Första teasern för The Pirate Bay-serien är här

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Första teasern för The Pirate Bay-serien är här

SVT har släppt en första teaser för The Pirate Bay, en ny dramaserie som berättar historien om, hör och häpna, The Pirate Bay. Första avsnittet har premiär den 8 november och det blir totalt sex avsnitt. I serien får vi följa sajtens grundare Fredrik Neij (Willjam Lempling), Gottfrid Svartholm Warg (Arwid Swedrup) och Peter Sunde (Simon Gregor Carlsson) under rättsprocessen kring hemsidan under 2009.

Vad tror du om serien? Ska du dra en kik vid släpp?

OBS! Förhoppningsvis behövs detta inte, men det är alltid värt att påpeka att §7 gäller även i denna tråd. Kortfattat: Snacka om serien, inte om piratkopiering, plz.

Permalänk
Medlem

Önskar dom inget gott, när rättegången skulle börja sa dom att dom skapade Piratebay för att tjäna pengar och inte för fildelarnas skull som dom hävdade tidigare. Nej, tänker inte slösa min tid att titta på avskyvärda skaparna av Piratebay.

Permalänk
Medlem

Första 20 sekunderna, klassisk svensk cringe lågkvalle-skådespeleri.
Resten såg ju lite småkul ut

Permalänk
Medlem

Sånt här får gärna mina regim-tv-pengar gå till.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Förväntningarna blir ju givetvis lägre än extremt låga.... men kommer absolut spana in.

Nu är allt som kretsar kring TPB avlägsen historia för min del, så det lär mest bli en schyst nostalgitripp om det hela är hyfsat välgjort.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Avstängd

kanske spolar igenom det (som jag gör med allt)

Permalänk
Medlem

Cirkeln är sluten när skattepengar går till The Pirate Bay dokumentär 😂

Permalänk
Medlem

Blir nog att titta på den via någon piratsida.
/s /s /s (skojade bara Sweclockers, ta inte bort min kommentar!)

Permalänk

Den kom för sent...Kidsen idag var för unga när de var aktuella, de lite äldre har ofta ont om tid.

Jag kommer som de flesta sätta på den vid någon enhet, sedan går jag och gör andra saker under tiden.
Jag gillar dokumentärer bättre, där mer fokus är på fakta, något mellanting kan också vara roligt. Men det kan lätt bli för mycket drama som inte har något med ämnet att göra.

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Har någon en länk till Torrenten?

Permalänk
Medlem

Nope.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Medlem

Tror inte det, det mesta svenskproducerade är dynga.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Too Little Too Late...

Permalänk
Medlem

Slött, sluta hit-n-runna och fortsätt seeda är ni snälla

/s

Får ge det ett ärligt försök men har svårt för svenskt, det har en tendens att vara skräp eller garbagé...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Förtjänar lätt en serie, hoppas den blir underhållande.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ändå premissen är ganska ok, så som lagen hade tolkats till dess var det ju lagligt

Sen tycker jag nog formatet dokumentär passar bättre än tv-serie, men kanske blir kul mot alla odds

Permalänk
Medlem

Ytterst tveksamt, av diverse anledningar.
Underhållningsvärdet har dessutom redan toppat när man inser att SVT lägger skattepengar på att producera en serie om Pirate Bay... det kan liksom bara gå nerför nu och serien har inte ens börjat.

F.ö. känns detta verkligen som något som skulle ha släpps för minst 5-10 år för sent.
Intresset för detta bland folk under 30 lär vara minst sagt svalt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Dom lyckas skapa en liten hype.

Det som hände är att det fysiska formatet försvann pga tpb och ersattes av streaming tjänster.

Stora musik artister tjänar luft medans streaming företagen tjänar pengar som innan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Jag tror jag får ta på mig dubbla hjälmar för att kunna se på den utan att slå sönder mitt eget huvud, då den lär vara 10x cringe mot "The social network" filmen.

Visa signatur

*5800X|B550M|32GB|RX6600|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 Vengeance 3200C16 @XMP|MSI Mech 2X Radeon @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla när jag först hörde om den, sen läste jag att Helena Bergström skulle vara med och då störtdök intresset.

Permalänk
Medlem

Nej, inte helena bergström! xD

Permalänk

Skulle ju va en himla tvist på det hela om den läckte ut på the pirate bay strax innan premiären

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | DDR4 64Gb | i9 - 10850K | Noctua NH-D15 Black | RTX 3070 | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
UnRAID - 2*1Tb SSD Cache 4*8Tb Storage - Xeon E5-2697 - 64Gb DDR3

Permalänk
Skrivet av Petersv:

Önskar dom inget gott, när rättegången skulle börja sa dom att dom skapade Piratebay för att tjäna pengar och inte för fildelarnas skull som dom hävdade tidigare.

Jag utgår inte från att vad någon säger i domstol om sina motiv nödvändigtvis är sanningen, särskilt inte om det finns uppenbara fördelar för dem med att säga det.

Permalänk
Hjälpsam

Internet Explorer: Det är drama kring The Pirate Bay rättprocessen!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kommer inte kolla. Men kan rekommendera TPB AFK dokumentären om man vill se rättegången ur grundarnas perspektiv

Permalänk
Medlem

Det finns mycket annat viktigt att göra dokumentärer eller samhällsprogram om.
Men det här är ju klart ett tema som ligger mig lite närmre hjärtat än mycket annat som man blir matad med mer regelbundet.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem

Do Flashback next…

Permalänk
Medlem

Public TV for the win

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Kompis

Fredriks pappa å jag växte upp samtidigt. Och hans son Fredrik höll till i vårat gym för många år sedan med min yngsta grabb. Så man fick ju veta ett å annat om piratbay när det begavs sig. Var kul på den tiden