Söker headset som verkligen är "over ear"

Permalänk
Medlem

Söker headset som verkligen är "over ear"

Hej, har hörapparater sedan ett år tillbaks och letar nu efter förslag på headset som verkligen går över och runt om öronen. Det blir lite skumt med on-ear varianter eftersom hörapparatsmikrofonerna då inte får in riktigt så mycket av det ljud man vill höra. Väldigt överdrivet blir det som att lyssna på musik med öronproppar. (Nej, så illa är det inte, men... you get my point) Eftersom jag inte kan beställa hem och prova alla på marknaden så hade tips verkligen uppskattats.

Användningsområdet är på kontoret, så sjysst ANC är uppskattat, men bra mikrofon en definitiv nödvändighet. Parkoppling med flertalet ljudkällor (dator, telefon). De ska ersätta ett par PLT Voyager Focus som jag haft ett par år och varit väldigt nöjd med. De håller dock ihop till största delen med hjälp av tejp och önskningar nuförtiden. Vi har Jabra i företagsshoppen, men Evolve2 Flex 65 är de "största" vi har där och de är inte over ear.

Budget upp till 4k skulle jag gissa på.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Sennheiser har väl några som ska vara helt ok? Tror det svåraste önskemålet att få med är anc, brukar saknas på alla lurar med större kåpor vad jag vet.

Trådlöst ser ut vara ett krav?

Permalänk
Medlem

Både ANC och bra mikrofon kan ev vara svårt att få.

Bose quiet comfort serie och Sony wh-1000xm serie är ju bra på ANC, men micarna är inte de bästa.

Vill man ha bättre mic kan man ju dock komplettera med separat mic, t.ex. AntLion ModMic.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Sennheiser har väl några som ska vara helt ok? Tror det svåraste önskemålet att få med är anc, brukar saknas på alla lurar med större kåpor vad jag vet.

Trådlöst ser ut vara ett krav?

Ja, trådlöst är definitivt ett krav, det glömde jag skriva. Tack för påpekandet.

Skrivet av shugge:

Både ANC och bra mikrofon kan ev vara svårt att få.

Bose quiet comfort serie och Sony wh-1000xm serie är ju bra på ANC, men micarna är inte de bästa.

Vill man ha bättre mic kan man ju dock komplettera med separat mic, t.ex. AntLion ModMic.

Sant. Har sneglat lite på Sonys XM5 och Sennheiser <nåntingnånting 4>, men enligt de recensioner jag läst är det ljudkvalitet och ANC som är deras styrka, men att de är svagare på mic-biten. Tack för tipset med ModMic. Ska kolla vad det finns för alternativ. Blir lite pricey att köpa lurar för 4000 och modmic för 1800
(fast då kanske man inte köper lurar med mic, så summan stämmer kanske inte)

Permalänk
Medlem

Har du sett/testat Poly Voyager surround 80 uc ?
Dom ska vara bra.
Kan även kolla in sen tidigare modellen som man brukar kunna hitta begagnad för ett bra pris. Plantronics 8200.