Throwback-quiz: Minns du hemsidorna?

Permalänk
Medlem

Känns som att man hängt på helt olika delar av nätet, men kan även vara en generationsväxling om vad som var populärt. Minns habo hotell, Lunarstorm, fragbite, flashback, har aldrig hyrt film online utan endast i butik och då är jag född tidigt 90-tal.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag är gammal

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte alltför illa. Saknar dock IT-Uffes hemsida bland quizfrågorna, en av de mest klassiska 90-talssajter som fanns

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

5 av 5!

Jag minns andra sidor

- WebCrawler
- Lycos
- Tucows
- excite
- Lunarstorm
- Everyday
- Algonet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk

Är det någon mer än mig som kommer ihåg gangland.nu eller jippii.se?

Gangland.nu
jippii.se

Kom ihåg att man satt och spelade där på rasterna och på ungdomsgården. Blev några betal-sms för att komma ut ur finkan på gangland.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Första gånger jag fick 0

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Man borde ju kunnat detta, men demensen är väl i antågande...

Permalänk
Medlem

På internet sen 93.

Permalänk
Medlem

Flera frågor var "tonårsfrågor" vi äldre inte var del av på 90-20 talet...så inte undra på att man fejlar.

Mina första interneterfarenheter var att hösten 1994 söka efter Hollywoodfilmen Stargate i datorsalen där det tog 2-3 minuter att ladda ner bilden av Gaten från filmen. Mosaic och Netscape var det vi hade att välja på på universitetet.

En månad senare köpte jag mitt 56k modem och körde på hemifrån...

Kul story...jobbade på klassiska bokförlaget Norstedts i mitten av 90-talet och då hade de 1 dator med 56k modem i cafeterian (för 90 anställda) dit alla som ville "surfa på internet" fick gå...samtidigt var det jättedyrt att printa ut färg på skrivare så de ordnade att man var tvungen att logga in för att skriva ut i färg...svart/vitt var ok som tidigare men färgutskrift var tydligen heligt dyrt.

En berömd författare, som sen startade eget förlag, fick där och då hjälp att söka på "internet" och vad det var skrivet om hen och personen blev så glad över det...glömmer aldrig motpolen när "hens" kommentarer om vissa av förlagets medarbetare och vad de gjorde och hur de var klädda och att det tydligen var viktigt för personen och som kanske inte alltid var så trevlig men man kan tydligen göra så när man är i fokus...sen dess har jag dissat personens lanseringar av litteratur. Är man dryg så ska inte mina pengar hjälpa till att finansiera personens vidare dryghet mot andra känner jag...just my 2 cent.

Permalänk
Medlem

Hehe gjorde den främst för att se vilka jag kände igen. Chansade på alla utom en

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Bilddagbokens nya namn var en ren chansning, men alla de andra mindes jag än!

Permalänk
Medlem

Hoho jag kommer ihåg alla sidorna men inte tillräckligt detaljerat för att svara rätt på dessa svåra frågor

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Inte så svårt för en 80-talist.

Permalänk
Medlem

Helgon.net. Oj där hängde man mycket. Mycket roligare än facebook.

Permalänk

tre gissningar som gick hem, så ren kunskap gav en sexa.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 11 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Susning.nu var länge sen man hörde... Saknar 99.se, när de skrev om annat än Apple.

Permalänk

7/10

Visa signatur

IT-farbror strax 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk

Det var ju skoj

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Det var sämre än jag trodde att jag skulle fixa.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Slarvfel...

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem