Minnestråd för Anders190 ❤️

Permalänk
Medlem

Vila i frid

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Vila i frid Anders! Beklagar sorgen.
Sett en del inlägg och främst senaste tiden i Sweclockers foldingdel i forumet, men trodde aldrig det skulle vända så fort... Lät som han hade hoppet uppe, vilket är bra. Men man inser då hur skört livet är ibland och orättvis mot vissa.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av aent:

Han skrev i "Sur, ledsen, galen ... "-tråden. Tror inte han själv tänkt att det skulle bli så mycket. Det började med sjukdomsbeskedet där i september då han hade gott hopp. Sen har han skrivit små uppdateringar då och då.

Ja min kollega gick bort i cancer och det började med en listen cysta i hjärnan. Efter ett par månader var hon tillbaka. Mådde bra. Försvann igen efter ca en månad. Det hade kommit tillbaka och nu inleddes en längre behandling.
Efter ca ett halvår kom hon besök och var ett skal av sig själv, nu i efterhand förstår man att det var för att ta farväl. Efter det gick allting väldigt snabbt...det hade spritt sig i hela kroppen.
Kan tänka mig att man nog är positiv i början när man ändå mår rätt bra och man svarar bra på behandlingarna och det kanske till och med försvinner ett tag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vila i frid.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem

Vila i frid, Anders.

Permalänk
Medlem

Vila i frid Anders.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Beklagar verkligen sorgen. För mig var Anders190 en stor del av SweClockers gemenskap och en person man alltid fick ett sakligt och trevligt bemötande från. Känns oerhört sorgligt och overkligt att han är borta. Vila i frid Anders, och ta hand om er i familjen. ❤️

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är också en av dem som haft många långa kvällar på IRC med Anders. En stor tillgång för forumet med många uppskattade inlägg.

Vila i frid! Hoppas din familj får ta del av allt som skrivs här.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Aldrig träffat eller konverserat med Anders, men följde hans inlägg kring sjukdomsförloppet. Beklagar sorgen och den enorma förlusten som det måste vara att förlora en anhörig som Anders, som visade upp imponerande stoicism och positiv anda som jag är säker på har präglat hans personlighet även innan diagnosen. Kändes som en genuint fin människa.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Saknad ❤️

Permalänk
Hedersmedlem

Vila i frid Anders och jag hoppas att din familj finner styrka hos varandra och kring minnena som ni tillsammans skapat.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Vila i frid Anders. Vi ses i Nangijala. 💖

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Han skrev till mig i oktober förra året och hoppades det var bra med mig då jag hade liknande symptom. De sa dock att det inte var cancer till mig även om de inte visste vad det är. Omtänksamt av honom. Vila i frid.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt! 😔 Sån hemsk sjukdom cancer är. Jag brukar regelbundet skänka pengar till Cancerfonden.

Permalänk
Medlem

Vila i frid Anders.

Jag kände inte dig, men lever alltid med rädslan över att drabbas som du gjorts.

Visa signatur

"Våga vägra Windows"
-- motto för Mac och Amiga-användare från tidiga 90-talet till idag

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt att höra ☹️☹️ Beklagar verkligen sorgen!
Tack för att du delar med dig!
Berör mig något enormt varje gång man får höra sånt här. Var här även på Pales tid, och följde hans sjukdomsförlopp. Cancer är verkligen hemskt ☹️

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Det var tråkiga nyheter, jävla skitcancer, det är så orättvist att unga människor som inte levt klart drabbas av det.

Jag hoppas att nära och kära finner en väg framåt. ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Hej,

Hade en bra diskussion med dig för 3 år sedan och jag uppfattade dig som väldigt kunnig och rolig.

Vila i frid!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Sötast

Anders, då det endast har varit en känsla/tanke så har jag aldrig tidigare delat den med dig.... vilket känns tråkigt såhär i efterhand...

Men när jag dig i forumet så blev jag alltid upplyft. Man har varit här ett tag och det finns vissa namn/avatarer som har stuckit ut genom åren... Du var och kommer fortsätta vara en av dem.

Tack för att du delade Sweclockers med oss!

Permalänk
Konsolgrävare

Beklagar verkligen sorgen, vila i frid Anders.

Mycket trevliga diskussioner med honom på Nintendo Switch tråden. Du kommer vara saknad!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Beklagar verkligen sorgen; cancer är skit och håller tummarna för att forskningen hinner före framöver. Bra med en insamling man kan bidra till på något sätt i alla fall.

Väldigt fint att det finns så många individer Anders har berört!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Swishade den symboliska summan av 190 kr till insamlingen för Anders nyss. Är det någon som vet varför Anders hade just 190 efter sitt användarnamn?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Viceroy:

Swishade den symboliska summan av 190 kr till insamlingen för Anders nyss. Är det någon som vet varför Anders hade just 190 efter sitt användarnamn?

Jag låter någon annan svara på den detaljen men namnbytet skedde i samband med att han blev moderator i forumet 2010. Innan dess hade han en annan något lägre nuffra efter användarnamnet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag låter någon annan svara på den detaljen men namnbytet skedde i samband med att han blev moderator i forumet 2010. Innan dess hade han en annan något lägre nuffra efter användarnamnet.

Ok, tack ändå! 🙏🏻

Permalänk
Medlem

Vila i frid

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Den här kvällen blev ett stormande hav av känslor kring livet, döden, orättvisa och allt vad det innebär med denna jävla skitsjukdom.

Det börjar med att äldsta grabben min spelar upp ett klipp på youtube med Figgehn, varpå jag frågar om han fortfarande streamar. Vi söker på hans namn och får upp en avskedsvideo där han förklarar att han har obotlig cancer och inte kommer leva längre än sommaren ut. Uppladdad för en vecka sedan. Varför dök figgehn upp nu? Samtidigt som jag och sonen ser klippet ringer min telefon, mitt på kvällen. Jag svarar inte, men söker på numret. Cancerfonden. Varför?

Nattar grabbarna och den första tråden som syns när jag loggar in här är denna minnestråd. Jag känner att det påvisar hur skört livet är, speciellt när man är i nästan samma ålder och inte ens kan föreställa sig denna hemska sjukdom. Det drabbar alla, förr eller senare, på ett eller annat sätt. Med det sagt, mycket märkliga sammanträffanden och jag vill inte kladda ner tråden för mycket.

Kände inte Anders men han har bidragit med mycket till forumet genom åren. Jag hoppas han får bygga färdigt sitt Lego där uppe i himlen. Vila i frid!

Permalänk
Medlem

Beklagar sorgen... Vila i frid, Anders.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Oj! Nej.. Var nog den på swec jag haft mest kontakt med genom åren. Vi höll till i folding laget (där jag lärde känna honom för ca 10-15 år sedan) och var väl båda ganska hjälpsamma där. Det var Anders som efter att först själv ha blivit moderator föreslog mig som moderator här på swec. Nu var det några (många?) år sedan vi hade direktkontakt sist, men jag har funderat på vart han tagit vägen. Nu blev jag riktigt ledsen. Vila i frid Anders.

Permalänk

Har följt Sweclockers så länge jag kan minnas mer eller mindre även om jag inte varit särskilt aktiv på forumen.
Jxxla skit sjukdom, ta hand om er i familjen, vila i frid Anders!