Proshop hävdar förpackningen har ingen värde

Permalänk
Medlem

Nu har jag svarat dom med denna:

________________________________________________________________________________________________________
Hej Cecilie,

Jag vill börja med att tacka för ditt svar och samtidigt berätta att den här typen av service / förklaring är det jag och många andra konsumenter förväntar oss från ett företag så tummen upp och det uppskattas!

Jag är helt övertygad om att ni likt många andra försäljare av dessa produkter har bra koll när det kommer till diskussioner kring specifika produkter online, i slutet av dagen kan det anses som en recension och jag tycker att ni gör helt rätt, ni har då också vetskapen om att värdet på produkter som grafikkortet minskar ganska markant utan originalförpackning eftersom ni har koll på diskussioner kring datorelektronik på nätet. Skönt att du förstår min poäng i det hela och också kan identifiera värdet för kartongen för mig som person där jag anser att kartongen är en del av min egendom.

I mitt fall är produkten testad av er auktoriserade partner med diagnosen felfri och avgiften för denna felsökning eller diagnos har jag också betalat så det är ur världen så att säga, problemet är att jag vill ha min kartong som minskar värdet på mitt GPU ifall jag väljer att sälja den i framtiden. Jag hör vad du säger, jag förstår att det inte går att skruva tillbaka tiden för att stoppa verkstaden från att slänga min kartong men mitt problem återstår och det känns inte skäligt att jag ensam ska lida för att en verkstad har valt att slänga en originalkartong.

Jag har valt att lägga grafikkortet i dess originalkartong för att jag är rädd om produkten och jag vill verkligen inte att den ska skadas under transport och för att säkerställa det har jag använt samma förpackning och kartong som grafikkortet låg i vid köp sen att originalkartongen legat i postnords gula kartong eller DHLs gulröda kartong är oväsentlig och precis som era jurister säger så har ni inte skyldighet att skicka tillbaka det med postnords blåa kartong eller DHLs gulröda, ni kan lika gärna skicka tillbaka det i en svart eller helt vit kartong så länge den är skyddad under transport.

För att göra en lång historia kort Cicilie så har jag alltså upptäckt fel på produkten, meddelat er och ni har informerat mig om att skicka in den till er så ni kan kika på den och göra en felsökning som jag kommer få bekosta om inget fel identifieras vilket jag är helt med på och jag har gjort.
mitt problem är att min produkt är värd mindre nu efter den varit hos er pga. förlust av originalkartong som skett på verkstaden och jag vill att jag tillsammans med er hittar en lösning till detta då kartongen är en del av produkten och har ett personligt värde för mig.

En lösning som jag skulle känna mig nöjd och bekväm med är att ni kontaktar tillverkaren och ordnar en ny originalförpackning eller om ni eller verkstaden har en liggandes hos er med bra

________________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Några små kostnader bör man ta för att hålla ett bra rykte, men de kanske inte märker av det speciellt mycket.

Håller med. Hade de gett ett presentkort på någon hundring så tror jag nog att de flesta hade sett det som plåster på såren.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Du kommer aldrig få rättsligt gehör för att häva köpet som du skrev i ditt mail - felet på varan ska då vara väsentligt och det kan knappast ett emballage anses vara. Rimligtvis har du dock rätt till skadestånd.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker att Proshop har varit otydliga med vad som gäller vid reklamationer.

Men det en del kommentera/skriver i tråden om är inte det Proshop har skrivit, skilj på returer och reklamationer för i princip alla företag kräver tillbaka allt om man vill returnera en vara för att inte göra prisavdrag.

TS har inte velat returnera varan utan har reklamerat den och då borde Proshop från början ha varit tydliga med att emballage kan bytas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Eftersom produkt kartonger inte har något värde så kan man alltså ifall man saknar en kartong till en produkt hemma bara beställa en likadan produkt av Proshop behålla kartongen och skicka tillbaka varan?
Det verkar ju som ett smidigt sätt att ordna orginalförpackningar på 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker att Proshop har varit otydliga med vad som gäller vid reklamationer.

Men det en del kommentera/skriver i tråden om är inte det Proshop har skrivit, skilj på returer och reklamationer för i princip alla företag kräver tillbaka allt om man vill returnera en vara för att inte göra prisavdrag.

TS har inte velat returnera varan utan har reklamerat den och då borde Proshop från början ha varit tydliga med att emballage kan bytas.

De har dock vart VÄLDIGT tydliga med att emballaget saknar värde.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Sötast

Det mest tragiska här är att supportärenden alltid har beräknade kostnader. Ett kortare mail eller samtal som går på 5-15 minuter beräknas gå på mellan 200-400kr.

Ett mailsvar av rang som ovan med enormt mycket text som ironiskt nog inte hjälpt kunden alls går nog på runt 500-1000kr.
Om texten sedan också är sann om att man även blandat in andra avdelningar som t.ex legal så är nog ärendekostnaden uppe på 1000-3000kr beroende på hur lång tid det tagit att generera svar.

Av detta skäl så upprättar man såklart interna rutiner som drar ner interna kostnader för "skitärenden" som detta.
Hade man från början bara gett en värdecheck utan gnäll på 500:- så är sannolikheten stor att proshop hade sparat en hel del pengar internt och samtidigt sluppit negativ pr som syns för sweclockers läsare.

Om de gett ett presentkort på 1000:- istället efter att tråden uppmärksammats på sweclockers innan det långa mailet genererats så hade man sannolikt fortfarande gjort en mindre förlust internt, samt tråden hade fått en helt annan ton.

"Att ha rätt till varje pris" passar verkligen denna tråd.

Permalänk
Medlem

Konstigt att kartongen är värd 5-10% om proshop kräver den men inget om kunden kräver den?
Jag har faktiskt jobbat med reklamations och returhantering tidigare i ett annat företag än jag nämnde ovan och det är helt normalt att man inte bryr sig om ifall kunden skickar sin produkt i originalförpackningen eller ej om det är en reklamation. Det är dock INTE normalt att returnera en produkt till kund utan de tillbehör den kom med och detta innefattar även förpackningen. INGEN gör detta. Jag har aldrig varit med om en situation där det har hänt mig som kund eller där jag har hanterat ärenden åt kund. Företaget löser situationen åt sin kund och tar kostnaden.
Man kan ju förstå att Proshop inte har en massa kartongen liggande men de har verkligen riktigt dålig "feeling" här. Först så har ju Ts returnerat ett grafikkort som den upplever vara defekt, något man inte gör hur som helst, den får beskedet att det inte är fel på det, vilket säkert är ett felaktigt besked, den får BETALA för hanteringen, som det alltid är, och sen när den får tillbaka sitt kort har man slängt förpackningen och sänkt värdet på produkten med 5-10%. Fy fan vad dåligt. Alltså, riktigt jävla grisdåligt.

Jag har handlat på proshop tidigare och varit nöjd med dom pga låga priser och snabba leveranser men det är nog faktiskt slut med det nu.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

De har dock vart VÄLDIGT tydliga med att emballaget saknar värde.

Såhär stod det när man ska göra reklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munya:

<Uppladdad bildlänk>

Såhär stod det när man ska göra reklamation.

"Varor skall sändas i retur förpackas försvarligt, vi rekommenderar originalemballaget".

Detta tolkar jag som att de skriver att du ska skicka med originalförpackningen ?? Fattar inte vad de har att vinna på att ta den här fighten. Uppdatera hemsidan, ge dig lite pengar, gå vidare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

"Varor skall sändas i retur förpackas försvarligt, vi rekommenderar originalemballaget".

Detta tolkar jag som att de skriver att du ska skicka med originalförpackningen ?? Fattar inte vad de har att vinna på att ta den här fighten. Uppdatera hemsidan, ge dig lite pengar, gå vidare.

Exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

"Varor skall sändas i retur förpackas försvarligt, vi rekommenderar originalemballaget".

Detta tolkar jag som att de skriver att du ska skicka med originalförpackningen ?? Fattar inte vad de har att vinna på att ta den här fighten. Uppdatera hemsidan, ge dig lite pengar, gå vidare.

Ska och rekommenderar är inte samma sak, just saying.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muSashi:

HAHA vilket skämt, 5-10%, vart har dom fått den siffran ifrån? En kartong är max värd en hundralapp, några 5-10% kommer dom aldrig lyckas få, dock vet jag inte om detta är prövat rättsligt i Sverige, och kan därmed vara en gråzon.

Men så bra, då ska du ha tillbaka 10% av varans värde, eftersom dom slängde din originalkartong. Bra att veta!

Om en kartong är värd en hundralapp, så vill jag att du länkar till en butik där jag kan köpa originalkartonger till grafikkort.

Kartongen är snarare ovärderlig eftersom den inte går att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det mest tragiska här är att supportärenden alltid har beräknade kostnader. Ett kortare mail eller samtal som går på 5-15 minuter beräknas gå på mellan 200-400kr.

Ett mailsvar av rang som ovan med enormt mycket text som ironiskt nog inte hjälpt kunden alls går nog på runt 500-1000kr.
Om texten sedan också är sann om att man även blandat in andra avdelningar som t.ex legal så är nog ärendekostnaden uppe på 1000-3000kr beroende på hur lång tid det tagit att generera svar.

Av detta skäl så upprättar man såklart interna rutiner som drar ner interna kostnader för "skitärenden" som detta.
Hade man från början bara gett en värdecheck utan gnäll på 500:- så är sannolikheten stor att proshop hade sparat en hel del pengar internt och samtidigt sluppit negativ pr som syns för sweclockers läsare.

Om de gett ett presentkort på 1000:- istället efter att tråden uppmärksammats på sweclockers innan det långa mailet genererats så hade man sannolikt fortfarande gjort en mindre förlust internt, samt tråden hade fått en helt annan ton.

"Att ha rätt till varje pris" passar verkligen denna tråd.

Under förutsättning att personen som svarar har andra ärenden att hantera vill säga. Om den sitter sysslolös så kan den såklart få skriva hur långa mail som helst utan nån ökad kostnad...förutom kostnaden för tappade kunder när sånt här uppdagas

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare handlat på Proshop, men säga vad man vill i detta ärende. Jag anser iallafall att detta är katastrof.

Jag kommer ALDRIG mer handla på Proshop.

Vill tillägga att jag tidigare jobbat som reklamations ansvarig för större e-handel, och så här jobbade inte vi.
Kanske kan vara värt att dra emot ARN?
Finns ju delar i villkoren som säger att man bör, men inte måste returnera i orginal kartong, men att företaget går ut och säger bör eller rekommenderar, kan påverka valet, och kan absolut bli problematiskt om ARN får granska och pröva ärendet.

Tacka gudarna för Inet.se finns.
@Inet

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

De flesta återförsäljarna i Sverige, som tidigare nämnts, skickar inte tillbaka förpackningen som varan skickats in med vid service/reklamations ärenden. Trodde det var allmänt känt, ser inte heller hur ni kan se ett så stort värde i en kartong. Sparar ni på lådorna till era laptops och mobiler också för att titta på? Blir helt förbluffad

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

De flesta återförsäljarna i Sverige, som tidigare nämnts, skickar inte tillbaka förpackningen som varan skickats in med vid service/reklamations ärenden. Trodde det var allmänt känt, ser inte heller hur ni kan se ett så stort värde i en kartong. Sparar ni på lådorna till era laptops och mobiler också för att titta på? Blir helt förbluffad

För att titta på nej, För att sälja eller använda vid inskick av service ja.

För mobilservice så skickas allt som kund skickat in tillbaks till kunden efter service så förstår inte det inte skulle vara standard vid all service.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Inte snyggt hanterat av @Proshop även om de eventuellt har "rätt". Jag tycker dock inte att de har gjort rätt i detta fall.

.... Och jag som precis beställde lite grejer därifrån.
Nej, men oj då nu cancellerade jag visst ordern. Ups.

stor tabbe var det inte från deras sida att jag totalt bojkottar dem, men denna order kan de fasen få vara utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

För att titta på nej, För att sälja eller använda vid inskick av service ja.

För mobilservice så skickas allt som kund skickat in tillbaks till kunden efter service så förstår inte det inte skulle vara standard vid all service.

Fast att allt som skickas in lämnas tillbaka stämmer ej. Du får ej din originalkartong tillbaka från de största servicefirmorna, oavsett om det är en mobil, dator eller TV.

Kan även tillägga att de friskriver sig för alla medskickade tillbehör som ej rör serviceprodukten.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Fast att allt som skickas in lämnas tillbaka stämmer ej. Du får ej din originalkartong tillbaka från de största servicefirmorna, oavsett om det är en mobil, dator eller TV.

Kan även tillägga att de friskriver sig för alla medskickade tillbehör som ej rör serviceprodukten.

Jag får alltid tillbaka samma kartong vid returer, vet inte vad du returnerat förut.... Säkert 20 olika reklamations ärenden genom åren

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

De flesta återförsäljarna i Sverige, som tidigare nämnts, skickar inte tillbaka förpackningen som varan skickats in med vid service/reklamations ärenden. Trodde det var allmänt känt, ser inte heller hur ni kan se ett så stort värde i en kartong. Sparar ni på lådorna till era laptops och mobiler också för att titta på? Blir helt förbluffad

För mobiltelefoner så ja, jag har kvar boxen. Står information på boxen som är bra att ha, samt bra att ha om man säljer telefonen i framtiden

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

De flesta återförsäljarna i Sverige, som tidigare nämnts, skickar inte tillbaka förpackningen som varan skickats in med vid service/reklamations ärenden. Trodde det var allmänt känt, ser inte heller hur ni kan se ett så stort värde i en kartong. Sparar ni på lådorna till era laptops och mobiler också för att titta på? Blir helt förbluffad

Denna är inte vanligt kartong. vi snackar om originalförpackning.

se bilden:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

De flesta återförsäljarna i Sverige, som tidigare nämnts, skickar inte tillbaka förpackningen som varan skickats in med vid service/reklamations ärenden. Trodde det var allmänt känt, ser inte heller hur ni kan se ett så stort värde i en kartong. Sparar ni på lådorna till era laptops och mobiler också för att titta på? Blir helt förbluffad

Kartonger som är bra att skicka tillbaka för reparation eller vet att jag kommer sälja vidare så sparar jag. Har en låda i källaren. Vissa av kartongerna sparar andra kartonger i sig.

Saker som tv etc köper jag så jag kan lämna in i butik och det blir deras problem.

De flesta returer skall lämnas tillbaka vid reklamation med alla tillbehör som kan vara små skruv, adapters etc.

För TV räknas även den icka använda foten som exempel....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

De flesta återförsäljarna i Sverige, som tidigare nämnts, skickar inte tillbaka förpackningen som varan skickats in med vid service/reklamations ärenden. Trodde det var allmänt känt, ser inte heller hur ni kan se ett så stort värde i en kartong. Sparar ni på lådorna till era laptops och mobiler också för att titta på? Blir helt förbluffad

Jag sparar lådor för produkter som har ett värde så ifall det skulle behöva skickas in på garanti. Sparat det för jag trodde man ska skicka in med förpackningen om man kunde. Men lärt mig något nytt av David att du aldrig ska göra det.

Arbetskollega köpte en TV för några år sedan som var strul på. De hade slängt kartongen. Butiken skulle först inte ta emot den (Media Markt, fysisk butik) för orginalförpackningen saknades. Det slutade med att leverantören fick skicka en ny kartong så butiken kunde ta emot den.

Permalänk

Att hävda att förpackningen inte har något värde är ju bara trams. Den har ju kostat att framställa och fyller en funktion, alltså är den inte värdelös.
Man kan ju undra varför de väljer att returnera varan till kunden i en helt annan förpackning, kanske har de själva nytta av en gratis extra originalkartong, som saknar värde...

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Att hävda att förpackningen inte har något värde är ju bara trams. Den har ju kostat att framställa och fyller en funktion, alltså är den inte värdelös.
Man kan ju undra varför de väljer att returnera varan till kunden i en helt annan förpackning, kanske har de själva nytta av en gratis extra originalkartong, som saknar värde...

varför ska de ens slänga. För man vill ha tillbaka som man har skickat!

Permalänk
Medlem

Älskar såna här trådar, förmodligen för att jag har ett genuint intresse för konsumenträtt, men jag är förstås ledsen för TS skull. Otroligt oprofessionellt hanterat av Proshop. En originalkartong har ganska stort värde den dag det är dags att sälja produkten. Många som köper begagnat uppskattar om varan har alla tillbehör inkl. att manualer och kartong finns kvar.

Permalänk
Medlem

Känns som att Proshop borde krypa till korset här. Att många är måna om att behålla originalkartonger kan knappast komma som en överraskning för någon i teknikbranschen, och att då rekommendera kunder att skicka tillbaka varor i originalemballaget utan att uttryckligen påpeka att de inte kommer att få tillbaka det är riktigt klantigt och dåligt.

Fixa en lösning och uppdatera instruktionerna så att det är tydligt vad som händer med emballaget man skickar med.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Jag tycker om faktumet att teamleadern är medveten om diskussion på SweC men väljer att inte visa sig, för trådens syfte kan jag förstå från ett bolagsperspektiv att kartongen "inte har ett värde" men däremot som tidigare personer sagt så skyddar den grafikkortet framförallt, räcker inte det så handlar det om att skickar du tillbaka varan som drar dom av X % .. men åt andra håller gäller då inte det? Lite oproffessionellt, här tycker jag att det gått så långt från ProShop att det är väl bättre och ta sin L och bara lösa problemet för lite + poäng och kundbemötande, annars kan man lika gärna använda ångerrätt om du har kvar den och gå till någon annan.

Lade till ord
Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Jag tycker om faktumet att teamleadern är medveten om diskussion på SweC men väljer att inte visa sig, för trådens syfte kan jag förstå från ett bolagsperspektiv att kartongen "inte har ett värde" men däremot som tidigare personer sagt så skyddar den grafikkortet framförallt, räcker inte det så handlar det om att skickar du tillbaka varan som drar dom av X % .. men åt andra håller gäller då inte det? Lite oproffessionellt, här tycker jag att det gått så långt från ProShop att det är väl bättre och ta sin L och bara lösa problemet för lite + poäng och kundbemötande, annars kan man lika gärna använda ångerrätt om du har kvar den och gå till någon annan.

Problemet med GPU varför den skickades in för den hittade ej i datorn.
Efter flera omstart kunde då den synas att den finns inkopplat i Windows. Visa ggr har fått error och det blev krash.
Error: AMD Software detected timeout....

Så det varier varje gång. ibland båda och ibland bara timeout error.

Därför skickade jag in GPU:n då fick tips att det kan vara själva hårdvaran och någon hade samma problem och det löste sig genom dom byte ut hela GPU:n

Proshop hävdar att de har inte hittat problem och fick betala avgift

( Se har dessa regler:

"Om du inte betalar eller på annat sätt reagerar kommer din RMA-order att raderas och din produkt skrotas inom 50 dagar från det första betalningsmeddelandet i ditt RMA-ärende."