Rykte: Switch 2-hårdvara i nivå med Steam Deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Låter ju ingen vidare steam deck prestandan är ju inte direkt bra. Och switch 2 kommer vi ju dras med i typ 8 år.

Vad har du som krav för prestandan i en handheld?
Skillnaden med dom dyrare Windows handhelds är väll inte jättestor som man jämför samma W. Finns ju väll heller ingen batteritid att tala om nästan om drar max effekt på dom heller.

jag spelar just nu Spiderman Remastered och det fungerar hur bra som helst. Dock låst spelet till 45FPS men det känns flyter fint endå på lillskärmen.
Dockat är en helt annat sak men har en "speldator" för "stationerat" spelande

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad har du som krav för prestandan i en handheld?
Skillnaden med dom dyrare Windows handhelds är väll inte jättestor som man jämför samma W. Finns ju väll heller ingen batteritid att tala om nästan om drar max effekt på dom heller.

jag spelar just nu Spiderman Remastered och det fungerar hur bra som helst. Dock låst spelet till 45FPS men det känns flyter fint endå på lillskärmen.
Dockat är en helt annat sak men har en "speldator" för "stationerat" spelande

Jag har switch för nintendospel och spelar på tvn. Självklart vill jag ha något som inte är ”kass” redan när det släpps. De släpper ju tyvärr troligtvis inte en kraftfull stationär variant.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Jo alltså...jag vet.

Vad jag säger är att Nintendo idag är i sånt läge (såväl marknadsmässigt som ekonomiskt) att val av något fräschare än en 5-6 år gammal tillverkningsprocess förmodligen hade varit fullt görbart - utan att för den skull göra avkall på innovation. Eller framgång.

Fast vi vet inte om den använder 8 nm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Fast vi vet inte om den använder 8 nm

Nej, så hoppet finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Låter ju ingen vidare steam deck prestandan är ju inte direkt bra. Och switch 2 kommer vi ju dras med i typ 8 år.

Det har väl hela tiden ryktats om PS4 typ prestanda och Steam Deck är ju typ PS4 prestanda, så är inte förvånad att det fortfarande håller det ryktet. Ingen har väl förväntat sig ps5 prestanda i Switch 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tar hellre en Steam Deck 2 OLED, men kul om Nintendo också kommer med i matchen igen. Switch är ju ganska gammal nu

Man kan ju dock verkligen säga att de redan är med i matchen. Va fan, de ÄR ju matchen 😅 De har ju sålt, på ett ungefär, 100 miljarder Switch (på ett ungefär!) vid det här laget. Sony och MS kan bara drömma om att sälja som Nintendo gör.

Jag förstår dock vad du menar. Switch är gammal nu, dags för nytt 😉

Själv är jag bara glad över att Switch pånyttfödde hela den bärbara genren. Jag har alltid älskat bärbart. Steam Deck Oled är fantastisk, Rog Ally X och Legion Go är grymma de med, dock för dyra för att bli mainstream.