Därför funkar inte din Chromecast just nu

Permalänk
Melding Plague

Därför funkar inte din Chromecast just nu

Orsaken sägs vara ett certifikat som gått ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var märkligt att det helt plötsligt slutade fungera. Skönt att det kommer en lösning på problemet och man slipper köpa nytt

Permalänk
Medlem

Slutar mina Chromecast audio att fungera blir jag galen.

Permalänk
Medlem

min slocknade igår, men hade en som legat i en låda ett par år som var inköpt senare, så den är väl 3e generations då för den fungerar iallafall

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Oooooops - 10 000 nya enheter sålda på grund av att folk tror den är trasig

Permalänk
Medlem

Amerikanesium

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av PressToWin:

Smart affärsidé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swednick:

detta gäller Chomecast Audio också. Men som sagt bara hålla ut någon vecka så ska problemet åtgärdas.

Permalänk
Medlem

Haha precis som alla företag som jobbar med IT så är det nån som glömt dokumentera ner eller lägga ett återkommande ärende att "förnya certifikat X senast xx.xx.xx"

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX3090
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem

Jaha här har man hållit på halva eftermiddagen och försökt vara teknisk support på distans till stackars svärmor. Tack för den. Men då är problemet åtminstone utrett tills vidare.

Permalänk
Medlem

Just Chromecast är ett av få skäl till att jag varit en Chrome-kramare i alla dessa år.

Kanske blir Google-fri tidigare än planerat om detta fortgår

Permalänk
Medlem

Haha, tack för info! Spenderade minst 1h igår kväll på att resetta och starta om både nätverket och min Chromecast Audio. Trodde den gått i graven på riktigt men skönt att det inte bara var jag då 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Haha precis som alla företag som jobbar med IT så är det nån som glömt dokumentera ner eller lägga ett återkommande ärende att "förnya certifikat X senast xx.xx.xx"

"Vi sätter certifikatet att gå ut om 10 år, så är det inte vårt problem"

Får se om Gen 3 går ut nästa år, och Ultra år 2028, eller om google passar på att bumpa upp alla

Permalänk
Medlem

Väldigt amatörigt av Google att missa detta.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tackar Sweclockers för nyheten
Syrran kunde inte förstå varför plötsligt chromecasten till sängTV:n plötsligt slutat funka!
Då vet vi varför och hon kan iallafall testa lite lösningar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av k4rst3n:

Ja någon har det lite svettigt atm

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tack för info! Jag har slitit mitt hår i natt och i eftermiddag
😅 Allt står på tyska och den vägrar lira med wifi. Hoppas att det kommer en lösning snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PressToWin:

Tyvärr går ju inte dessa prylar att köpa mera, chromecast audio finns det väl inte någon ersättning till alls? Chromecast till tv har ersatts med dyrare produkt.

Hoppas det löser sig har 2st chromecast audio som används ganska ofta och två reserv ifall om att 😀 sjukt bra produkt som de skulle fortsatt producera

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swednick:

This! Kör min till en gammal yamaha receiver och är inte speciellt sugen på att uppdatera när det fungerar så smidigt som det gör..

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Så google har inte koll på när certifikat till deras produkter går ut.
Där ser man...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!