Jag är ny till forumet och är otroligt tacksam för alla tips. Jag vill köpa en laptop som klarar i princip alla nya spel (spelar mycket Total War, EU4, Fallout, CS, LoL) med en budget runt 10-15k. Datorn behöver absolut inte klara intensiva spel på högsta grafik.
Vill även att datorn ska gå att bära runt och använda på offentlig plats utan att det ser ut som en spelstation.
Hej! Köpte själv en laptop vid sidan av min stationära denna veckan, för att ha lite mer "frihet".
Känns som i den prisklassen är det ett 4070 eller 4060 som gäller. För min del körde jag på ett 4060 då många laptops i övrigt inte föll mig i smaken (dessutom för den ev. högre värmeutvecklingen på ett vassare kort). Jag uppskattar även de fabrikaten(bl.a. Lenovo) som har 2 års garanti (många kör bara på 1 år bortsett från batteri som oftast är 1 år).
En annan sak jag hade i åtanke var att försöka hoppa Intels 13:de och 14:de gen processorer p.g.a. Rådande omständigheter, men det är ju upp till var och en.
Kollade även lite på batteristorlek som är mer relevant när man inte ska spela, kanske något du kan ha i åtanke när du jämför.