Vad är det med företag i allmänhet och säkerhetstänk?
Min hyresvärd har troligen lämnat dens fakturaförfrågan för hyran till ett annat företag som istället ska ha pengarna, detta företag har självklart betyg 1/5 på alla recensionssidor, med kommentar som de ej går att kontakta, de ej svarar på mail. Och denna information får man veta genom att de har levererat ett brev i min postlåda där någon påstår detta. Och det gör de idag precis innan storhelg och de är helt okontaktbara på telefon och svarar ej på mail. Inget information om detta finns på deras websida.
Hyran måste vara inne senast den 2023-12-31 annars blir det påminnelseavgift och dröjsmålsränta.
Jag pratade med grannar och de förstod inte problemet, det är bara att betala fakturan.
*edit*
Lyckades komma i kontakt. Det var hyresvärden som hade bytt vem man skulle betala in pengar in.
Man kan diskutera hur en korrekt ändring av sådan information ska ske säkert utan en massa administrativt arbete. Jag gillar inte alls deras lösning. Att bara lägga ut denna information på hyresgästportalen eller också mailar ut det hade varit 1000 gånger säkrare än endast ett brev i postlådan.