Missa inte kvällens Pixel 9-event

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

AI säljer inte, tvärt om. När ska storföretagen vakna?

Hos den breda massan tror jag absolut AI säljer, men personligen håller jag med dig. Absolut inget som tilltalar mig.

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Hos den breda massan tror jag absolut AI säljer, men personligen håller jag med dig. Absolut inget som tilltalar mig.

Ja Sweclockers medlemar kan omöjligen vara representativa för svensken i snitt när det kommer till teknikintresse/smak. Det här är sin egna "ekokammare" på ett sätt som det är lätt att glömma bort när man hänger här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Ja Sweclockers medlemar kan omöjligen vara representativa för svensken i snitt när det kommer till teknikintresse/smak. Det här är sin egna "ekokammare" på ett sätt som det är lätt att glömma bort när man hänger här.

Exakt så von Knorring!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Google assistent suger.. Och du är knappast ensam.

För mig fungerar Google Assistent utmärkt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Hos den breda massan tror jag absolut AI säljer, men personligen håller jag med dig. Absolut inget som tilltalar mig.

Den breda massan verkar vara lika skeptisk;
https://www.sweclockers.com/nyhet/39349-undersokning-ai-i-mar...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Finns andra undersökningar också:

https://www.kantar.com/inspiration/technology/consumers-embra...

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Resultatet var olika för olika typer av produkter.

Men ser man på smartphones, så har folk bytt för nya funktioner. Snabbare cpu/gpu, bättre skärm i solljus, större skärmtäckningsyta, bättre kameror, Bluetooth, snabbladdning, trådlös etc.

Där vi idag går emot att precis alla dessa uppgraderingar blir marginella. Det finns inte så mycket mer än Ai som tillverkaren kan förbättra. (ja, solid state batterier som dröjer)
Så hur ska tillverkare få folk att uppgradera med dessa små ändringar? Jag ser just nämna Ai som faktisk förändras och folk kommer använda det en hel del när de fotograferar mm.

Permalänk
Medlem

Ännu en random phablet i mängden av phablets. Denna har verkar iofs ha nån grej med AI vilket inte direkt gör den intressantare. Gäsp!

Permalänk
Medlem

Kul att de äntligen gör en Pro i ett mer praktiskt storlek, iaf för mig.
Synd att jag inte ska uppdatera mobil.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Resultatet var olika för olika typer av produkter.

Men ser man på smartphones, så har folk bytt för nya funktioner. Snabbare cpu/gpu, bättre skärm i solljus, större skärmtäckningsyta, bättre kameror, Bluetooth, snabbladdning, trådlös etc.

Där vi idag går emot att precis alla dessa uppgraderingar blir marginella. Det finns inte så mycket mer än Ai som tillverkaren kan förbättra. (ja, solid state batterier som dröjer)
Så hur ska tillverkare få folk att uppgradera med dessa små ändringar? Jag ser just nämna Ai som faktisk förändras och folk kommer använda det en hel del när de fotograferar mm.

Jag ser det tvärtom, äntligen kan man köpa en mer moderat prissatt mobil, få hyfsat bra kamera och prestanda, för det som kostar i nya premium är AI 😁 och det ser jag inget värde att betala för

Permalänk
Medlem

Blir en 9 Pro XL för min del, så får S21an pensioneras, bara kört Samsung de senaste 10 åren...

Permalänk
Medlem

Deal alert. Kikade Telenor just nu och ser ut som man kan skaffa P9P för 11069 utan bindningstid. Man kan betala direkt för enheten och en månad, sedan kan man ju byta eller kanske avsluta prenumerationen bara.

Permalänk
Medlem

Då vad det Googles tur att bara sälja telefoner i +10.000 klassen. Tråkigt.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Då vad det Googles tur att bara sälja telefoner i +10.000 klassen. Tråkigt.

Pixel 8a kostar drygt 5K. Kan aldrig tänka mig att nör/om 9a kommer att den ens är i närheten av några 10K?
Men håller med om att Pixlarna blivit dyra precis som allt annat har blivit numera.

Permalänk
Medlem

Det gick bra att missa det här, jag känner mig tillfreds.

Permalänk
Medlem

Pixel 9 är för dyr, 9000kr helt okej pris med ett bra chip inte tensor. Duger inte. Köpte Pixel 8 256 gb för 6120, vilket är ett helt okej pris med sämre chip. Kunde väl sockra abonemangen med en smartklocka eller hörlurar kan jag tycka.

Däremot är Pixel watch 3 intressant, blir nog ett köp. Gillar den runda designen och ett bra sport-ekosystem för hälsokoll.

Priserna tagna för vad jag skulle få betala/har betalt på tre .

Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen på Folden för att se om Googles android fungerar för mig istället för iOS. Någon som körde första Pixel Fold och vet hur Googles mjukvara fungerade för en vikbar telefon?

Permalänk
Medlem

Pixel 9(000)

Hello Dave…

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd

Google Pixel 9 Pro XL
- DXOMARK

2nd camera in global ranking, actually the first if we don't count Chinese Huawei Pura 70 Ultra!

Smaller Pixel 9 best camera&display in price segment ($600-$800)

Permalänk
Medlem

Visst pixel telefoner har bra kamera och skärm, men dom inte är prisvärda längre... bära vänta tills nästa så går den om i samsung och apple på priset.... värdelöst

Permalänk
Medlem

Någon som beställt en Fold? Är fortfarande riktigt sugen på att gå över från iPhone till den men mitt stora problem är väl att inget av mina kort går att lägga in i Google Wallet…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Någon som beställt en Fold? Är fortfarande riktigt sugen på att gå över från iPhone till den men mitt stora problem är väl att inget av mina kort går att lägga in i Google Wallet…

Inga? Vilka kort har du?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inga? Vilka kort har du?

SAS Amex och SAS MC, och även om jag inte har några kort därifrån har jag Handelsbanken som bank. Verkar enligt listan jag hittat vara ganska få kort med stöd för Google Wallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

SAS Amex och SAS MC, och även om jag inte har några kort därifrån har jag Handelsbanken som bank. Verkar enligt listan jag hittat vara ganska få kort med stöd för Google Wallet.

Få? Här har du hela listan med banker som har stöd för Google Pay https://support.google.com/wallet/answer/12059326?hl=sv&co=GE...
Handelsbanken och SEB är typ de enda stora bankerna som inte har stöd för Google Pay. Enklare o byta bank i så fall. Det gjorde jag 2020

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Få? Här har du hela listan med banker som har stöd för Google Pay https://support.google.com/wallet/answer/12059326?hl=sv&co=GE...
Handelsbanken och SEB är typ de enda stora bankerna som inte har stöd för Google Pay. Enklare o byta bank i så fall. Det gjorde jag 2020

Ja det är ju mestadels bankernas egna kort som stöds och de vill man inte ha, på tok för dåliga förmåner när man inte stödjer de stora utgivarna som Amex. Blir en dyr telefon om jag ska ge upp de runt 6% jag får tillbaka i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Någon som beställt en Fold? Är fortfarande riktigt sugen på att gå över från iPhone till den men mitt stora problem är väl att inget av mina kort går att lägga in i Google Wallet…

Det gjorde riktigt ont när jag upptäckte detta när jag gick från iPhone 14 PM till Galaxy S24 Ultra.
Försökte lägga till mitt Amex i Samsung Pay och Google Wallet men ingen av de fungerade. Det konstiga är att det endast är i vissa delar av Europa som Amex inte stöjds i S-Pay/G-Pay, för det stödjs tex i Tyskland och USA.

Jag var helt plånboksfri tidigare men nu måste man släpa med sig Amex-kortet och jag måste erkänna att jag glömmer det rätt ofta vilket har gjort att det används mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Få? Här har du hela listan med banker som har stöd för Google Pay https://support.google.com/wallet/answer/12059326?hl=sv&co=GE...
Handelsbanken och SEB är typ de enda stora bankerna som inte har stöd för Google Pay. Enklare o byta bank i så fall. Det gjorde jag 2020

Coop MC fungerar också sen minst ett år. https://www.coop.se/bank-och-betalkort/coop-mastercard/inform...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Det gjorde riktigt ont när jag upptäckte detta när jag gick från iPhone 14 PM till Galaxy S24 Ultra.
Försökte lägga till mitt Amex i Samsung Pay och Google Wallet men ingen av de fungerade. Det konstiga är att det endast är i vissa delar av Europa som Amex inte stöjds i S-Pay/G-Pay, för det stödjs tex i Tyskland och USA.

Jag var helt plånboksfri tidigare men nu måste man släpa med sig Amex-kortet och jag måste erkänna att jag glömmer det rätt ofta vilket har gjort att det används mindre.

Ja det är så konstigt att det inte stöds här när det funkar på så många platser. Och ja jag kör iOS idag och har aldrig med mig korthållaren, att behöva släpa med mig den igen är bara en till negativ aspekt med att byta vilket i dagsläget känns lite som det som får mig att hålla kvar iOS.