Batteridriven bildamsugare tips och råd sökes

Permalänk
Medlem

Batteridriven bildamsugare tips och råd sökes

Min syster har frågat mig om råd för att köpa en batteridriven bildamsugare till bilen. Hon är väldigt renlig och noggrann av sig. Hon behöver en batteridriven bildamsugare som tillfredställer hennes behov. Den ska helst ha olika munstycken för att komma åt överallt i bilen. Gärna bra med sugkraft också om det har någon betydelse. Jag har själv sökt på nätet men känner att jag inte har tillräckligt med kunskap för att bedöma vad som är bra. Därför försöker jag här och hoppas ni har bättre koll än vi har så all tips och råd uppskattas. Budgeten är väl upp till 2500:- men om det finns något som är riktigt bra kanske eventuellt man kan höja budgeten lite. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kanske räcker med en billig liten sådan här?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5644665
Har ingen själv men funderat länge.. Enligt youtube reviews så ser den ändå rätt duglig ut för pengen!

Permalänk
Medlem

När en kvinna vill ha en damsugare istället för dammsugare så är det här fel forum

Skämt åsido, har testat många olika från Biltemas billiga till dyra från Dyson. Ingen slår en vanlig dammsugare!
Så vill hon städa på riktigt så använder hon en riktig dammsugare men köper till ett gäng munstycken. Olika till olika modeller. Annars kommer sanden sitte där i lurvet i bakluckan och hånle

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Finns ju även 12V dammsugare som man kopplar in i 12V uttaget i bilen, typ denna.
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...

Själv använder jag denna till min bil, tycker den funkar ok.
https://www.bosch-diy.com/se/sv/p/universalvac-18-06033b9102

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Kanske räcker med en billig liten sådan här?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5644665
Har ingen själv men funderat länge.. Enligt youtube reviews så ser den ändå rätt duglig ut för pengen!

den där räcker inte till mycket Har en själv och den funkar typ till smulor i köket :')

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Hade satsat på en Xiaomi Vacuum Cleaner G10 Plus typ fast den är nog strax utanför budget..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Hade satsat på en Xiaomi Vacuum Cleaner G10 Plus typ fast den är nog strax utanför budget..

Hur tänkte du att man skulle städa bilen med en sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmacy:

Hur tänkte du att man skulle städa bilen med en sån?

man får ladda den hemma sen ta med sig maskinen och munnstyckena till bilen Finns INGEN portabel dammsugare som faktiskt är bra till bil vad jag vet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Städar man ofta behöver man inget märkvärdigt. Det är om man låter det vara för länge så smutsen gror in som det blir besvärligt. Har en liten billig sak från Biltema som går på 12V från cigguttaget och den har funkat bättre än jag trodde.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2