Enkät: Var tredje Iphone-användare tycker inte uppgradering är värd

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

I inlägget du citerade skriv han Samsung S21 och Pixel 9. Så det är så självklart att det inte går att köpa AppleCare+ till såna telefoner

Nej så var det ju inte riktigt.
Han skrev det i några inlägg högre upp däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag tror han syftade på att de har rabatterats mycket mer än tidigare år. MSRP är ju ungefär oförändrat men iPhone 15 som släpptes för 12k kostar idag knappt 9k. Och priset runt 9k har den säkert haft i 6 månader till och från. Det är väldigt ovanligt om man jämför hur det såg ut förr då iPhones nästan bara blev billigare när den nya modellen kom.

Så är det kanske, jag har inte koll på vad man tar för priser hos jättevaruhusen eller operatörerna.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB | Apple Certified Mac & iOS Technician

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Köper inte iPhones överhuvudtaget.

Billiga Android räcker för mig. Min Xiaomi Mi A2 kostade 1400:- lr 1800:- ny år 2019 så lär bli en ny budget modell från dem.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Köper inte iPhones överhuvudtaget.

Billiga Android räcker för mig. Min Xiaomi Mi A2 kostade 1400:- lr 1800:- ny år 2019 så lär bli en ny budget modell från dem.

Låter trist, men alla är vi olika. 😊

Permalänk

Jag hade alla iphone-modeller från 3GS till 8. Hoppade X och köpte 11. Använde den tills den inte fungerade så bra och köpte 14. Kan inte tänka mig att jag skulle köpa en iphone 15 eller 16, eller 17 för den delen.

Stora nyheten i 15 var usb-c porten, vilket var påtvingat av EU. När paragraf-ryttare i bryssel gör mer för innovationen än apple själva så vet man att det inte finns så mycket mer att göra för att förbättra mobilerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubbelarsson:

Jag hade alla iphone-modeller från 3GS till 8. Hoppade X och köpte 11. Använde den tills den inte fungerade så bra och köpte 14. Kan inte tänka mig att jag skulle köpa en iphone 15 eller 16, eller 17 för den delen.

Stora nyheten i 15 var usb-c porten, vilket var påtvingat av EU. När paragraf-ryttare i bryssel gör mer för innovationen än apple själva så vet man att det inte finns så mycket mer att göra för att förbättra mobilerna!

Så kan man tänka, det är ingen mobiltillverkare som påstått att det skulle vara deras innovation, att Apple nämner den på sitt event är ju självklart då den dels har varit efterfrågad av många och för att folk ska veta vad som gäller för den då nya telefonen.

Permalänk
Medlem

Kör iPhone i jobbet, en vanlig 12a. Det den används till, Teams, Mail, SMS och telefonsamtal duger den alldeles utmärkt till.

Privat har jag och sambon Samsung Galaxy S22 Ultra som köpte på BF samma år som den släpptes.
Betalade 12.995 för 512GB modellen. Den kommer vi att ha tills de slutar få säkerhetsuppdateringar.

Jag får höra av alla förståsigpåare att jag är dum som inte byter till en nyare då det sitter så mycket bättre CPU från S23 och framåt.

Det är en bättre CPU i dem ja, men jag ser inte problemet med att S22 skulle vara så långsam att det motiverar ett byte.
Mobilerna har mognat så pass att de går att ha i flera år.

Det som sätter stopp för de flesta mobiler i dag är batterierna som behöver bytas. Ofta försvinner IP-klassningen när batteriet byts.

Visa signatur

i7 7700K, 64 GB RAM, 1TB SAMSUNG 960 PRO, EVGA GeForce GTX 1080 CLASSIFIED

Xbox Series X | PS5 | Nvidia Shield Pro 2019 | Panasonic DP UB820 |
Panasonic Viera 65GZ960E |Panasonic Viera TX-P50VT60Y | Sony VPL-HW55ES |

Permalänk
Medlem

Har en iphone 11 eller 12 begagnad som fungerar klockrent men använder inte heller kameran

Har aldrig träffat en person som använder mobilen i den mängd för att behöva ha en starkare eller mer avancerad modell. Den enda anledningen att uppgradera är pga kameran.

Om en mobil har en uppenbart bättre kamera än sin nuvarande så uppgraderar folk - Tiktok/instagram osv är huvudanledningen till att folk vill ha en dyr mobil imo

Hade inte sociala medier varit så stort hade mobilmarknaden varit död för längesen alterantivt hade inte varje släpp handlat om pixlar på kameran

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Särskilt när Apple bara supportar telefonen i 5 år.. Men det är värre på Android sidan.

Gugge och Samsum supportar i 7 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Gugge och Samsum supportar i 7 år.

Har Samsung ändrat så att alla deras telefoner omfattas nu eller är det bara ett fåtal?