Permalänk
Medlem

Någon som provat Kryosheet istf kylpasta?

När jag läste om att KryoSheet släpptes till försäljning så beställde jag ett ex. Har dock inte kommit mig för att montera den ännu. Undrar om någon annan gjort bytet ännu? Vore isf intressant att höra om utfallet… har en i9 11900K processor med en Arctic 420 AIO och ligger på cirka 35-60 mer eller mindre idle. 70-80 vid högre last.
Tacksam för kommentarer

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26100.2314|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2203| 2 st Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 128 GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk

har för mig LTT eller om det var gamer nexus testade något liknande om inte samma.

men vill minnas att resultatet var inte speciellt imponerande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nej, de testade carbonaut. Det här är inte samma.

Jag har också en kryosheet här som jag inte monterat än... Ska väl få fingrarna ur och testa snart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seloken:

När jag läste om att KryoSheet släpptes till försäljning så beställde jag ett ex. Har dock inte kommit mig för att montera den ännu. Undrar om någon annan gjort bytet ännu? Vore isf intressant att höra om utfallet… har en i9 11900K processor med en Arctic 420 AIO och ligger på cirka 35-60 mer eller mindre idle. 70-80 vid högre last.
Tacksam för kommentarer

Jag har köpt Frostsheet som är samma sak, fast direkt från svenska SHT som gör Kryosheet åt Thermal Grizzly.
Ca 4 grader svalare genomgående än min ca 1,5 år gamla kylpasta från Thermal Grizzly Kryonaut.
Sen kan jag inte svara på om min kylpasta var helt perfekt applicerad eller ej men det var svårt att göra fel med Frostsheet/Kryosheet.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Jag har köpt Frostsheet som är samma sak, fast direkt från svenska SHT som gör Kryosheet åt Thermal Grizzly.
Ca 4 grader svalare genomgående än min ca 1,5 år gamla kylpasta från Thermal Grizzly Kryonaut.
Sen kan jag inte svara på om min kylpasta var helt perfekt appliceras eller ej men det var svårt att göra fel med Frostsheet/Kryosheet.

Hur beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Hur beställde du?

https://frostsheet.com/

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Hur beställde du?

Thermal Grizzly KryoSheet Wärmeleite Pad - 24x12mm https://amzn.eu/d/dCIRMxh

Följ instruktionerna noga då den är ömtålig men lätt att få på plats med pincett eller liknande
Sänkte temp avsevärt (bytte ut 5 år gammal pasta)

Permalänk
Medlem

Jag tänkte oxå testa, men är jag trög? Är det inte sjukt dyrt för bara en applicering?

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumserik:

Jag tänkte oxå testa, men är jag trög? Är det inte sjukt dyrt för bara en applicering?

För en applicering är det såklart lite dyrt men ska ju enligt dem själva gå att återanvända så länge man är försiktig och inte har hål i den.

Permalänk
Medlem

ah, okok missade det tack

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Lite trådnekromansi här, men kan bara lägga till min erfarenhet av kryosheet nu efter att jag testat.

Hade nog alldeles för höga förväntningar då jag testade kryosheet mellan ett ek velocity 2-block och 13700k. Temperaturerna var verkligen sådär och jag kunde se att kontakten varit bra då kanterna på sheet'en böjt sig lite runt kanterna på ihs'en.
Klyddadd på LM istället (vilket jag hoppats slippa) och vips så var temperaturerna 12-15° lägre än med kryosheet.

Tänker att kryosheet är bra för longevity och enkelhet vid medel/låg värmeutväxling men kan alls mäta sig med LM.. Vilket jag kan tycka att man får feelingen av att det kunde i marknadsföringen 🤷‍♂️

Permalänk
Skrivet av PoXe:

Lite trådnekromansi här, men kan bara lägga till min erfarenhet av kryosheet nu efter att jag testat.

Hade nog alldeles för höga förväntningar då jag testade kryosheet mellan ett ek velocity 2-block och 13700k. Temperaturerna var verkligen sådär och jag kunde se att kontakten varit bra då kanterna på sheet'en böjt sig lite runt kanterna på ihs'en.
Klyddadd på LM istället (vilket jag hoppats slippa) och vips så var temperaturerna 12-15° lägre än med kryosheet.

Tänker att kryosheet är bra för longevity och enkelhet vid medel/låg värmeutväxling men kan alls mäta sig med LM.. Vilket jag kan tycka att man får feelingen av att det kunde i marknadsföringen 🤷‍♂️

Har du någonsin sett en marknadsföring där säljaren inte typ ljuger sig blå att den är 1000% bättre än alternativen och sen i det finstilta står det typ
vid bästa förutsättningar och halverat effektuttag jämfört med konkurenterna vid fullt effektuttag.

Kvittar om det är en kines med jävligt skitiga tår som demonstrerar nått kinesium på tiktok eller ett multimiljard bolag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoXe:

Vad jag har läst mig till är att KrytoSheet presterar som bra pasta.
https://fyndiq.se/produkt/thermal-85-w-pad-ptm7950-phase-chan...
Ska däremot prestera som LM, om du råkar testa PTM hör av dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Ja, jag är också intresserad av ptm. Någonstans, någongång ska det testas 🙃

Permalänk
Medlem

Kan ju lägga till Swecs test här också:
https://www.sweclockers.com/testpilot/37729-testpilot-thermal...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

De8auer säger själv att man får ca 5 grader kallare med LM(flytande metall) på "direct die" i jämförelse med deras kryosheet. Orsaken var mycket för att det blir ett tunnare skickt med LM.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit | EK-Quantum Reflection PC-O11D XL D5 PWM D-RGB - | Asus rog strix z590-a gaming wifi II | i9 11900-Kf | Corsair Vengeance DDR4 3200 2X16GB | EVGA SuperNova 705W G2 | 3x Corsair Hydro X Series Radiator XR5 360mm Vit | Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD | MSI 3080 suprim X med K-Quantum Vector Trio RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi samt backplate nickel.