Youtube experimenterar med sömnklocka

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Fanns under profilen som det står i nyheten.

Profil > inställningar > Testa nya experimentella funktioner.

Ok, ja det valet har jag visst inte fått ännu. Finns ingenstans under inställningar.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Dom som pillat med iphone/ipad timern. Går det att välja att skärmen släcks också när timern går ut? Ibland streamar jag något ljud från webbläsaren, och det går inte att spela i bakgrunden. Så jag behöver stänga av auto sleep på skärmen. Problemet är ju bara att skärmen är då på hela natten, om jag inte vaknar till och stänger av den.

Nej, det är en helt separat inställning som inte berörs av detta. Har du satt att skärmen aldrig ska släckas automatiskt så kommer den inte göra det heller.

Angående ljud från webbläsaren: Har du testat att starta ljudet, stänga av skärmen (alltså på den fysiska strömknappen), starta skärmen igen men inte gå förbi låsskärmen, och klicka på Play på mediakontrollen (som förhoppningsvis finns där)? Jag har märkt att det fungerar på de flesta hemsidor, om än inte alla. Då kan du ha skärmen inställd på att släckas automatiskt osv utan problem.

Jag menar alltså om denna när jag pratar om mediakontrollen:

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Nej, det är en helt separat inställning som inte berörs av detta. Har du satt att skärmen aldrig ska släckas automatiskt så kommer den inte göra det heller.

Angående ljud från webbläsaren: Har du testat att starta ljudet, stänga av skärmen (alltså på den fysiska strömknappen), starta skärmen igen men inte gå förbi låsskärmen, och klicka på Play på mediakontrollen (som förhoppningsvis finns där)? Jag har märkt att det fungerar på de flesta hemsidor, om än inte alla. Då kan du ha skärmen inställd på att släckas automatiskt osv utan problem.

Jag menar alltså om denna när jag pratar om mediakontrollen:
<Uppladdad bildlänk>

Yes, jag använder den funktionen ibland.
Men tyvärr funkar den inte överallt, känns som vissa sidor/spelare stängt av det här specifikt.
Ett tag så funkade det tom att göra så med YT appen, men det försvann senare.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Hur vore det att kanske äntligen lägga till en videokvalitets-toggle i spelarfältet (på mobil) som inte är gömd under 711 undermenyer på 5 olika platser i UI't också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

<Uppladdad bildlänk>

Tog väl 1-2timmar att få upp...

Aldrig sett det där, och då har jag ibland somnat med YouTube igång

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Efter att ha somnat och vaknat 4 timmar senare till helt förvirrad till en 4 timmar lång dokumentär om forntida Egypten så kan jag ändå tänka mig att ha en sådan funktion.

Been there, done that. Antingen Egypten eller existensiella videon (att sova till, dom brukar ha det i titeln) om universums födelse.

Det jag inte gillar är att volymen på reklamen är högre än video volymen så det är svårt att få till en lagom ljudnivå.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Låter i mina öron som ett "Gen Z problem" dvs som med allt annat idag, misstänker att vi andra inte har sådana problem som inte är uppkopplade fanatiker som får hybris om man inte är 100% ansluten dygnet runt och var har alla normala människor "som sover normalt" tagit vägen kan man ju undra.
Skulle hellre önska att man kunde åka tillbaka till tiden innan internet existerade
...det var underbara tider det!

Har alltid haft problem med sömnen, innan internet blev populärt. Det kan fylla en funktion med att man har svårt att sluta tänka/skingra tankarna att ha bakgrundsljud när man ska sova.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Ok, ja det valet har jag visst inte fått ännu. Finns ingenstans under inställningar.

Hittar det inte heller, varken på min Samsung tv eller gcctv.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hittar det inte heller, varken på min Samsung tv eller gcctv.

Kom i android med senaste uppdateringen för några dagar sedan, till min tv kommer inte längre några uppdateringar så lär inte få den dit iaf