Alla fyndtips från mellandagsrean

Adrenalin 24.6.1 (WHQL Recommended)

Permalänk
Medlem

Adrenalin 24.6.1 (WHQL Recommended)

Ny drivrutin, men det är för varmt och försent, så jag gör det enkelt för mig:

AMD Software: Adrenalin Edition 24.6.1 Release Notes

Kan även tillägga att FSR 3.1 är ute nu:

AMD FidelityFX™ Super Resolution 3.1 Now Available in 5 Games
LEARN MORE ABOUT AMD FSR 3.1
What’s New with AMD FSR 3.1:

• New AMD FSR 3.1 features:

• Improved upscaling image quality

• Enhanced Frame Generation

• New Upgraded API

• AMD FSR 3.1 available now in these games:

• Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT

• Horizon Forbidden West Complete Edition

• Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

• Marvel’s Spider-Man Remastered

• Ratchet & Clank: Rift Apart

Permalänk
Medlem

Även:

• Expanded Operating System Support

• Support for Windows 11, version 24H2.

Så det är väl fint med officiellt stöd även om tidigare versioner givit intryck av att fungera.

Stötte dock på kraschfest vid uppgradering till 24.6.1 på just datorn där jag provkört 24H2 ett tag. DDU i safe mode och sedan installation löste problemet, men ja, jag vet inte... Det kanske handlade om något annat, är ju svårt att säga, men det känns iaf lite avigt när just uppgraderingen till officiellt supportad version inte fungerar.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Uppdaterade till senaste men blev också inbjuden till krashfest under Diablo 4 vilket jag aldrig upplevt tidigare. Fick även VIP-inbjudan till laggfest i Fortnite. Valde att lämna båda festerna och valde tidigare version... Första gången jag haft problem med AMD's senaste drivrutiner faktiskt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock RX 7900XTX 24GB Phantom Gaming DDR6 | DeepCool CK500 | be quiet! Pure Loop 280mm | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL40 | ASUS Prime B650-Plus | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Razer Vper Ultimate | Logitech G915 | Astro A50 | Alienware aw3423dwf

Permalänk
Medlem

Har de löst problemet med att Windows dödar ens drivrutin med jämna mellanrum? Min drivrutin till mitt 7900 XT förblir intakt i max några veckor, sedan får jag "AMD Software not compatible with current installed driver version" och en helt nukad installation. Får börja om på nytt. Det är helt vansinnigt. Jag har brukat försvara AMDs drivrutiner här på forumet och inte haft något strul med mina tidigare AMD kort men sedan jag installerade 7900XT förra året har det varit sjukt frustrerande att behöva installera om nästan på veckobasis...