Jag borde ha förklarat bättre hur min nuvarande dator presterar. AFK i en stad eller questande solo klarar den absolut av att hålla stadigt på 165 FPS. Det är när jag raidar som den inte orkar med lika bra längre. Utanför raids har jag grafikinställning på 6 av 10 men i raids stryper jag den till 3 av 10. I intensiva fighter funkar det helt okej men FPSen droppar ner mot ~100.
Jag har tänkt att jag kanske skulle vilja uppgradera min dator nu när jag har råd och var främst intresserad av vad det skulle kosta att köpa en ny som pallar även raids på stadiga 165 FPS med högsta grafiken.
Tack för alla svar, jag har läst på lite mer om AMD X3D och de nuvarande grafikkorten på marknaden. Jag ska läsa på lite mer och se om det blir något.
En fråga gällande datorköp generellt i dagsläget; Vad jag läst så är det inget nytt revolutionerande påväg ut på marknaden inom en snar framtid. Jag vet att det inte finns någon "bästa tid att köpa ny dator", men eftersom inget nytt precis släppts borde väl priserna ligga på en okej nivå idag? Sen är det väl inget som är precis runt hörnet som är påväg att släppas så man borde vänta lite innan man köper nytt? Har jag tolkat marknaden rätt då?