Permalänk

Samsung the frame långsam

Har en ny The Frame där menyer och återkoppling blir segt som sirap efter 1-2 dygn. Det löser sig om man gör en hård omstart och drar ut strömkabeln. Men finns det något bättre sätt att lösa det på?

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Bildexpert 📺

Kontakta Samsungs support. De kan ha lösningar och det kan även finnas kända problem med just din tillverkningsbatch som gör det till ett garantiärende. Kan vara ett generellt problem som behöver eskaleras så att det kommer en ny systemuppdatering. Ju fler som påtalar problemet, desto högre prioritet.

En tillfällig väg runt detta är att göra just det du upptäckt, likt en grendosa med brytare eller smart strömkontakt så du slipper rycka sladd hela tiden. Andra vägar runt är andra system för appar, likt AppleTV eller Chromecast.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Kontakta Samsungs support. De kan ha lösningar och det kan även finnas kända problem med just din tillverkningsbatch som gör det till ett garantiärende. Kan vara ett generellt problem som behöver eskaleras så att det kommer en ny systemuppdatering. Ju fler som påtalar problemet, desto högre prioritet.

En tillfällig väg runt detta är att göra just det du upptäckt, likt en grendosa med brytare eller smart strömkontakt så du slipper rycka sladd hela tiden. Andra vägar runt är andra system för appar, likt AppleTV eller Chromecast.

Tack. Jag köpte faktiskt en Amazon Fire TV för ändamålet men av någon anledning hittar TVn inte den så den boxen åkte in in en LG där den fungerar utmärkt..

Har även funderat på en praktisk brytare så jag slipper krypa in i TV-bänken men känns som en fullösning. Vet att Samsung har någon forma av mjuk omstart på andra modeller men the frame exkluderas av någon anledning så vitt jag kan hitta.

Ska höra av mig till kundtjänst och se vad de säger.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algstrand:

Har även funderat på en praktisk brytare så jag slipper krypa in i TV-bänken men känns som en fullösning. Vet att Samsung har någon forma av mjuk omstart på andra modeller men the frame exkluderas av någon anledning så vitt jag kan hitta.

Ska höra av mig till kundtjänst och se vad de säger.

Det fungerar alltså inte att hålla in on/off knappen i några sekunder? (Har första generationen OLED ifrån Samsung där jag bara behöver hålla in on/off i några sekunder)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Algstrand:

Tack. Jag köpte faktiskt en Amazon Fire TV för ändamålet men av någon anledning hittar TVn inte den så den boxen åkte in in en LG där den fungerar utmärkt..

Har även funderat på en praktisk brytare så jag slipper krypa in i TV-bänken men känns som en fullösning. Vet att Samsung har någon forma av mjuk omstart på andra modeller men the frame exkluderas av någon anledning så vitt jag kan hitta.

Ska höra av mig till kundtjänst och se vad de säger.

Det du skriver om att TV:n inte hittar Amazon-stickan är ju ett tecken på att något inte är helt hundra med ditt exemplar. Nu är ju Samsungs sätt att identifiera HDMI-enheter idiotiskt utformat där den startar en irriterande identifieringsprocess snarare än att visa källans bild och ge dig fri kontroll över läget. Men ja, förr eller senare dyker de upp så att man kan byta över.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Det fungerar alltså inte att hålla in on/off knappen i några sekunder? (Har första generationen OLED ifrån Samsung där jag bara behöver hålla in on/off i några sekunder)

nej - den funktionen fungerar inte på The frame. Blev rekommenderad nollställning av SmartHub -> dvs får ladda ner och logga in i apparna igen..

Ska testa och se hur länge det håller men jag upplever att det är någon form av minnesläckage så tror inte det är en långsiktig lösning

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det du skriver om att TV:n inte hittar Amazon-stickan är ju ett tecken på att något inte är helt hundra med ditt exemplar. Nu är ju Samsungs sätt att identifiera HDMI-enheter idiotiskt utformat där den startar en irriterande identifieringsprocess snarare än att visa källans bild och ge dig fri kontroll över läget. Men ja, förr eller senare dyker de upp så att man kan byta över.

Alla andra enheter fungerar i den HDMI-porten och Firestick fungerar i andra tv-apparater så kanske är något kompabilitetsproblem.
Men det är en annan tråd

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk

Har genomfört en nollställning av SmartHub så nu är TVn snabb som blixten igen och med QR-kod inlogg så var det ett smärtfri process att logga in i apparna igen. Får se hur länge det varar!

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX