Rykte: GTA VI kan försenas till 2026 – PC-version till 2027

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Hoppas körfysiken blir bättre på GTA VI. Tappade lite intresset för GTA V när det började sippra fram att GTA IV hade bättre körfysik.

https://www.youtube.com/watch?v=qQQu_aiEU0w

Samma här, GTA V är ingen uppgradering i mina ögon kanske någorlunda vassare grafik men de fixar man med moddar till 4an

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tycker de borde kunna släppa grundspelet i hyfsat fungerande version, så får de patcha på vartefter. Det har gått över 10 år nu sedan GTA V!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk

Ser hellre att det blir lite försenat, visst tråkigt när man väl har sett fram emot det 2025. Men bättre att dom finslipar det hela så att det inte blir en Cyberpunk flopp,och man ska behöva vänta ett år till för att kanske en Patch ska göra spelet spelbart och kanske få tillbaka alla personer som har rageat på Rockstar. Vill inte veta hur många miljoner spelet kommer kosta Rockstar när det är klart, synd att se det floppa pga alla i världen vill ha spelet nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Är det spelbart än? Sitter ovetandes och spelar 1an fortfarande 😂

De enda skälen att spela ettan nu är ifall man vill bygga en icke Amerikansk stad alternativt specifika custom assets från worshop, eller att man har en väldigt dålig pc som inte klarar av tvåan.

Det är fortfarande riktigt dåligt i flera aspekter, men samtidigt mycket bättre än första spelet i mycket annat. De viktigaste modsen finns, även vissa saker som inte finns i första spelet eller bättre implementerat (eg. Road Builder).

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

De enda skälen att spela ettan nu är ifall man vill bygga en icke Amerikansk stad alternativt specifika custom assets från worshop, eller att man har en väldigt dålig pc som inte klarar av tvåan.

Det är fortfarande riktigt dåligt i flera aspekter, men samtidigt mycket bättre än första spelet i mycket annat. De viktigaste modsen finns, även vissa saker som inte finns i första spelet eller bättre implementerat (eg. Road Builder).

Gott, ska införskaffas till julledigheterna då

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Nostalgi?

Är inte det en anledning får många som spelar äldre spel?
Om man gillar något med utseendet och känslan och har tidigare minnen från spelen som är nogåt bekant på ett positivt sätt.

Jag tyckte ettan var kul back then
Har provat det någon gång retroaktivt, men för mig personligen kom jag inte riktigt in i känslan igen så för mig var inte så kul att spela retroaktivt.

När man först testade 3:an hos en kompis tyckte jag det var häftigt, men då var det också det enda GTA i 3D.
Efter Vice City släpptes så har jag spelat ganska lite av 3:an.
Tycker bättre om både Vice City och San Andreas än 3:an.

San Andreas släpptes 2004 och jag antar att alla som har en dator som inte specifikt är byggd för retro har dator som är nyare än från 2004.

2004 var när AMD Släppte Socket 939 för sina Athlon 64 och Intel släppte LGA 775.
Men tidiga LGA 775 moderkort har bara stöd för Pentium 4 och Celeron, krävs senare moderkort för Core 2 stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Nostalgi?

Är inte det en anledning får många som spelar äldre spel?
Om man gillar något med utseendet och känslan och har tidigare minnen från spelen som är nogåt bekant på ett positivt sätt.

Jag tyckte ettan var kul back then
Har provat det någon gång retroaktivt, men för mig personligen kom jag inte riktigt in i känslan igen så för mig var inte så kul att spela retroaktivt.

När man först testade 3:an hos en kompis tyckte jag det var häftigt, men då var det också det enda GTA i 3D.
Efter Vice City släpptes så har jag spelat ganska lite av 3:an.
Tycker bättre om både Vice City och San Andreas än 3:an.

San Andreas släpptes 2004 och jag antar att alla som har en dator som inte specifikt är byggd för retro har dator som är nyare än från 2004.

2004 var när AMD Släppte Socket 939 för sina Athlon 64 och Intel släppte LGA 775.
Men tidiga LGA 775 moderkort har bara stöd för Pentium 4 och Celeron, krävs senare moderkort för Core 2 stöd.

Hehe du får ursäkta oss med våra orelaterade kommentarer, vi pratade om Cities Skylines

Absolut, Gta SA & Vice City är kul och finns nostalgi där. I Cities skylines fall för mig ser jag det mer som ett kreativt verktyg och simulation och inte riktigt på samma sätt som med andra spel. Finns nostalgi där också men inte lika viktigt, såklart inte samma för alla dock.

Permalänk
Medlem

skriver säker nått konsol avtal så dom får exklusiv rätt i 18mån lr nått