Följ Black Week på SweClockers

Rykte: GTA VI kan försenas till 2026 – PC-version till 2027

Permalänk
Melding Plague

Rykte: GTA VI kan försenas till 2026 – PC-version till 2027

Nya rykten pekar på att Rockstars storspel inte släpps förrän 2026, samtidigt dementeras ryktena av Rockstar-utvecklare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj hoppsan den såg man inte komma!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Lagom till RTX 6090

Permalänk
Medlem

Jag var 29 när jag spelade GTA 5. Kommer vara 42 eller 43 när jag kan spela GTA 6. Man får väl se om man ens lever till GTA 7. Kanske kommer lagom till pensionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Titan X (Pascal) | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Better late than sorry.

Uppskattar mycket mer ett försenat spel som är välgjort och optimerat än ett ospelbart spel som fortfarande är i alpha-stadie (Cities Skylines 2).

Permalänk
Discokungen

Inte förvånande men tröttsamt. Vill spela på release men nu är det 100% PC som gäller.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Corsair aktie: 📉📉

Permalänk
Medlem

"GTA VI planeras lanseras när GTA online är på Concord-siffror."

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Dementeras av Jason Schreier redan innan artikeln publicerades på Sweclockers:

Citat:

The internet (and my DMs) blew up this weekend over a rumor that GTA VI is delayed. Good news is that six Rockstar employees all told me they have not heard of any delay. Bad news: it's a big, ambitious game and could very well slip! Too much time left to say anything definitive

https://x.com/jasonschreier/status/1833152426989191400

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om ni själva hade läst inlägget hade ni också sett community-note också som säger att det inte finns några som helst bevis för att släpp ska försenas, dessutom har Liam tagit bort minst en tweet i samma ämne, men å andra sidan vet inte vad som är sant i såna här fall

Även dessa:
https://x.com/GTAVI_Countdown/status/1833163247593116052
https://x.com/Dexerto/status/1833155336212980017

Permalänk
Medlem

Ni som säger att ni ska vänta på PC-versionen. Räkna med, att om det nu blir försening, så kommer nästa generations konsoler förmodligen hinna släppas och då kommer Take2/Rockstar förmodligen prioritera att släppa till dessa före PC. Så såg det ut när GTA V kom. De gillar pengar och konsolspelarna är levande pengapåsar eftersom det oftast är de som betalar lite extra (Shark Cards och nu senast GTA+).

Själv kommer jag inte vänta på PC-versionen - ett helt år eller två utan att bli spoilad på handlingen, glöm det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

I understood that reference!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orlaw:

Better late than sorry.

Uppskattar mycket mer ett försenat spel som är välgjort och optimerat än ett ospelbart spel som fortfarande är i alpha-stadie (Cities Skylines 2).

Är det spelbart än? Sitter ovetandes och spelar 1an fortfarande 😂

Nyligen börjat dra igenom gta 4 och alla 3 storys som erbjuds där, vilket jävla mästerverk!

Hoppas 6an får en fantatisk story likt 4an, tyckte 5an var lite tam i jämförelse.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Och detta kom som en chock för absolut ingen....

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem

Slutar med att GTA VI släpps 2054.

Visa signatur

The one and only Hebbe!

Permalänk
Medlem

Hoppas körfysiken blir bättre på GTA VI. Tappade lite intresset för GTA V när det började sippra fram att GTA IV hade bättre körfysik.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X - RTX4060 - 32 GB DDR4 - Dell 16:10 U2415 IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Lol tänkte precis på detta. Nu är det klippt för dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag var 29 när jag spelade GTA 5. Kommer vara 42 eller 43 när jag kan spela GTA 6. Man får väl se om man ens lever till GTA 7. Kanske kommer lagom till pensionen.

I min värld skulle det vara helt perfekt!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kommer spelas satan på ålderdomshemmet!

Dom som jobbar där får det lätt med vår generation, parkera oss framför datorn bara

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Först hålla på o hypea upp 2025, sen pungspark i spelsjälen med nytt datum 2028

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Hoppas körfysiken blir bättre på GTA VI. Tappade lite intresset för GTA V när det började sippra fram att GTA IV hade bättre körfysik.

https://www.youtube.com/watch?v=qQQu_aiEU0w

Tyckte aldrig om bilfysiken i gta 4. Även om det ger en viss tillfredsställelse att man känner tyngden av bilen, är suspensionen överdrivet och bilarna för långssamma & dåliga bromsar.

Enkelt det roligaste för min del är "Realistic Handling V" mod för Gta 5. Klår alla äventyrsracing spel som Forza t.o.m. Jag hoppas på, men förväntar inte, något liknande i Gta 6.

Även om många vill ha mer realistisk fysik, inklusive mig, så är Gta 5's i princip perfekt för vilken typ av spel det är. Passar spelet och hur det är tänkt att spelas, både i enspelar och story samt dess multiplayer. Jag däremot spelade i princip endast spelet för att köra runt, lite kul skjutning med realistiska vapen mods samt LSPDFR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Är det spelbart än? Sitter ovetandes och spelar 1an fortfarande 😂

Nyligen börjat dra igenom gta 4 och alla 3 storys som erbjuds där, vilket jävla mästerverk!

Hoppas 6an får en fantatisk story likt 4an, tyckte 5an var lite tam i jämförelse.

Vet ej, spelar också CS1 med massa roliga mods och har riktigt mycket glädje. Tvåan provade jag vid launch och vägrar röra det igen ett tag fram!

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att köpa GTA 6 och PS6 eller vad det nu blir, om de släpper The Warriors också till samma konsol. Har inte spelat det på många år och vill gärna ha det. Även RDR1, om det inte kommer till PC innan då.

Permalänk
Medlem

Fy va kasst.. spelet kommer aldrig då

Permalänk

Fyfan vad värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Kommer spelas satan på ålderdomshemmet!

Dom som jobbar där får det lätt med vår generation, parkera oss framför datorn bara

Direkt efter middag blir det LAN i matsalen. Sedan lite rave i källaren. Man kommer må som en kung efter att ha sovit till 12 dagen efter. Sedan börjar det om 😃

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jajaja, mycket gnäll. Blir förhoppningsvis en stabilare release än GTA The Trilogy. Och vi alla hinner spara ihop 20k så vi kan uppleva spelet i 4k 120fps+.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

ah shit here we go again.

Permalänk
Medlem

Klassiskt marknadsföringstrick, stand by for "GTA VI kommer kräva ny hårdvara" och "GTA VI kommer kosta mer än tidigare".

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Drar antagligen fortfarande in för mycket på GTA V. Kan likaväl mjölka det ytterligare ett år och putsa vidare. Finns ju siffror på att det sålt närmare tio miljoner exemplar senaste året. Sen Online MTX på det. Galet.