt fula och kostar ändå runt 20k. Så en snygg laptop + tablet på köpet låter inte så tokigt? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag sitter på en i7-7700HQ och nvidia 1060, spelar på 1440p skärm med max settings och får ut typ 130fps i league

edit. Tar tillbaka det, sitter snarare på 80fps. 130 var innan creeps spawnat

Permalänk
Medlem

För den som missa och var nyfiken på vilka deals inet hade:

https://imgur.com/a/aEUrIxn

Länk - https://www.inet.se/kampanj/7959/swecxlusive-2023?sortColumn=...

Giltig och uppe till midnatt idag.

Glömmer alltid bort att man måste köpa saker först o tänka sen så missade 5800x3d men den försvann på typ 10 sekunder :')
DDR5 kitet hade nog inte varit helt fel heller. CL36 iofs, men galet bra pris.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb