Går det att flytta windowslicens från en oem till en ny burk?

Permalänk

Går det att flytta windowslicens från en oem till en ny burk?

Morsan har ett par gamla burkar med win8/10 på som hon inte använder. Någon dell-laptop, hp-stationär osv.

Jag tänkte bygga burk åt kidsen, men har ingen lust att köpa windows för 2k till två burkar om det finns nåt bra sätt att plocka ut/använda morsans gamla oem-licenser. Hennes burkar passar uselt för gaming å jag har lite nyare hw osv.

En är nog kopplad till hennes ms-konto, men den andra är nog inte det. Den sista vet jag inte än.

Går det att enkelt och lagligt flytta ms-licensen från de gamla burkarna till nya och skapa nya konton till?

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

Grånycklar (ofta OEM-nycklar från företag som har tusentals licenser över) kostar typ 15 kr annars, men jag tror det går att överföra licenser genom att logga in med hennes MS-konto på den nya burken. Förr så ringde man till MS telefonsvarare och överförde OEM-licenser.

Du kan alltid prova att skriva in produktnyckeln från klistermärket på HP-/dell-burkarna också.

Installera win utan nyckel så kan du alltid testa lite olika nycklar i lugn och ro sen när allting fungerar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Jag hade inga problem att flytta Windows nyckel från en oem till en egen bygd burk.
Följde denna guide typ, https://www.youtube.com/watch?v=SVlVwlyfcQw