Seasonic samarbetar med Noctua på specialaggregat

Permalänk
Melding Plague

Seasonic samarbetar med Noctua på specialaggregat

Det speciella 1 600 W-aggregatet kommer att lanseras under kvartal fyra.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Enligt rykten ska coil whine finnas i form av brunt ljud.

Permalänk
Medlem

Helt utan AI??

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Inget jag kommer kosta på mig skulle jag vilja säga. Men hade definitivt velat ha.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

På tiden med ett bajsbrunt nätaggregat. Nästan lite för mörkt dock

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
99:e percentilen

Så kraftfulla PSU:er är helt ointressanta för mig och förstås de flesta andra, men fler modeller med Noctua-fläktar vore en skänk från ovan! Det är så tröttsamt att sitta och läsa recensioner i timmar för att försöka lista ut vilken nätdel man ska välja för minsta möjliga oljud. Med Noctua vet man vad man får.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Enligt rykten ska coil whine finnas i form av brunt ljud.

Spolbrum

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Aggregatet ska gå att köra passivt upp till 50 procent belastning.

Tycker detta är lite av en gimmick. Särskilt en A12x25 borde inte gå att höra i låga varvtal, typ 300 RPM. Hade hellre sett att den snurrade långsamt, för det brukar göra stor skillnad temperaturmässigt.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Med tanke på att vad jag tror är originalet kostar 6890kr på Inet lär denna kosta minst 8000kr.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 850 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar att de fokuserar på saker som betyder något (ljud/prestanda) istället för bling som en inbyggd skärm på nätagget (ASUS?), men 1.6 kW är lite väl nischat. Man kan ju hoppas att de utökar produktfamiljen till lägre effekter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Jag uppskattar att de fokuserar på saker som betyder något (ljud/prestanda) istället för bling som en inbyggd skärm på nätagget (ASUS?), men 1.6 kW är lite väl nischat. Man kan ju hoppas att de utökar produktfamiljen till lägre effekter.

Dock ett problem, fortfarande bajsbrunt

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightVsDawn:

Dock ett problem, fortfarande bajsbrunt

Tja, smaken är som baken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Tja, smaken är som baken....

Noctua har bokstavligen målat in sig i ett avföringshörn.

Deras dilemma är att ifall de släpper sitt fetisch och enbart förlitar sig på att ingenjörer ska sälja produkter så finns det en större risk att de försivinnner bland allt annat. Där av är dem dömda att fortsätta lansera bajsfärgade halo produkter.

Misstå mig inte, har och äger ett flertal Noctua produkter men fan avskyr deras design grupp.

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem

Noctua gör andra färger på fläktar också som svart och grått; men deras kunder vill ha bajsbrunt. SweClockers brukar hellre studera Noctua-båsen än RGB-båsen på mässorna då det är mer "fart" i Noctua utan pruttljud. Jag ser absolut fram emot denna nyhet.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Noctua gör andra färger på fläktar också som svart och grått; men deras kunder vill ha bajsbrunt. SweClockers brukar hellre studera Noctua-båsen än RGB-båsen på mässorna då det är mer "fart" i Noctua utan pruttljud. Jag ser absolut fram emot denna nyhet.

Försöker du verkligen övertygad mig om att vi köper Noctua för deras design mässiga val och inte för deras mekanisk egenskaper?

Edit: typo *drunk
Edit2: må va drunk men fan heler ifall bajsfärg är högst upp på önskelistan

Edit2
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Halvera maxkapaciteten, minska storleken och torka bort bajset, så blir det intressant på riktigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Brun produkt!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Den ska du ha en eloge för, vitsigt!

Permalänk
Medlem

den här måste ni ta in i testlabbet för att prova brunheten

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

kan ni sluta med dessa bruna skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Klockren! 🤣

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det lär kosta en del, men utslaget per dator blir det kanske inte så farligt då ett 1600W-agg skulle räcka till samtliga mina datorer...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Finns det inte att få i molnet Med extra AI och blockchain med AR så är det helt meningslöst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om det va 1000W och någon hundralapp mer än original, den här kommer och hamna på 8000kr+ och vara helt ointressant.

Har varit nära att köpa "Noctua" kablar till mitt nätagg som jag har idag från Cablemod. De skulle varit så här eller liknande, bara svart och brunt va fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hade varit intressant om det va 1000W och någon hundralapp mer än original, den här kommer och hamna på 8000kr+ och vara helt ointressant.

Har varit nära att köpa "Noctua" kablar till mitt nätagg som jag har idag från Cablemod. De skulle varit så här eller liknande, bara svart och brunt va fult.

https://pbs.twimg.com/media/DmcNSQ8WwAECP9D.jpg

Måste säga att det ser lite estetiskt ut. Ett chassi med enbart dessa färger kan se ganska prydligt ut.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Det var på tiden! Jag har kört noctua-fläktar i mina psuer i nog snart 10 år nu.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Det lär kosta en del, men utslaget per dator blir det kanske inte så farligt då ett 1600W-agg skulle räcka till samtliga mina datorer...

Tänkte samma, klarar lätt de tre stationära som finns hos mig, utöver dem skulle psun sannolikt klara att fulkoppla två laptops också xD

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig en 850w variant. Men den får så klart inte kosta fantasisummor.

Permalänk
Hedersmedlem

Taget. Vill ha.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det var på tiden! Jag har kört noctua-fläktar i mina psuer i nog snart 10 år nu.

Hur går det till, finns det typ 4pin invändigt?