Vad är rimligt pris att begära för en Dell Latitude E7250?

Permalänk

Vad är rimligt pris att begära för en Dell Latitude E7250?

Jag tänker sälja min gamla Laptop på tradera (auktion).
Den köptes som defekt då den överhettade. Rengjorde fläkt/kylare samt bytte kylpaste.
Den har sedan dess fungerat utmärkt.
Jag har även uppgraderat den med ytterligare 8 GB ram till totalt 16GB DDR3L, 90W laddare (65W orginal).
Det är 2 batterier med.
Jag kollade batterihälsan (Slitagenivå) via HWINFO.
Batteri 1: 16,8%
Batteri 2: 45,9%

Det finns 2 sprickor i den (se bilder), men dom påverkar inte funktionen.

System:
CPU: Intel Core I5-5300U 2.9GHz (2 trådar, 4 kärnor)
RAM: 16GB (DDR3L)
SSD: 128GB M-SATA
Grafik: Intel HD Graphics 5500
Skärm: 1366x768 @60HZ
Operativsystem: Windows 10 PRO (upgraderad från WIndows 8 Pro)
Laddare: 90W

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Den har i stort sett inget värde ens i perfekt skick. Kanske någon hundralapp som reservdelsmaskin?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

200-300 kanske går, den är i rätt dåligt skick dock.
Det som är bra med Tradera är att du kan kolla vad liknande datorer har gått för och prissätta din därefter.

Permalänk
Medlem

2 batterier som är utslitna, man behöver köpa ett nytt. Sprickorna drar ner betyget.
Laddaren skulle kunna vara värd lite grann om det var original... Sorry. Men Dell-datorer av nyare snitt funkar inte att ladda med icke-original-laddare, vilket gör att laddaren inte är värd att spara heller.
128GB hårddisk. Nu kör jag en sådan i min laptop (dualboot där HD #1 på 512 har Windows, och min 128-a kör Fedora), men annars har den inget större värde.
16GB RAM är ju trevligt dock.
Taskig upplösning på skärmen. Storlek på den förresten, 14-tum?

500 spänn kanske, skulle jag ge om jag behövde nån mer laptop (har redan 2st liknande Dell, i5 gen4).
Men nån som vet kan säkert ge bättre besked, jag ger bara min personliga uppfattning.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Skrivet av mrTLU:

2 batterier som är utslitna, man behöver köpa ett nytt. Sprickorna drar ner betyget.
Laddaren skulle kunna vara värd lite grann om det var original... Sorry. Men Dell-datorer av nyare snitt funkar inte att ladda med icke-original-laddare, vilket gör att laddaren inte är värd att spara heller.
128GB hårddisk. Nu kör jag en sådan i min laptop (dualboot där HD #1 på 512 har Windows, och min 128-a kör Fedora), men annars har den inget större värde.
16GB RAM är ju trevligt dock.
Taskig upplösning på skärmen. Storlek på den förresten, 14-tum?

500 spänn kanske, skulle jag ge om jag behövde nån mer laptop (har redan 2st liknande Dell, i5 gen4).
Men nån som vet kan säkert ge bättre besked, jag ger bara min personliga uppfattning.

12,5 tum. faktiskt. Så den är ganska kompakt.
Den laddaren jag har är en 90W orginalladdare.

Tack alla för hjälpen.
Nu vet jag lite vad jag skall lägga som utgångspris. Typ 99 kr. Så får vi se vad den säljer för. Det var utgångspriset jag inte visste vad jag skulle sätta.
Minns en annan laptop (ultrabook) jag sålde. Andra generationsens intel I7, ganska slitet batteri samt 4GB ram (fastlödad) på moderkortet) samt 512GB SSD.
Den gick för hela 680 kr. Och detta var typ för 2 år sedan. Så ibland får man mer än vad man väntar sig. Ibland så får man inte alls vad man hoppas på.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz