Ipad blir varm - normalt?

Permalänk
Medlem

Ipad blir varm - normalt?

Min iPad Air (femte generationen) blir emellanåt väldigt varm vid användning, nästan så att jag bränner mig.
Finns det någon på detta forum med kunskap/erfarenheter om detta är normalt på denna modell?
Har haft några andra surfplattor, både från Samsung och Apple, men tror inte dom blev såhär varma.
Kan tyvärr inte säga vilken temperatur den kommer upp i, eller går det att se det någonstans?

Permalänk
Medlem

Är det specifikt när du använder vissa appar och/eller om du laddar den samtidigt?

Den bör ju inte bli så varm att du bränner dig på den, men börjar det kännas obehagligt så går det ju troligtvis upp till 50-60C vid chassit. Ser att det finns några online som haft liknande problem, och det kan hjälpa att sänka ljusstyrkan, ta skalet om du har ett sådant på och inte använda den i direkt solljus eller medan den laddas.

Men kan också vara en bugg i nån programuppdatering eller app som inte sköter sig som gör att den går på 100% hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Är det specifikt när du använder vissa appar och/eller om du laddar den samtidigt?

Den bör ju inte bli så varm att du bränner dig på den, men börjar det kännas obehagligt så går det ju troligtvis upp till 50-60C vid chassit. Ser att det finns några online som haft liknande problem, och det kan hjälpa att sänka ljusstyrkan, ta skalet om du har ett sådant på och inte använda den i direkt solljus eller medan den laddas.

Men kan också vara en bugg i nån programuppdatering eller app som inte sköter sig som gör att den går på 100% hela tiden.

Brukar inte använda när den laddas.
Inte tänkt på det, men ska framöver hålla koll på om det kanske är vissa appar som påverkar.
Har märkt att den kan bli varm om jag sitter i ett ljust rum och ljusstyrkan gått upp på max. Men tycker samtidigt att den ju borde vara byggd att klara att köra på max ljusstyrka.
Tack för svar.

Permalänk
Medlem

@Ricky83 vad innebär ”vid användning”?

Vilka appar använder du när den blir varm?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Ricky83 vad innebär ”vid användning”?

Vilka appar använder du när den blir varm?

I förmiddags blev den varm när jag använde Readly.
Testar att uppdatera Readly appen och ser om det ska bli nån skillnad.
Tror att den tidigare blivit varm när jag kollat Youtube också.