Kommer inte ur s-läge win 11 Home

Permalänk

Kommer inte ur s-läge win 11 Home

Hallå, jag klickade hem en billig laptop från power i veckan och jag får inte till det, den vägrar växla ur s-läge.

När jag tryckt på ”skaffa” i store säger den bara att det blev fel, försök igen.

Har testat mig igenom några sidor på Google men det vill liksom inte. Majoriteten av sökresultaten är kopior eller andra som har samma problem men utan lösningar.

Någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Gör en ren installation. Alltid en bra sak att göra när man köper begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarkarsauron:

Hallå, jag klickade hem en billig laptop från power i veckan och jag får inte till det, den vägrar växla ur s-läge.

När jag tryckt på ”skaffa” i store säger den bara att det blev fel, försök igen.

Har testat mig igenom några sidor på Google men det vill liksom inte. Majoriteten av sökresultaten är kopior eller andra som har samma problem men utan lösningar.

Någon som har tips?

Gissar att du följt detta?
https://support.microsoft.com/sv-se/windows/g%C3%A5-ur-s-l%C3...

Skrivet av dlq84:

Gör en ren installation. Alltid en bra sak att göra när man köper begagnat.

Tror inte Power säljer begagnade laptops.

Permalänk
Avstängd

Alltid bra att göra en ren installation oavsett försäljare.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Gissar att du följt detta?
https://support.microsoft.com/sv-se/windows/g%C3%A5-ur-s-l%C3...
Tror inte Power säljer begagnade laptops.

Ja det jag gjort, samt följt diverse tips med att rensa cache och starta om processer eller byta region.

Ren installation alltså, aja då är de väll bara att lära sig det då. Sist jag gjorde ett bootbart usb så var Windows 7 nyss utkommet. Har inte tagit i en dator annat än för Mail o h något enstaka Word dokument på jobbet de senaste 9 åren tror jag. Tackar för hjälpen så länge. Wish me luck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarkarsauron:

Ja det jag gjort, samt följt diverse tips med att rensa cache och starta om processer eller byta region.

Ren installation alltså, aja då är de väll bara att lära sig det då. Sist jag gjorde ett bootbart usb så var Windows 7 nyss utkommet. Har inte tagit i en dator annat än för Mail o h något enstaka Word dokument på jobbet de senaste 9 åren tror jag. Tackar för hjälpen så länge. Wish me luck

Det är inte komplicerat. Det kan vara bra att ladda hem lite drivrutiner också om du nu gör en ren installation, själv brukar jag ha chipset, grafik och lan/wan drivare på separat usb-sticka. Sedan resten av drivrutinerna brukar Windows klara av att ladda ner själv men det går ju att ha även dem på stickan. När det gäller bärbara brukar jag undvikavatt ladda ner tillverkarspecifika programvarupaket, känns som de mest är vaporware/spionprogram idag (finns säkert några som fyller ett syfte) men to each their own.

Glhf!

Permalänk
Skrivet av [SmR]BMF:

Det är inte komplicerat. Det kan vara bra att ladda hem lite drivrutiner också om du nu gör en ren installation, själv brukar jag ha chipset, grafik och lan/wan drivare på separat usb-sticka. Sedan resten av drivrutinerna brukar Windows klara av att ladda ner själv men det går ju att ha även dem på stickan. När det gäller bärbara brukar jag undvikavatt ladda ner tillverkarspecifika programvarupaket, känns som de mest är vaporware/spionprogram idag (finns säkert några som fyller ett syfte) men to each their own.

Glhf!

Ja brukar bara slänga in zipfilerna med drivaren i roten på usbestickan jag installerar från och hittills funkat bra.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Är du inloggad på ditt MS-konto?

Permalänk

Problemet löst

Problemet är löst, i förebyggande syfte så gnällde jag lite till powers kundtjänst och frågade lite om mina möjligheter att returnera varan vilket inte skulle vara några problem men han tyckte gott jag kunde testa en systemåterställning en gång till när jag ändå skulle behöva vänta till dagen efter för att skicka paketet, i ren frustration så gick jag med på det och till min stora förvåning fungerade det😂