Klarna eller inte Klarna, vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

Klarna eller inte Klarna, vad kan det bero på?

Har gjort en del köp från svenska sidor på nätet genom åren. I de flesta fall fungerar det OK, man skriver in sina uppgifter, trycker på betala och får upp en anmodan att verifiera med mobilt BankID.

Men efter nyår har det slutat fungera på ett antal sidor, främst de där man i utcheckningen får välja om man vill betala med kreditkort eller Klarna. Istället för frågan om BankID får jag upp ett köpet inte kunde genomföras.
Provar jag att använda Klarna för att betala med samma kort får jag också fel, men om jag byter till Swish fungerar det.

Jag har frågat Klarna och väntar nu på att få återkoppling, vilket inte verkar vara det lättaste.

Jag har frågat min bank som inte ser något problem med kortet. Det skumma är dock att de hävdar att de inte ens får någon förfrågan från sidan så de kan inte se något mer.

Jag har frågat en av sidorna, men fick bara svaret att då kunde jag ju betala med Klarna. Suck...

Någon som varit med om något liknande? Spontant känns det som Klarna misslyckas med någon kontroll och inte tar det vidare med banken. Men om jag loggar in på Klarna verkar allt se OK ut, så vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att prova att rensa dina cookies i webbläsaren.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Kan vara värt att prova att rensa dina cookies i webbläsaren.

Been there, done that tyvärr. Har även provat Edge, Firefox, Chrome och två olika datorer. Alla ger samma fel.

Permalänk
Medlem

Stängt av eventuell adblocker?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Stängt av eventuell adblocker?

Tycker det, men kör bara uBlock i Firefox. Både Edge och Chrome har varit med standardinställningar så att säga. Dessutom så har det fungerat i Firefox tidigare.