Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Från Moseby i andra tråden, hur vet man att det är "v2" här då jag inte ser det tydligt? Ute efter en ny och vill ha v2 pga bättre batteri.

Produkt: PlayStation DualSense V2 - White (PS5)
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08H99BPJN/
Kategori: Spelkontroll
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13099590
Pris: 549kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Från Moseby i andra tråden, hur vet man att det är "v2" här då jag inte ser det tydligt? Ute efter en ny och vill ha v2 pga bättre batteri.

Produkt: PlayStation DualSense V2 - White (PS5)
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08H99BPJN/
Kategori: Spelkontroll
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13099590
Pris: 549kr

Hmm har googlat lite och det verkar som man ska kunna se från modellnumret samt baksidan på kontrollen. Hittar dock inte modellnumret på amazons hemsida så enda pålitliga alternativet är väl att köpa och kolla när det kommer hem. Och sen skicka tillbaka ifall det är V1 vilket såklart suger, amazon accepterar dock alla mina returer och gratis frakt men borde såklart finnas bättre sätt att se det.

Lite oklart vad det ska stå på baksidan dock, ska se om jag hittar.

Edit: Som jag förstår det ska den ha ett pyttelitet B efter modelnumret där bak. Min launch kontroll har ingen bokstav medan min svarta jag köpte förra året har ett litet A där. Så det finns några olika revisioner men nyaste med bättre batteri ska ha ett B om jag fattat rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Dom senaste två posterna lär vara samma kort iaf, jag köpte det som Pantburk tipsade om för en vecka sen. Fick det och testade i helgen, i Rocket League var det väldigt mycket extrastörig högfrekvent coil-whine när FPS:en drog iväg över ~180, och vid typ 360fps som var målet så var det total huvudvärksnivå på ljudet.
Testade lite Cyberpunk också för att se hur illa det var vid mera "normala laster", som väntat var det inte lika illa som vid hög fps, men fortfarande värre whine än något annat grafikkort jag någonsin ägt.

Så jag lämnade tillbaka det i butik idag vid typ 17:30, och Pantburks scraper-script plockade upp ett identiskt kort kl 18:48.

Min tjej kommer lämna tillbaka sitt MSI 4080 super på NetOnNet i Helsingborg till helgen (troligtvis söndag) om någon är intresserad. Ingen coil whine på den. Hon väljer att vänta på 5000 serien.

Permalänk

Slänger upp en fråga angående min egen fyndpost.

Är det värt med en DualSense V2 till PC? Äger en del portade PS-spel på Steam/UbiConnect såsom Avatar, God of War, Death Stranding, nya Tomb Raider-spelen, AC: Valhalla, Marvel's Spider-Man m.fl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Slänger upp en fråga angående min egen fyndpost.

Är det värt med en DualSense V2 till PC? Äger en del portade PS-spel på Steam/UbiConnect såsom Avatar, God of War, Death Stranding, nya Tomb Raider-spelen, AC: Valhalla, Marvel's Spider-Man m.fl.

Det skulle jag säga att det är. DualSense fungerar riktigt bra på PC.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Slänger upp en fråga angående min egen fyndpost.

Är det värt med en DualSense V2 till PC? Äger en del portade PS-spel på Steam/UbiConnect såsom Avatar, God of War, Death Stranding, nya Tomb Raider-spelen, AC: Valhalla, Marvel's Spider-Man m.fl.

Hmm jag vet inte hur bra native support är med dualsense nu faktiskt, kör själv med med en Dualshock 4 och använder DS4Windows för att den ska agera som 360 kontroller så jag slapp hålla på med allt. Dualsense har jag läst funkar rätt bra på PC, inte massor med spel som stödjer adaptive triggers/haptic feedback dock kan skicka länk på listan: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Controller:DualSense#Games_...

Som du ser behövs trådad anslutning för rätt många spel för att få fulla upplevelsen. Men Spider-Man och Death stranding finns ju med iallafall på trådlöst. Dock som jag fattar det funkar inte haptic feedback alls trådlöst: "Haptic feedback, audio passthrough to the 3.5mm audio jack and built-in speaker are not supported over Bluetooth connection."

Permalänk
Skrivet av BurningSnowman89:

Produkt: Sony Playstation 5 DualSense V2
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/317313-Playstation-5-Dua...
Kategori: Spelkonsol
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5334714
Pris: 599 kr

PS. Finns även hos andra återförsäljare såsom Komplett och DustinHome för samma pris. Inet och Power tar 649 kr (kampanjpris) för samma kontroll (kan dock tilläggas att det är nedsatt pris på samtliga modeller/färger på t ex Inet medan Webhallen bara kör kampanj på den vita och den svarta modellen).

Kollade nyss på Inet, verkar inte alls som att Inet eller någon annan har rea på någon annan färg än svart och vit?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av digitalflaskpost:

Kollade nyss på Inet, verkar inte alls som att Inet eller någon annan har rea på någon annan färg än svart och vit?

Kanske jag som såg fel, ändrar i inlägget.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Hmm jag vet inte hur bra native support är med dualsense nu faktiskt, kör själv med med en Dualshock 4 och använder DS4Windows för att den ska agera som 360 kontroller så jag slapp hålla på med allt. Dualsense har jag läst funkar rätt bra på PC, inte massor med spel som stödjer adaptive triggers/haptic feedback dock kan skicka länk på listan: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Controller:DualSense#Games_...

Som du ser behövs trådad anslutning för rätt många spel för att få fulla upplevelsen. Men Spider-Man och Death stranding finns ju med iallafall på trådlöst. Dock som jag fattar det funkar inte haptic feedback alls trådlöst: "Haptic feedback, audio passthrough to the 3.5mm audio jack and built-in speaker are not supported over Bluetooth connection."

Tål ju att funderas på då. Hade varit smidigt att få alla funktioner trådlöst men kanske ändå kan vara värt trådat, hm 🤔

Permalänk
Skrivet av BurningSnowman89:

Kanske jag som såg fel, ändrar i inlägget.

Ah, great 👍

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av BurningSnowman89:

Slänger upp en fråga angående min egen fyndpost.

Är det värt med en DualSense V2 till PC? Äger en del portade PS-spel på Steam/UbiConnect såsom Avatar, God of War, Death Stranding, nya Tomb Raider-spelen, AC: Valhalla, Marvel's Spider-Man m.fl.

Via steam och epic games fungerar den fint iaf, ibland syns den som xbox men ingen fara på taket

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flundra:

Produkt: Bose Quiet comfort ultra
Länk: https://fyndiq.se/produkt/bose-quietcomfort-ultra-wireless-br...
Kategori: ljud
Pris: 829kr

Inget mot dig som användare men kan vi snälla sluta länka produkter ifrån fyndiq?? Skitföretag med skitprodukter som antingen är fake, kommer avbrytas, eller att man lika gärna kan få en sten i posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flundra:

Produkt: Bose Quiet comfort ultra
Länk: https://fyndiq.se/produkt/bose-quietcomfort-ultra-wireless-br...
Kategori: ljud
Pris: 829kr

La en beställning, sugen på att gambla lite. Undra vad man får hemskickat

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

La en beställning, sugen på att gambla lite. Undra vad man får hemskickat

Kände samma.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Inget mot dig som användare men kan vi snälla sluta länka produkter ifrån fyndiq?? Skitföretag med skitprodukter som antingen är fake, kommer avbrytas, eller att man lika gärna kan få en sten i posten.

Väl medveten om det. Men har även varit med om att olika företag helt enkelt prissatt fel. Därav tipset.
Alla köp man gör sker på egen risk ju

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Medlem

Blev också sugen, det skall gå att kolla i Bose App via serialnummer om de är äkta, gjorde också beställning på 2 st.

Permalänk
Medlem

Kände också för att gambla lite på lurarna... spännande 😅

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Får ni fake-lurar är det väl bara att häva köpet? Lär ju knappast behöva betala returfrakt osv om man inte fått det som står.

Hoppas det inte blir för jobbigt att bråka med fyndiq isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Får ni fake-lurar är det väl bara att häva köpet? Lär ju knappast behöva betala returfrakt osv om man inte fått det som står.

Hoppas det inte blir för jobbigt att bråka med fyndiq isf.

Om inte annat så kan nån ovän få fejklurarna i present av mig

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Medlem

Hur naiva är ni? Kostar ~4500kr som lägst nya på Prisjakt.

Permalänk
Medlem

Tycker att Fyndiq borde bli svartlistad från fyndsidorna. Det är helt ärligt en middle man som tar hand om dropshipping från kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hur naiva är ni? Kostar ~4500kr som lägst nya på Prisjakt.

Men ändå värt att chansa med 0% risk vid fakturabetalning. Köpvillkoren såg bra ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr_Flash:

Men ändå värt att chansa med 0% risk vid fakturabetalning. Köpvillkoren såg bra ut.

Jag vet inte jag om det är värt det. Ungefär 0% sannolikhet att få det man vill.
Jag skulle tro att det man får är hörlurar, men förfalskade sådana.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Men ändå värt att chansa med 0% risk vid fakturabetalning. Köpvillkoren såg bra ut.

Lite så går mina tankar också.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Medlem

Chansa på ni om ni inte har något bättre för er med er tid och pengar...

Kom inte och gnäll här sen bara eller skapa nya trådar alá "Fyndiq blåste mig på hörlurar" etc etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Chansa på ni om ni inte har något bättre för er med er tid och pengar...

Kom inte och gnäll här sen bara eller skapa nya trådar alá "Fyndiq blåste mig på hörlurar" etc etc etc.

Men andas människa. Kan bara tala för mig, och jag är väl medveten om risken. Frågan är ju om DU inte har nåt bättre för dig än att sitta här och gnälla över andras beslut.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk

Angående bose och fyndiq så finns det tidigare tråd där medlem fick hem just en fake
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1712360-ar-detta-for-b...

Lär inte vara bättre denna gång.

Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flundra:

Men andas människa. Kan bara tala för mig, och jag är väl medveten om risken. Frågan är ju om DU inte har nåt bättre för dig än att sitta här och gnälla över andras beslut.

Jag andas för fullt. Frågan är varför du sitter och postar massa skräpfynd från Fyndiq som är en sida med mycket tveksamma produkter samt priser.

Hör inte hemma på SweC helt enkelt.

Om det ens ska tillåtas borde SweC lägga till en disclaimer på "fyndet".

Permalänk
Medlem

Snart dyker väl 8TB extern lagring för 400 spänn upp i fyndtråden med...

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag andas för fullt. Frågan är varför du sitter och postar massa skräpfynd från Fyndiq som är en sida med mycket tveksamma produkter samt priser.

Hör inte hemma på SweC helt enkelt.

Om det ens ska tillåtas borde SweC lägga till en disclaimer på "fyndet".

”Massa skräpfynd” är då alltså EN post jag lagt på hörlurarna. Har beställt annat från Fyndiq och alltid fått det jag beställt, bla laddare, mobilskal osv.
Jag fattar din poäng, men det räcker nu.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG