Permalänk
Medlem

Sålde som sagt tysken i höstas då jag kör såpass lite och skall skaffa en ren sommarbil istället. Tyckte det blev bra stuk med nya fälgar (trots att en F32 hade sett ännu bättre ut...) bifogar ett litet litet ljudklipp på B58:an med racekat 🔈🔉🔊

Spanar vad det blir härnäst nu framåt vårkanten. Alfa Giulia QV, RS3, Supra... 997 Turbo? Tankarna går.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Plattan det står på är 4.4 meter bred och längden är 8.3 meter. Väggarna tar ju ett par centimeter så kanske 4.3 eller 4.2 invändigt.
Fungerar rätt bra, man kan öppna båda dörrarna helt utan att det slår i men då blir det lite tajt men det är inget jag direkt stör mig på. Längden gör att man kan ha bra med plats framför eller bakom bilen beroende hur man ser på det där man kan ha arbetsbord och jobba med delar man plockar av/ur bilen.

10x9x4,5 meter är ett minimum när man bygger garage

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

10x9x4,5 meter är ett minimum när man bygger garage

<Uppladdad bildlänk>

Ja får man det för detaljplanen vore det bra. Min bror saknade som du detaljplan så där blev det fyra platser med en lyft.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja får man det för detaljplanen vore det bra. Min bror saknade som du detaljplan så där blev det fyra platser med en lyft.

Jag bor inom detaljplanerat område, men tomten och boningshuset var tillräckligt stort. Fick dock skippa golvbrunnar pga storleken, annars hade jag behövt installera en komplett oljeavskiljaranläggnig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnabelostSWE:

Jag bor inom detaljplanerat område, men tomten och boningshuset var tillräckligt stort. Fick dock skippa golvbrunnar pga storleken, annars hade jag behövt installera en komplett oljeavskiljaranläggnig.

Då har du en bra detaljplan!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Keeper of the Bamse

I ett försök att vara lustig så bjuder jag på en bild I min bil! Volvo S90 T8 från 2023, med B&W-stereon, som är det bästa billjudet som finns idag va?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

I ett försök att vara lustig så bjuder jag på en bild I min bil! Volvo S90 T8 från 2023, med B&W-stereon, som är det bästa billjudet som finns idag va?

https://i.imgur.com/gbhU1Y7.jpeg

Damn ser sjukt bekvämt ut det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

I ett försök att vara lustig så bjuder jag på en bild I min bil! Volvo S90 T8 från 2023, med B&W-stereon, som är det bästa billjudet som finns idag va?

https://i.imgur.com/gbhU1Y7.jpeg

Nästa gång får du ställa dig bilen och ta en bild.

Permalänk
Medlem

Ny sedan en månad.

Permalänk
Medlem

Sommarfälgar på. Sänkning kvar.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Ingen bil, men säsongen närmar sig så jag bjussar på den här pärlan.

Yamaha XSR900 med diverse lullull, bland annat öhlinsdämpning runtom. Sålde leksaksbilen och köpte denna, stoppade mellanskillnaden i huset. Ganska vuxet, eller? 🤔

I övrigt har vi en golfkombi diesel och en s40 från sekelskiftet som inte visas upp innan restaureringen är klar 😅

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

https://i.ibb.co/YZMtMyv/Messenger-creation-238176195384226.jpg

Ingen bil, men säsongen närmar sig så jag bjussar på den här pärlan.

Yamaha XSR900 med diverse lullull, bland annat öhlinsdämpning runtom. Sålde leksaksbilen och köpte denna, stoppade mellanskillnaden i huset. Ganska vuxet, eller? 🤔

I övrigt har vi en golfkombi diesel och en s40 från sekelskiftet som inte visas upp innan restaureringen är klar 😅

Snygg!
Men finns en tråd för MC med

#20383371

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Snygg!
Men finns en tråd för MC med

#20383371

Vad katten, jag missade den! Sökte forumet på Motorcykel 😅

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Igår välkomnade jag bilen ner på jorden.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Mitt bränsletörstiga sommarspektakel

Permalänk
Datavetare

Sommar-sound, bilen precis påställd och den startade

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av g1_En4cer:

Mitt bränsletörstiga sommarspektakel
<Uppladdad bildlänk>

Blivit inspirerad av Pacific Drive?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

I ett försök att vara lustig så bjuder jag på en bild I min bil! Volvo S90 T8 från 2023, med B&W-stereon, som är det bästa billjudet som finns idag va?

https://i.imgur.com/gbhU1Y7.jpeg

Förstår dock inte hur Volvo tänker när dom kör på med samma föråldrade interiör med liten skärm och stora kanter, ser så gammalt ut. Annars jättefin bil.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Förstår dock inte hur Volvo tänker när dom kör på med samma föråldrade interiör med liten skärm och stora kanter, ser så gammalt ut. Annars jättefin bil.

Smaken är som baken. Stora skärmar andas billighet i mitt tycke. Fysiska knappar, spakar, reglage för hela slanten! Det är premium.

De där stora skärmarna som är kassa att använda när man kör, tror de är en fluga som inte finns kvar på samma sätt om 5 år om jag ska vara ärlig. Vad tillför de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Smaken är som baken. Stora skärmar andas billighet i mitt tycke. Fysiska knappar, spakar, reglage för hela slanten! Det är premium.

De där stora skärmarna som är kassa att använda när man kör, tror de är en fluga som inte finns kvar på samma sätt om 5 år om jag ska vara ärlig. Vad tillför de?

Du har helt rätt i att det är en smaksak såklart. Jag har en tesla nu med stor skärm och utan fysiska knappar och gillar det mycket, känns fräscht och modernt. Sen absolut kan jag erkänna att ibland hade jag gärna haft kvar de fysiska knapparna men på det stora hela vill jag inte gå tillbaka till en liten skärm. Jag är också väldigt mycket för det estetiska och jag gillar när det ser cleant och modernt ut.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Sommar-sound, bilen precis påställd och den startade
https://www.youtube.com/watch?v=kv9G0xzdfN4

Nice! Vad är det för bil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Igår välkomnade jag bilen ner på jorden.

<Uppladdad bildlänk>

Får man vara negativ i den här tråden eller är det ban direkt?

Ser ut som du har punka i alla däck och att stötdämparna är helt slut, med andra ord en kombi som ser helt slut ut och helt opraktisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Får man vara negativ i den här tråden eller är det ban direkt?

Ser ut som du har punka i alla däck och att stötdämparna är helt slut, med andra ord en kombi som ser helt slut ut och helt opraktisk.

Jag vill inte dissa på den nivån, men föredrog nog originalhöjden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hmm bilen skulle ut men det blev inte så. Den var ute och efter ett mindre missöde så känner jag att jag vill ha lite bogseröglor.
Nåväl det är inte riktigt vår än så jag hinner nog bygga om den lite.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Trent023:

Nice! Vad är det för bil?

Mustang GT (5L V8, d.v.s. en "liten" V8 med amerikanska mått mätt).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Mustang GT (5L V8, d.v.s. en "liten" V8 med amerikanska mått mätt).
<Uppladdad bildlänk>

Den funkar nog bra för den bilen. Min bror har en 8.2 liters v8a i sin gamla coronet 440. Fast han trimmade och borrade upp den lite men bilen är stor och tung så där behövs det lite hästar för den ska ta sig fram.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Min bror har en 8.2 liters v8a i sin gamla coronet 440. Fast han trimmade och borrade upp den lite men bilen är stor och tung så där behövs det lite hästar för den ska ta sig fram.

En liten petighet men 440 kubiktum är 7.2 liter (440*2.54^3)
(före borrning då förstås)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

En liten petighet men 440 kubiktum är 7.2 liter (440*2.54^3)
(före borrning då förstås)

Jag är också petig, multiplicera med 0,254^3 så blir svaret i liter.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hämtad idag. Skoda Superb 2021

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Idag åkte sommarsulorna på