Adrenalin 24.1.1 (WHQL Recommended)

Permalänk
Medlem

Adrenalin 24.1.1 (WHQL Recommended)

Ny drivrutin med officiellt AFMF-stöd. Mer info här.

New Feature Highlights

  • New Game Support

    • Like A Dragon: Infinite Wealth

    • TEKKEN™ 8

  • New Product Support

    • AMD Radeon™ RX 7600 XT

  • AMD Fluid Motion Frames (AFMF) - Boost FPS up to 97% for a smoother gaming experience by adding frame generation technology to any DirectX® 11 and 12 game. RS-630

    • AFMF improves performance by adding frame generation technology to AMD Radeon™ 700M, RX 6000, and RX 7000 series GPUs for notebook and desktop platforms.

      • Up to 97% average increase in performance across select titles at 1080p resolution when AMD Fluid Motion Frames (AFMF) is ON and upscaled with FidelityFX™ Super Resolution 2 (FSR 2) at Quality Mode, using AMD Software: Adrenalin Edition™️ 24.1.1 on the Radeon™ RX 7600XT GPU, versus when AFMF and FSR 2 upscaling are OFF. RS-630

      • Up to 103% average increase in performance across select titles at 1440p resolution when AMD Fluid Motion Frames (AFMF) is ON and upscaled with FidelityFX™ Super Resolution 2 (FSR 2) at Quality Mode, using AMD Software: Adrenalin Edition™️ 24.1.1 on the Radeon™ RX 7600XT GPU, versus when AFMF and FSR 2 upscaling are OFF. RS-631

    • AFMF preserves image quality by dynamically disabling frame generation during fast visual motion.

  • AMD Video Upscaling – Advanced video upscale algorithm to improve video playback image quality for AMD Radeon™ RX 7000 desktop series GPUs.

    • AMD Video Upscaling can be enabled within the Graphics tab to enjoy improved sharpness and clarity, for DirectX 11 applications such as Google Chrome, Microsoft Edge, and Media Player, with resolution support up to 4K.

    • For more instructions on how to enable upscaling, please ensure that your version of AMD Software is up to date, and learn more HERE!

  • Additional Video Improvements

    • Content Adaptive Machine Learning (CAML) text detection has been updated to support up to 4K gaming for even greater clarity.

    • Various encoding support within AMD Software including AVC, HEVC and AV1 codecs have undergone additional optimizations to improve video encode quality.

    • AMD continues to work with partners to implement video enhancements into 3rd party apps; more updates to follow in upcoming drivers.

  • AMD Smart Technology Tab – Access the suite of great A+A features from one convenient location to maximize the power of your AMD-powered system.

  • AMD Assistant – Automatically enable or disable AMD Software features based on various situations for improved performance or battery life.

  • Additional OS Feature Support

    • Support for Hardware Accelerated GPU Scheduling has been expanded to Radeon™ RX 7600 series GPUs on Windows 11 version 22H2 and newer. Click HERE for more information.

What to Know

  • AMD Fluid Motion Frames (AFMF)

    • AFMF can be enabled for any DirectX® 11 and 12 title using HYPR-RX.

      • AFMF may introduce additional latency to games and may not offer the optimal experience for fast-paced competitive titles. AFMF is recommended to be combined with AMD Radeon™ Anti-Lag to reduce in-game latency while maintaining a minimum in-game fps of 60.

      • Due to the potential latency impact of AFMF, it must be manually enabled in the per-game settings for certain fast-paced competitive titles, even if AFMF was already enabled globally. Gamers are free to enable AFMF in these titles based on their preference and gameplay style, however, they may not experience optimal performance – specifically at lower frame rates.

      • AFMF may be enabled or disabled on the fly using the default hotkey of Alt-Shift-G.

    • AFMF currently requires the game to be played in fullscreen mode with VSYNC disabled.

      • For better compatibility with borderless-fullscreen titles, Windows 11 users can enable "Optimizations for windowed games".

      • For a better visual experience, AFMF is recommended to be used with variable refresh rate enabled.

    • Users can check AFMF’s frame generation status using AMD Software: Adrenalin Edition™’s in-game overlay.

    • AFMF adds frame generation technology to boost FPS outside the game’s engine. Users can use AMD Software Performance Metrics Overlay to see the resulting FPS.

      • Support for third-party performance monitoring tools is not available at this moment.

    • For systems setup using Hybrid Graphics (such as laptops featuring an integrated and discrete GPU), AFMF must be supported on the displaying GPU to be activated.

    • Stay tuned for future enhancements and innovations coming to HYPR-RX with AFMF, focusing on elevating image quality, smoothness, and latency. Enjoy gaming with HYPR-RX.

  • AMD Video Upscaling

    • AMD Video Upscaling can be enabled for most DirectX 11 applications to improve image quality. However, certain applications such as Google Chrome and Microsoft Edge may require an additional step to activate AMD Video Upscaling.

      • For Google Chrome and Microsoft Edge, 'Media Foundation for Clear' must be enabled. This setting can be configured in the browser settings accessed through chrome://flags/ or edge://flags/.

    • Users have the flexibility to adjust the level of sharpness added by AMD Video Upscaling using the slider located within the Graphics tab.

  • AMD Technical Preview Driver

    • Users had the opportunity to get an early look of AFMF through the AMD Technical Preview Drivers and provide their feedback to build and refine the feature. The feedback received through our online communities and AMD Bug Report Tool helped create a more stable experience for AFMF in AMD Software: Adrenalin Edition 24.1.1.

    • Users looking for updates of future AMD Technical Preview Drivers can subscribe to our newsletter HERE.

Fixed Issues

  • Performance drop may be observed in some DirectML workloads.

  • Intermittent grey screen after driver upgrade with certain monitors (such as Nixeus NX-EDG274K) on Radeon™ RX 7000 series GPUs.

  • Graphics API metric may show as N/A in certain UWP applications.

  • Heavy stuttering may be experienced while playing Warframe and loading into a new area or starting a mission.

  • Black artifacts may be observed in smoke effects while playing Call of Duty®: Modern Warfare® III.

  • Black texture flickering may be observed while playing Starfield on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 5600 XT.

  • Intermittent install failure may be observed when using the factory reset setting.

Known Issues

  • Deathloop may experience extended loading times on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 6900 XT. [Resolution targeted for 24.2.1]

  • Dead Space may experience an application crash after enabling RTAO on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 6800.

  • Excessive stuttering may be experienced when first playing a match in Overwatch 2. [Resolution targeted for 24.2.1]

  • Audio may intermittently become out of sync with the video when recording from AMD Software: Adrenalin Edition using AV1 codec. [Resolution targeted for Q2]

  • Oculus Rift S may display with a green tint on AMD Radeon™ RX 7000 series GPUs.

  • After a system reboot, Parsec host application may experience a crash on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 7900 XTX. [Resolution targeted for 24.2.1]

  • During Microsoft Teams meetings, the camera may intermittently display looped footage on some AMD Products, such as the AMD Ryzen™ 7 7840U Processor.

Permalänk
Medlem

Någon som testat?
Tänker mest på; AMD Fluid Motion Frames (AFMF) och AMD Video Upscaling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Någon som testat?
Tänker mest på; AMD Fluid Motion Frames (AFMF) och AMD Video Upscaling.

Testade en beta version (tror jag det var) med mitt 7900xtx. Testade inte prestandan direkt men ville se kvalitetskillnader. Svårt att förklara men det är precis som det blir artefakter vid rörelser. När man inte rör musen i tex fps-spel märks det mest på statiska objekt. I mitt fall minimap i Fortnite samt liten text på skärmen. Prestanda var det absolut inget fel på men skall installera de nya och se om där finns skillnader sen sist jag testade

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock RX 7900XTX 24GB Phantom Gaming DDR6 | DeepCool CK500 | be quiet! Pure Loop 280mm | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL40 | ASUS Prime B650-Plus | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Razer Vper Ultimate | Logitech G915 | Astro A50 | Alienware aw3223dw

Permalänk
Medlem

AMD Fluid Motion Frames (AFMF)

Jag har dessvärre inte varit hemma och kunnat testa något, men i deras exempel nämner de FPSen i samband med FSR.
Måste det köras med FSR för att fungera, eller går det att köra fristående?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fått problem med att fläktarna snurrar upp och ner hela tiden med 24.1.1? har satt en custom profil med zero fan igång, men det går inte att använda nu när det hoppar upp och ner konstant

Har ett 7900XTX

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Den blev inte långvarig för mig. Idletemp på mitt xtx gick från 33 till 50+. Såg ut som att den stimmade upp volten hela tiden.. 7900xtx nitro

Mvh

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk
Medlem

För att få AFMF i 1080p... måste man då ställa in en lägre upplösning i spelet så att man framtvingar en uppskalning, eller kan man få fler frames samtidigt som spelet renderas i native upplösning? Jag tycker inte riktigt att AMD beskriver så bra vad man ska göra rent praktiskt för att åstadkomma "frame generation".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeZo:

Någon mer än jag som fått problem med att fläktarna snurrar upp och ner hela tiden med 24.1.1? har satt en custom profil med zero fan igång, men det går inte att använda nu när det hoppar upp och ner konstant

Har ett 7900XTX

Jag har haft det här med flera olika grafikkort, även på Nvidiaprodukter, så inget nytt med just denna versionen. För min del verkar det som att detta mest händer när jag tittar på streams eller videor, så kanske har något att göra med hårdvaruaccelererad videoavkodning.

En sak att tänka på när du ställer in egen fläktkurva i AMD:s mjukvara; temperaturen den verkar gå efter när du ställer in egen kurva är hotspot-temperaturen så ställ kurvan efter hur just den temperaturmätaren beter sig.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 Tomahawk WiFi | G.Skill Trident Z5 Neo 2x16GB 6000MHz CL30 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Sapphire Nitro+ 7900 XTX | WD Black SN850 2TB + Samsung 860 EVO 2x2TB | Corsair AX1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbo:

Jag har haft det här med flera olika grafikkort, även på Nvidiaprodukter, så inget nytt med just denna versionen. För min del verkar det som att detta mest händer när jag tittar på streams eller videor, så kanske har något att göra med hårdvaruaccelererad videoavkodning.

En sak att tänka på när du ställer in egen fläktkurva i AMD:s mjukvara; temperaturen den verkar gå efter när du ställer in egen kurva är hotspot-temperaturen så ställ kurvan efter hur just den temperaturmätaren beter sig.

Kan vara något med hårdvaruaccelererade videos eller streams, men har inte detta problem med 23.11.1 så något har dom gjort.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Har ett 6950 xt och fungerar fint med AFMF, verkar bara lägga på en frame mellan två frames. Behöver inte ha fsr på eller liknande. Rolig gimmick men på det stora hela tycker jag inte att 60 riktiga fps mot ca 120 med AMFM gör någon större skillnad. Bättre ställa in spelet så man får +80 fps och skita i det. :).

Nu testade jag cp77 som är fps men för bilspel eller något kanske det känns bättre.

Permalänk
Medlem

Tycker afmf är helt meningslöst då det inaktiveras när man rör musen.

Permalänk
Medlem

Installerade och sen avinstallerade direkt efter att jag fick sjukt stuttering i BF2042, läste om problem på reddit. Så gick tillbaka till förgående driver.

Permalänk
Medlem

Provat AFMF i MSFS2020. Tycker faktiskt det hjälper till att ge en lite mjukare upplevelse. Är nog den typen av spel där det inte är så snabbt som det fungerar bäst. Så länge jag inte panorerar med blicken så upplever jag mindre stutter och mjukare flöde i grafiken. Att det hackar när jag panorerar med blicken är inte så konstigt, det gjorde det innan också, eftersom drivern stänger av funktionen vid snabba rörelser.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har kört det på några spel och det har fungerat bra. Det gäller att använda det rätt. Se länken för en bra Youtube genomgång. https://youtu.be/s_vUwosUAAs?si=jlmimvMdWgcujP8Z