Veckans fråga: Vad gör du mest på SweClockers?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vad gör du mest på SweClockers?

SweClockers är olika saker för varje medlem och sidan används på flera olika sätt. Vad gör du mest hos oss?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Påpekar att det var bättre förr och att det mesta inom hårdvara är är tråkigare nu

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Läser forumet till störst del.

Permalänk
Medlem

Läser och nördar mest hela tiden, även om grejer jag knappt förstår.

Sen ökar man närvaron markant innan det är dags för uppgradering eller nybygge!

För mig så är Sweclockers sjukt fantastiskt fortfarande efter mer än 20 års närvaro!!!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Läser mest nyheter och tester, kan klicka på "nytt i forumet" om jag ser något intressant, följer även fyndtråden.

För det mesta så syns det inte på högersidan så existerar det inte.

Permalänk

Kollar dagens fynd.

Permalänk
Medlem
  1. Läser forum

2. Läser tester

3. Skippar alla krönikor

Permalänk
Hedersmedlem

Klagar på omotiverade "Missar inte"-bumpar, som t.ex. Dreamhack-artikeln som publicerades igår men redan blivit bumpad, och artiklar som bumpas utan att "Missa inte" kommer in.

För övrigt anser jag att Sweclockers borde sluta bumpa artiklar på framsidan.

Permalänk
Medlem

Då nästan alla nyheter är översättningar från andra sidor blir det ofta bara att läsa de man missat.

Tycker det är väldigt lite original-innehåll nu förtiden. Pusha för mer medlemsrecensioner, mer egna tester och sluta flytta runt nyheter med pushar och aktuellt etc.

Medlemmarna och i förlängningen forumet blir och har alltid varit Sweclockers, satsa där!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Tar del av alla tips som kommer från medlemmarna gällande fynd. Har sparat mig massor av tusenlappar under ren.

Ni som lägger upp där (jag försöker ibland) ska ha eloge. Tack för att ni tar tiden.

Era nyheter på framsidan har gått utför de senaste åren, och ni gör mindre och mindre egna tester på hårdvara. Click-bait titlar som aftonbladet har ni börjart med också. Så där är väl inget som lockar mycket längre.

Permalänk
Medlem

Kollar fyndtrådarna mest av allt - sparat en massa pengar (om det nu kan räknas att spara då man köper en massa grejer).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Svarar på enkäter.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk

Nyheter och ERA tester, jag finner medlemarnas Test pilot tester ni postar upp på framsidan värdelöst.

I forumet är det bara fynd trådarna jag kollar på om jag inte skulle behöva hjälp med något.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Läser mest i forumet. Har i genomsnitt blivit ca 0,33 inlägg/dag fördelat på 22 år.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

50/50 på artiklar och forum. Men det är kommentarer på artiklar och forumet som gör att man hänger här eftersom det ger så mycket mer än bara artiklarna. Samtidigt är det artiklarna/testerna som till stor del styr vad som kommenteras förstås.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Lusläser vissa nyhetsartiklar som är intressanta och spelar quiz'arna mot mina kollegor.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Testar saker, men innan jag jobbade här var jag typ heltidslurkare.

Permalänk
Medlem

Läser.
Ställer frågor.
Försöker hjälpa andra.
Försöker göra fynd i marknaden.
Irriterar en del. 😁

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Doomscrollar framsidan, uppdaterar ’följda trådar’ sidan, …

Tror jag öppnar siten på mobilen minst tre gånger i timmen pga tristess

Permalänk
Inaktiv

Knappar in på SweC alltmer sällan då kvaliteten på texterna har störtdykt senaste åren med artikelförfattare som inte ens har en PC hemma. Mer och mer artiklar om Apple och deras skräp skrivs av polokragade humanister som knappt vet hur man använder en skruvmejsel.
Tråkigt att se.

Permalänk
Medlem

Läser nyhetsrubriker och klickar sen direkt in på kommentarerna, skippar nyhetstexten.

Permalänk
Hedersmedlem

Kollar om någon mer skrivit i denna tråd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Man kommer väl hit för användarna och forumdelen. Måste erkänna att det varit av gammal vana de senaste åren. Tycker att det redaktionella innehållet är under all kritik efter det att Anton lämnade. Skärpning! Det märks att ni skribenter/redaktörer inte har lika roligt längre? FZ ligger mil före i allt… där ser jag fram emot varje video varje vecka.

Visa signatur

Chassi;Mobo;CPU;RAM;PSU:GPU
NZXT H7 Flow, Asus CH x670E;Ryzen 7 7700X;G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ DP 13 1000W;MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Användare/forumdelen och kollar nyheter och tester men får instämma med andra att det minskat då kvaliteten har dykt på nyheter/artiklar så blir mindre och mindre.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Hänger här som ett tidsfördriv inget seriöst på något sätt. Fördelen med sweclockers är att det är allmänt och en avkopplingsnivå och man får höra allmänna tekniknyheter.
De andra kanalerna som GitHub Community m.m. så blir det mer som ett jobb vid sidan av.

Om jag som i princip aldrig spelar på något (under 200kr/året) skulle vinna så jag blir ekonomisk oberoende resten av livet. Så skulle jag sluta jobba och hänga på fotograf, drönar, 3d skrivareforum. När detta inte lär inträffa så orkar jag helt inte med dessa forum då de tar för mycket energi och inte alls blir en avkoppling och jag då vill vara på ett allmänt som här.

*edit*
Ni kommer aldrig se mig fördjupa mig mycket i en programmeringstråd som ej berör ett problem jag själv har. Orsaken som sagt, syftet för mig här är avkoppling.

Permalänk

känner mig mest dum och som att jag nyss har krypit fram från under en sten och aldrig haft kontakt med något som har med datorer och elektronik att göra och när jag äntligen tror att jag har fått koll på något, så snubblar man alltid över någon tråd eller inlägg som helt raserar det jag trodde jag visste.
så jag håller mig mest till övriga ämnen, filmer och serie delarna utav forumet, säkrast så.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Läser/kollar inlägg i forumet är väl det som det går åt mest tid till. Blir nån post då och då också, men mesta tiden går åt att läsa.

Permalänk
Medlem

1. Kollar "dagens fynd".
2. Kollar förstasidan om det kommit någon intressant nyhet.
3. Skriver i div aktuella trådar om jag tycker mig ha något att säga.

Permalänk
Medlem

Läser rubrikerna på förstasidan, forumet har jag gett upp på, oftast är det lockande rubriker men då har jag lärt mig att artikeln bakom är skit så jag läser oftast inte de ”artiklarna”.
Gillar inte alla ogenomtänkta artiklar, då har det oftast ändå tagit en vecka eller så efter att originalartikeln skrevs.