64GB primärminne rekommenderas i Flight Simulator 2024

Permalänk

Om man ändå fått skjuta ner folk som i DCS eller IL-2.... Hade satt lite press på dem också att jobba med sina grafikmotorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken12345:

Om man ändå fått skjuta ner folk som i DCS eller IL-2.... Hade satt lite press på dem också att jobba med sina grafikmotorer.

Saknar MS Combat Flight Simulator (3) litegrann. En avknoppning på temat vore intressant, förmodligen då bara i modern fattning om inte MS har en satellit med inbyggd tidsmaskin.

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta är antal cores för ideal spec., låter riktigt lovande för att de fått till bra nyttjande av många cores!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Saknar MS Combat Flight Simulator (3) litegrann.

Och deras force feedback joystick, suktade efter en sån, men det blev aldrig av.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

SweClockers får göra gemensam sak med FZ-Helenius och göra en del hårdvarutester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Det mest intressanta är antal cores för ideal spec., låter riktigt lovande för att de fått till bra nyttjande av många cores!

Vi kan ju hoppas att det faktiskt betyder något i den stilen, att de inte bara jagat hög enkel/ettparstyckentrådad prestanda med modellvalen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Barsk66:

Sitter med ett 3090 och 7900x3d och kör det hela i VR på en Quest 3 (MSFS 2020). Utan VR går det som tåget med maxade inställningar, men i VR så är inställningarna en kompromiss. Ändock en mycket bra upplevelse där jag nu kör, men man hade ju gärna skippat DLSS... Hade ju hoppats på att det med optimerad spelmotor skulle duga att stega upp till 5080, men det ser ut som om man får löpa hela linan ut och kliva på 5090 trots allt.

Ja precis, kände att mitt 3080 inte klarade VR speciellt bra med mina krav så det är bara att gråta en gång vid betalning än att gråta varje gång man spelar

Quest 3 för övrigt är riktigt nice för standalone, kanske inte det bästa för PCVR så det blir nog ett Varjo Xr4 eller Pimax Crystal Light, vi får se, ska dyka ner lite mer i det där när det släpps och när 5090 finns tillgängligt.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det alltså dags att uppgradera minnet. Inte för att jag är något fan av Microsoft Flight Simulator men om de rekommenderade specifikationerna för det spelet är 64 GB minne lär andra spel också rekommendera det inom kort. Nu kör jag rätt så låg upplösning jämfört med många andra gamers så jag kanske inte behöver mer än 32 GB? Jag spelar i max 1080p.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Niolator:

Jaha, då var det alltså dags att uppgradera minnet. Inte för att jag är något fan av Microsoft Flight Simulator men om de rekommenderade specifikationerna för det spelet är 64 GB minne lär andra spel också rekommendera det inom kort. Nu kör jag rätt så låg upplösning jämfört med många andra gamers så jag kanske inte behöver mer än 32 GB? Jag spelar i max 1080p.

Tänk på att MSFS är mer simulator än spel, så andra spel behöver inte alls följa med på bra länge. Folk kör redan med 64 GB till t ex DCS (strid-flygsimulator) sedan länge, och jag uppgraderade till 48 GB för MSFS 2020 för 4 år sen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Ok, jag tror att jag avvaktar. Min ekonomi är inte balanserad för inköp av datordelar just nu ändå.