Custom SweC - Förändrar valda delar på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Custom SweC - Förändrar valda delar på Sweclockers.

Custom SweC är ett enkelt UserCSS vilket gör att man kan förändra vissa delar av Sweclockers.com.

Custom SweC ändrar dessa saker, men bara om du vill:

• Ändrar fonten till Arial!!!

• Gör Sweclockers lite bredare

• Ändrar om ordningen på små artikelbilder och även förändrar kommentarknappen.

• Förändrar widget så att mer text får plats och tar bort extraknappen i widget-foten

• I forumtrådar:

• Minskar eller gömmer signaturer

• Tar bort checkboxen vid permalänk

• Minskar knapparna och profile-sektionen

• Tar bort Rapportera-knappen

Denna lista kan förändrar över tid så läs hela tråden för uppdateringar.

Lite tänkvärda saker:

• Eftersom SweC ändrar i koden emellanåt så kan saker gå sönder med tiden

• Jag kan inte prova alla olika upplösningar och inställningar ni har i eran dator. Meddela mig vid problem

• Kommer bygga vidare/förändra med tiden

• Man kan inte bygga om massor med UserCSS och stylus

• Om du använder Wider Sweclockersinställningen blir det inte lika snyggt

• Man måste välja vilka funktioner man ändrar, försöker hålla mig till de viktigaste

Första versionen är 0.3.1 - skriptet ska uppdatera sig själv när en ny version kommer. Skriver i tråden när jag gör en stor förändring.

Skriv gärna i tråden vad ni tycker om detta script eller om ni har förslag eller buggar.

Det installeras genom att först ladda ner Stylus i din webbläsare Firefox Chrome/Edge

Sedan är det bara att trycka på installera så installeras Custom SweC.
>> Installera <<

När du har installerat Custom SweC så går du till kugghjulet i Stylus och där kan du ställa vad du vill förändra på SweC.

Exempelbild framsidan med Custom SweC

Utan Custom SweC

Dold text

Exempelbild forumtrådar med Custom SweC

Utan Custom SweC

Dold text

/Lagers

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

OBS!
Kan tillägga redan nu att saker kommer bli fel närmsta tiden för SweC ska ju utvärdera och säkert ändrar massor närmsta tiden.
De får gärna titta och sno saker de tycker är bra från mig

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Tack, det blev bättre för desktop nu

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Demigod Lagers++

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Musikälskare

Prisa gud, men hoppas SweC tar sitt förnuft till fånga och gör en rollback på nuvarande Desktopdesign så vi slipper hotfixa den själva

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Snyggt!

En sak "Discreet comment buttons" ändrar stilen på kommentera, men inte på tummen upp, så ser lite konstigt ut.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Kul att det finns människor som vill och kan göra sidan bättre

Permalänk
Medlem

Problemet är att ett userscript inte riktigt kommer att kunna fixa det stora problemet, i Sweclockers fall att listan över nya saker i forumet (men även marknaden) numera är hälften så lång som den var innan förändringen.

Ge mig ett ordentligt api istället och låt alla bygga sina egna versioner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Snyggt!

En sak "Discreet comment buttons" ändrar stilen på kommentera, men inte på tummen upp, så ser lite konstigt ut.
<Uppladdad bildlänk>

Du har väl dark reader igång kanske? Ser bra ut här iaf.
Den ska ändra på kommentera och inte alls på tummen:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Redigerade och gjorde kolumnerna ännu bredare, typ fyller upp 4k-skärmen, synd att antalet rader är lite svårare att få till...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Problemet är att ett userscript inte riktigt kommer att kunna fixa det stora problemet, i Sweclockers fall att listan över nya saker i forumet (men även marknaden) numera är hälften så lång som den var innan förändringen.

Ge mig ett ordentligt api istället och låt alla bygga sina egna versioner!

Det är verkligen så, verkligen en nackdel med bara 5 stycken. Hoppas de ändrar det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Redigerade och gjorde kolumnerna ännu bredare, typ fyller upp 4k-skärmen, synd att antalet rader är lite svårare att få till...
<Uppladdad bildlänk>

Det där kan bli lite jobbigt när man väl ska läsa hela brödtexten i artiklarna. Svårt att läsa om ögonen får följa långa rader text

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
99:e percentilen

Vad tänker du om att lägga till detta som en feature i Better SweClockers, likt hur vi gjorde med @Blargmodes och @Soitoras mörka teman?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vad tänker du om att lägga till detta som en feature i Better SweClockers, likt hur vi gjorde med @Blargmodes och @Soitoras mörka teman?

Självklart skulle man kunna göra det, men nackdelen är ju att alla inställningar kanske inte faller alla i smaken. Men inga problem för mig iaf. Alla kanske inte vill ha stylus så då har de en möjlighet att utnyttja skriptet ändå.
Just Wider-inställningar är ju off vilket jag tycker den ska vara default, men det blir den väl om man lägger in den i BSC?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stort tack!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Skrivet av Lagers:

Självklart skulle man kunna göra det, men nackdelen är ju att alla inställningar kanske inte faller alla i smaken. Men inga problem för mig iaf. Alla kanske inte vill ha stylus så då har de en möjlighet att utnyttja skriptet ändå.
Just Wider-inställningar är ju off vilket jag tycker den ska vara default, men det blir den väl om man lägger in den i BSC?

Det bästa vore väl om motsvarande inställningar som finns i "Custom Swec" kan exponeras i Better Sweclockers?

Jag gillar ju verkligen "Custom Swec" för att lappa över det omedelbara problemet någorlunda (grymt jobbat!), men inte med standardinställningarna (då "kliar" det på ett nytt sätt istället).

Som exempel är detta vad jag ställt in för att trivas bättre:

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det bästa vore väl om motsvarande inställningar som finns i "Custom Swec" kan exponeras i Better Sweclockers?

Jag gillar ju verkligen "Custom Swec" för att lappa över det omedelbara problemet någorlunda (grymt jobbat!), men inte med standardinställningarna (då "kliar" det på ett nytt sätt istället).

Som exempel är detta vad jag ställt in för att trivas bättre:
<Uppladdad bildlänk>

Det vore självklart bäst om man slapp Stylus helt. Jag använde Soitoras mörka tema genom Stylus bara för att jag ville ändra själv lite grann precis som du gjort nu.

Men samtidigt så kan man ju lägga in det i BSC för de som nöjer sig med default och de andra kör stylus. det ena utesluter inte det andra liksom

Edit: just inställningarna i forumdelen har jag haft många månader så är mer van vid den än default-Swec

Visa signatur

Permalänk
Medlem

högermenyn är enorm fortfarande, för mycket margin, skulle nog kunna minskas med 80%
'